K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2011, 14:59   #1
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Håber håber...

Jeg bad om aktinsidt i dag, da jeg var hos lægen.

Sagsbehandleren havde bedt om statusattest og stillede spørgsmålet: vil det forværre hendes tilstand med en arbejdsprøvning?

Lægen svarede: Det må vurderes, at man kun kan forsøge skånsom arbejdsprøvning på patienten præmisser dvs at hun skal selv ønske at medvirke. Det vil uden tvivl give en forværring af hendes tilstand, hvis man forsøger at presse hende til en arbejdsprøvning.

Jeg håber, lægekonsulenten lytter til dette. Men jeg ved også, at der er langt mellem de gode nyheder fra kommunen.

Hvad tror i "holder det i retten"?
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 15:45   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ærligt? nej, den er ikke klokke klar, den er tvetydig og kan forstås som man vil.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 15:53   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
ja den der afhænger godt nok af øjnene der læser .... synd din læge ikke var en smule mere Hmmmm hvad skal man sige bastant i sin udtalelse vedr: dit helbred..... det er jo en noget vag formulering der bliver brugt.........

men som jeg forstår det vil du under alle omstændigheder skulle tages alvorligt når det gælder VALG af omtalte arb-prøvning....... og det er jo ikke et helt dårligt udgangspunkt, når alt kommer til alt..... (du bestemmer jo langt hen af vejen hvad og ikke mindst hvad du IKKE kan bestride).....

dette var eders ace dks udlægning af sagen .....(det har altid været mit problem og læse indenad)....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 15:57   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg har været igennem noget lignende. Speciallægen skrev, at en skånsom arbejdsprøvning måske var mulig - hvis jeg var enig i det. Sagde nejtak til arbejdsprøvning, men foreslog samtidigt, at de kunne se mig i funktion i mit job (arbejder stadigt lidt, og har gjort det under hele sygemeldingen) - samt i mit hjem. Det blev så resultatet.

Kort efter fik jeg en beskrivelse af min funktionsevne i forhold til det observerede - og 1 måned senere blev jeg bevilget førtidspension. Skal lige sige, at jeg håbede på at blive visiteret til flex, men blev fundet for dårlig.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 16:00   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
min psykiater efter forspøgelse om arbejdsprøvnig
en arbejdsprøving vil give en forværring af tilstanden i betydelig grad og kan medføre uoprettellig skade på sigt.
alså kommunen tør ikke tage ansvar for en ny arbejdsprøvning
bingo er blevet indstillet til pension
har været i arbejdsprøvning og det har nok også vægtet en del

er enig med LUM

1
at den vil forværre din tilstand, ja men det gør en arbejdsprøvning for det meste
men en arbejdsprøvning må ikke skade dig efterfølgende og det synes jeg lægen har glemt så derfor fremstår det noget tvetydig

2
kommunen kan jo tolke det som at der godt kan laves en arbejdsprøvnng
Men den skal være meget skånsom på patienten præmisser

så det bliver nok 50 procent begge veje, når lægekonsulenten skal vudere
denne person kigger nok også på resten af din sag, når der skal vuderes om en arbejdsprøvning skal finde sted

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-01-2011 kl. 16:29.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 12:01   #6
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Sidste nyt...

Papirerne er nu kommet fra lægekonsulenten. Min psykiater er altid syg, så min læge skrev i statusattest, at min tilstand ville forværres ved en arbejdsprøvning.

Jeg har været helt stiv af skræk, fordi jeg føler jeg drukner og dør, når jeg bliver stresset, men lægekonsulenten bakkede op og slog fast, at jeg ikke skal arbejdsprøves.

Så er der selvfølgelig kommet noget andet. De kan ikke finde ud af, hvad jeg fejler. Min psykiater siger bipolar, evasiv personlighedsforstyrrelse, neurastenia(kronisk belastningreaktion) og borderline. Hospitalet, hvor jeg var indlagt før jul, skriver noget helt andet i sine papirer og min egen læge noget helt fjerde. Så jeg skal have lavet en speciallægeerklæring hos kommunens psykiater Inger Beck. Jeg har straks googlet hendes navn, der står ikke så meget, men hun har en master i konfliktmægling. Hmmm...

Jeg håber ikke det bliver hvileløs vandring i månedsvis i speciallægejunglen.

Men i dag er jeg glad og lettet!!!
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et nyt liv håber jeg. mrlart Din historie 14 21-05-2012 13:19
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
håber på den rette vej sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 07-12-2010 19:21
Jeg håber håber håber... Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-09-2010 17:15
håber på råd.. nissepigen Alt det andet 11 07-09-2010 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension