K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2011, 15:44   #11
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det økonomiske

Der er to muligheder, hvis du er berettiget til SU, og du har et psykisk eller fysisk handicap, så kan du få extra SU, som er et tillægsstipendium, da det højest sandsynligt ikke er muligt for dig at arbejde ved siden af studiet.

http://www.su.dk/SAERLIGSTOETTE/Sider/default.aspx

Den anden mulighed er, at hvis du ikke har nogen uddannelse i forvejen, så kan der være mulighed for at du kan søge VSU eller VEU

Men som sagt tidligere, du tager en risiko, for hvis du tager springet og alligevel ikke kan klare det så kan du risikere at de ikke vil give dig pensionen igen.

Så det er ikke nok at tro at man måske kan klare det og gerne vil prøve, man skal faktisk være 100% sikker på at man kan klare det.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 15:51   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Der er jo mange måder man kan blande sig og blive aktiv i samfundet på, hvis man er bange for at blive hægtet af, når børnene flytter hjemmefra.

Man kan tage enkeltfag, på diverse uddannelser.

Gå på kurser, tage på højskole, osv. De fleste højskoler giver endda store rabatter til pensionister. Der er masser af muligheder for at blive aktivt, man skal bare tænke kreativt. Og de fleste af dem sætter ikke pensionen i fare.

Og da du allerede ar bange for det fald at du kan miste din pension, og derfor nervøs for fremtiden i fald du ikke skulle klare det. Det er for mig nok til at sige, at du ikke skal sætte din pension i fare. Det bliver til stadig hed sværere at få tilkendt en pension, og det gælder bestemt også en gentilkendelse. Så tænk dig rigtig godt om før du tager et så drastisk spring.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 15:58   #13
hannegloster
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 19
Styrke: 15
hannegloster er ny på vejen
Tak for opmundringen LS.
hannegloster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 16:00   #14
hannegloster
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 19
Styrke: 15
hannegloster er ny på vejen
Ragdoll: Jeg har to uddannelser i for vejen, men den sidste uddannelse har jeg faktisk aldrigt brugt. Og jeg vil aldrig komme til at bruge den, pga mit handicap.
hannegloster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 17:51   #15
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej i tråden

Først vil jeg spørge, hvordan kan din pension være på SU-niveau? Er du gift/samlevende? For SU kan man jo knapt nok overleve på som voksen.

Der er også mulighed for at blive frivillig masser af steder. Der skulle nok være noget du interesserer dig for og som kan give dig gode oplevelser.

Jeg mener også man kan arbejde lønnet ved siden af sin persion uden at det er et decideret skånejob. Jeg har dog ikke styr på hvor mange timer det drejer sig om og hvor meget man bliver trukket.

Jeg ville også være meget forsigtig med at springe alt for hurtigt ud i at kaste pensionen væk, hvis ikke den kan gøres hvilende. Det ville være rigtig surt at skulle starte forfra og måske ikke kunne få pension igen foreløbig. For det er meget stressende at være jagtet kontanthjælpsmodtager.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 18:28   #16
hannegloster
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 19
Styrke: 15
hannegloster er ny på vejen
Ja, Jeg er gift. Deraf den meget lave pensionsudbetaling.
hannegloster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 17:51   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
beholde pension /gøre den hvilende under uddannelse

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Men som sagt tidligere, du tager en risiko, for hvis du tager springet og alligevel ikke kan klare det så kan du risikere at de ikke vil give dig pensionen igen.

Så det er ikke nok at tro at man måske kan klare det og gerne vil prøve, man skal faktisk være 100% sikker på at man kan klare det.
Ragdoll
Gode Ragdoll, lige her må jeg korrigere, mest for at fjerne noget usikkerhed: du kan enten
1) søge om at få pensionen gjort hvilende, og aftale de nøjagtige betingelser for at kunne vende tilbage til den, eller
2) søge om at starte på en uddannelse mens du beholder pensionen i et tidsrum, for at se om 'du kan klare studierne'.

Grundet den nuværende regerings store ønsker om at få ALLE i arbejde, er der en ny villighed til at gøre diverse forsøg med folk på ftp - TÆNK om de kunne slippe af med bare nogen af os?

Sidst redigeret af L.S.; 11-07-2011 kl. 18:05.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 19:25   #18
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hannegloster Se meddelelser
tak. Jeg kan selvfølgelig godt se, at det kan måske kan virke provokerende, på dem som sidder på 5 år og søger pension. Men jeg frygter for, når mine store unger flytter hjemmefra, at så burer jeg mig helt inde uden kontakt til omverden. Og det er jeg ikke intresseret i, derfor bliver jeg nød til at gøre et eller andet ved min situation.
Det er bestemt ikke provokerende. Førtidspension er jo ikke et mål, men en virkelighed man er tvunget til at affinde sig med. Derfor er det jo også rigtig dejligt for dig, hvis du på en eller anden måde har mulighed for at løfte dig selv ud af det igen
Held og lykke med det
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bo i udlandet som Pensionist! jyttep57 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 61 19-04-2014 18:29
Pensionist 1/2-13 Thomas1981 Dit og Dat 32 23-01-2013 01:31
ny pensionist jigsaw Din historie 2 07-07-2012 00:05
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
Jeg er pensionist Dakota Dit og Dat 2 10-01-2009 01:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension