K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2012, 09:02   #1
hannegloster
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 19
Styrke: 15
hannegloster er ny på vejen
Ang. Flexjob

Hejsa

Jeg har i ca 6 år modtaget førtidspension. Men jeg syntes at det går så godt, at jeg gerne vil have et flexjob. Men hvordan griber jeg det an ? Jeg læser i øjeblikket 3 fag på vuc. Men et job på omkring 12-15 timer kunne jeg godt tænke mig at prøve.
Kan pensionen gøres hvilende ?
Hvad sker der hvis jeg jeg bliver dårliger igen ?
ER der risiko for at jeg kan ende på KH ?
hannegloster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 09:43   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Har læst her inde at man kan gøre sin pension villende.

men det vist ikke ens betydende med at man så ryger i flex ordningen,og leve for 12.15 timer kan du nok ikke.

jeg vil anbefale dig at få en samtale en en sagsbehandler om det.

jeg kan ikke så hvorfor du skulle kunne ryge på kontant hjælp.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 12:23   #3
hannegloster
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 19
Styrke: 15
hannegloster er ny på vejen
Er der virkelig ikke bare EN som er blevet mere rask, som gerne vil være (delvis) selvforsørgende på dette forum ? - altså foruden mig...

Sidst redigeret af hannegloster; 15-10-2012 kl. 12:30.
hannegloster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 12:40   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Som foreslået - tal med din sb. Det er jo lige præcis dig, der er tale om.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 13:36   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hannegloster Se meddelelser
Er der virkelig ikke bare EN som er blevet mere rask, som gerne vil være (delvis) selvforsørgende på dette forum ? - altså foruden mig...
Jo, søg på L.S. i toppen af K10's Forside.

L.S. har en tråd, der hedder noget i stil med: Fra Førtidspension til revalidering - fremragende skrevet, i øvrigt :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 14:37   #6
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Jo, der er folk, der har bedt om, at få deres førtidspension gjort hvilende, med henblik på at få et fleksjob. Det kræver, at du tager en snak med din sagsbehandler, som så får sat funktionsafprøvning i gang.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 15:13   #7
Wibber
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Wibber er ny på vejen
Hej.

Jeg har det som dig, dog er mit båret af at fp langsomt nedbryder mit sind. Jeg vil hellere være syg på arbejdsmarkedet end det her. Min plan er dog at afvente januars ankomst, og se hvad regeringen ender op med at beslutte sig for.

Er du ikke sød at skrive herinde når/hvis du ved nyt, så gør jeg det samme.
Wibber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 16:23   #8
hannegloster
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 19
Styrke: 15
hannegloster er ny på vejen
tak for svar. Jeg har talt med en sagsbehandler fra min tidligere fagforening, han fortalte at jeg bør vente til de nye regler kommer her pr. første Januar 2013.

Tak til Jer som har svaret.
Vh Hanne
hannegloster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2012, 19:43   #9
Robin91
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Indlæg: 39
Styrke: 13
Robin91 er ny på vejen
Hej

Jeg fik tilkendt Førtidspension for ca 18 år side, og har haft deltidsjob imens, men blev fyret sidste år pga de nedlagde vores afdeling, i dette sammenhæng henvendte jeg mig til jobcenteret, da der jo var mangel på job, der spurgte jobkonsulenten mig om hvorfor jeg ikke havde et fleksjob, men dette er der aldrig nogen der havde fortalt mig.. Jeg fik et nyt deltidsjob og skulle så arbejdsprøves, for at de kunne lave en resurseprofil på mig, dette tog ca 3 måneder, derefter fik jeg tilkendt fleksjob og har nu fået et nyt fleksjob.

Min førtidspension er gjort hvilende, og jeg kan til enhver tid sige, at jeg vil tilbage.. Ved at den er gjort hvilene, har jeg så fået tilkendt invaliditetsydelse hver måned..

Håber dette var svar nok, ellers er du velkommen til at spørge..

Mange hilsner herfra
Robin91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 04:06   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Robin91 Se meddelelser
Hej

Jeg fik tilkendt Førtidspension for ca 18 år side, og har haft deltidsjob imens, men blev fyret sidste år pga de nedlagde vores afdeling, i dette sammenhæng henvendte jeg mig til jobcenteret, da der jo var mangel på job, der spurgte jobkonsulenten mig om hvorfor jeg ikke havde et fleksjob, men dette er der aldrig nogen der havde fortalt mig.. Jeg fik et nyt deltidsjob og skulle så arbejdsprøves, for at de kunne lave en resurseprofil på mig, dette tog ca 3 måneder, derefter fik jeg tilkendt fleksjob og har nu fået et nyt fleksjob.

Min førtidspension er gjort hvilende, og jeg kan til enhver tid sige, at jeg vil tilbage.. Ved at den er gjort hvilene, har jeg så fået tilkendt invaliditetsydelse hver måned..

Håber dette var svar nok, ellers er du velkommen til at spørge..

Mange hilsner herfra
@Robin91...

Du skal lige huske at der er stor forskel på folk der har fået førtidspension på den gamle ordning....som du har....og på folk der har fået den på den nye ordning....som Hannegloster har fået....

Folk på den nye ordning har IKKE en garanti ordning på at få deres førtidspension tilbage efter de har forsøgt at arbejde...

Dette er nok en god ting lige at huske når man overvejer at prøve dette....

Man kunne evt prøve at få en garanti på skrift fra kommunen inden man forsøger sig frem med et arbejde...hvis man da kan få dem til at give en sådan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension