K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2013, 01:18   #1
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Talking Spg. vedr. forløbet til evt. fleksgodkendelse

Spg. Vedr. visitation til fleksjob.

Trods der på borger.dk udtrykkeligt står skrevet, at der er muligt for borgere selv at ansøge om at få bevilliget et fleksjob, hvis man opfylder bestemte krav herfor, så udtrykker min fagforeningen sig således: ”Hvis du selv nævner overfor din socialrådgiver, at du ønsker et fleksjob, har det samme effekt, som at skyde dig selv i foden.”.

Kan (og vil) kommunen trække din sag i langdrag, såfremt en borger beder om at blive afklaret med henblik på en evt. fleksjobs visitation?.
– hvis så, på hvilket grundlag vil de trække sagen ud?


Jeg er blevet fortalt, at man ikke skal igennem et ressourceforløb for tilkendelse af et evt. fleksjobs bevis, men der vil blive tilbudt et andet forløb. Kender I til dette forløb?

Min SB har flere nævnt at min situation hælder hen mod et fleksjob – naturligvis er dette sket under en af vore telefonsamtaler (tlf.samtaler som jeg ved er bedst at undgå pga. dokumentation). Jeg venter nu på, at de seneste undersøgelsesresultater har været igennem en lægekonsulent, inden jeg kaldes ind til et møde på kommunen.

De seneste undersøgelsesresultater skrives sætninger og ord som: ”situationen vurderes nu som stationær”, ”varige skånehensyn”, ”nedsat funktionsevne – hvor meget funktionsevnen er nedsat vurderes gennem en arbejdsprøvning”, ”ikke flere behandlingsmuligheder”, ” det er ikke realistisk at forvente patienten vil kunne klare arbejde op mod 37 timer om ugen - hverken nu eller i fremtiden” mv. samt skraldespandsdiagnoserne = kronisk smertetilstand inkl. fibromyalgi. Derudover er nogle kognitive problematikker beskrevet som følgevirkninger af en stationær smertetilstand.

Min SB´taler om en evt. virksomhedsrevalidering – dog skal det her være realistisk at tro jeg kan komme op på 30 timer om ugen. Min sidste arbejdsprøvning viste 12-15 timer om ugen med mange smerter samt ekstra overbelastninger i led. I alt en 13 ugers periode, hvor ALT energi blev lagt på praktikstedet og hvorfra der var INTET overskud til at give en hånd med i hjemmets daglige gøremål. Kommunen beskrev denne arbejdsprøvning, som en praktik indenfor ”et meget let belastende erhverv ” med flere hjælpemidler stillet til rådighed.

Der er immervæk langt fra 12-15 timer om ugen til 30 timer også selvom optrapningen af timer vil gå meget langsomt. Men spørgsmålene er her:
Kan en virksomhedsrevalidering bruges som et redskab til en arbejdsafprøvning eller udelukker de to hinanden?
Vil en revalideringsydelse i 2014/15 også være afhængig af samlevers indtægt ligesom det vil gøre sig gældende for kontanthjælpsydelsen?

Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 12:30   #2
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Ja! En virksomhedsrevalidering kan bruges til en arbejdsprøvning til fleks, men det er ikke den oprindelige tanke med revalideringen. Men det ene udelukker ikke det andet.
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. flytning Kjersti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 10-09-2011 18:27
Vedr.Arv mus0025 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 30-06-2010 20:14
vedr. aktivering. popiae Dit og Dat 5 11-06-2009 00:38
hvor i forløbet er jeg mon? Silly Spørgsmål ang fleksjob 21 22-05-2009 13:40
forløbet fra ressourceprofil til pension jane At søge førtidspension 9 02-03-2008 14:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension