K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2011, 22:29   #1
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Medicin "tvang"

Står i den uheldige situation, at den uvildige psykiater kommunen sendte mig til ikke mente at alle behandlingsmuligheder var udtømte....Hun foreslog to "gamle" typer af medicin, som man ikke bruger ret meget mere, da der er voldsomme bivirkninger

Min egen psykiater er nu blevet bedt om at skrive en opdateret statusattest og "forklare" hvorfor disse to typer medicin ikke er blevt afprøvet.

Problemt er jo så, at man ikke kan sige om de vil virke, men min egen psykiater tror ikke det vil være gavnligt eller ændre noget til det bedre (måske tværtimod), men igen man ved det jo ikke.....

HVor meget forholder kommunen sig til min egen psykiaters vurdering kontra "deres" (som i øvrigt koster 10.000!!!)? Har lægekons. nogen afgørende betydning?

Hvis kommunen mener at "deres" psyk "har ret" så vil jeg vel være nødsagettil at skifte medicin eller hvad?
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 23:15   #2
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
En kommune må på ingen måde tvinge en borger til behandling!

Den psykriater som har undersøgt dig, kan anbefale, at der afprøves anden medicin og skrive det til din egen læge men den endelig afgørelse ligge hos egen læge i samråd med dig!

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 23:37   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg tror ikke den er så meget længere, end at din psykiater skal skrive det du her skriver at vedkommende mener:
At vedkommende ikke tror, at de medikamenter vil ændre din situation til det bedre, men at de tværtimod i værste fald vil forværre situationen.

Min psykiater kom med statusattest, hvori hun mht behandlingsmuligheder skrev noget i retning af: "Der kan prøves andre former for medicinering, men dette vil næppe have dramatisk - om nogen - indflydelse på patientens arbejdsfunktionsevne".
Lægekonsulenten gav ret, og jeg kom i arbejdsprøvning mhp. endelig beslutning om om jeg skal indstilles til pension eller hvad.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 23:50   #4
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Det lyder betryggende. Har virkelig fået kørt mig selv helt op over det....har nemlig prøvet at skifte mediicn før og det var ingen succes!!!
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 00:44   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det skal din psykiater bare skrive...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 09:10   #6
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
medicin

Det er ikke helt skudt ved siden af af den psykiater. Han taler garanteret om de første antidepressiva, der blev opfundet i 50erne. Der er ikke kommet ny forskning til siden. Resten af den antidepressive medicin er variationer over samme tema.

Det er de tricystiske antidepressiva. Nogen får bivirkninger - nogen gør ikke, som med alt anden antidepressivt medicin.

Har man prøvet meget uden tilfredsstillende effekt, prøver man tit det som noget af det sidste, fordi det alt i alt er det bedste og mest virksomme. Men for nogle med bivirkninger.

Jeg havde været igennem en dyne af medicin, da jeg fik noritren - et tricyklisk antidepressiva. For mig har det været det rene guld. For mit vedkommende er den største forskel på det og andet en stor mængde energi, der kom ret hurtigt efter jeg begyndte med det og så ellers tæt på normalisering af humøret.

Energien er lykken efter mange år med sortsyn og rod rod rod allevejne omkring mig.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 11:35   #7
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Ja det er TCA vi taler om -og Lithium. Ved godt man bruger det som "sidste" løsning, men iifølge min egen psykiater virker det på samme receptorer som mit nuværende og derfor vil det ikke ændre noget. Desuden er der det at jeg skal trappe ned af mit nuværende medicin før jeg kan få det "nye" og det er ikke gået godt de sidte to gange det er forsøgt.

Der er også det at de diagnoser "deres" psykiater har stillet ikke er helt i overensstemmelse med den foreslåede medicin (iflg mi9n egen psyk).

Mht til bivirkninger er det ofte vægtøgning og det har jeg ikke brug for (er +50 over normalvægt!).

Jeg er slet ikke afvisende overfor at prøve ny medicin - det er ikke fordi jeg synes det er fedt at være dep og ude af arbejdsmarkedet pt , men ikke for enhver pris...
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 22:10   #8
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Smile Weee...

Så har min nye statusattest fra egen psykiater været rundt om lægekons. KOnklusioen blev at jeg kunne fortsætte min nuværende medicin Er meget lettet over at der er taget en beslutning nu. Så kan der planlægges praktikforløb for atfå afklaret min arbejdsevne. Der kommer en ekstern kons med til næste møde hos SB
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension