K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2011, 00:12   #21
Myrrdin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Myrrdin er ny på vejen
Lægekonsulentens opgave m.v.

[QUOTE=Andersine85;102078]Nej, ikke 100%, men det er som regel det nemmeste, hvis alle er enige... for så går den direkte igennem.
Jeg har selv for nyligt været ude for, at gå imod lægekonsulentens vurdering (jeg har ikke megen fidus til smertetackling ift. en betydelig forskel i arbejdsevnen, og det havde jeg især ikke med denne borger), men det er lidt mere risikabelt, fordi de mennesker der skal afgøre sagen, jo kun ser på de skrevne fakta, og så kan det jo blive lægens ord mod mit (men de kan jo se hele sagen, og derved også de fulde lægeattester, som lægen laver skøn udfra, og så har man som sagsbehandler vel også en vis faglighed jeg kan hive frem

Citat:
Oprindeligt indsendt af hobby4me Se meddelelser

Et lægeskøn, er et samlet "resume" over samtlige lægepapirer, skrevet på almindeligt dansk. Lægekonsulenten skal der sammenfatte den viden som lægerne giver, men med baggrund i deres sociallægelige uddannelse, så kan de også give bud på evt. mgl. behandlingstiltag og/eller sammenholde de lægeloge fakta, med de muligheder man har i systemet (altså de peger ikke på fleks, pension osv, men de kan godt vurderer, at de f.eks. ikke mener, at alle tiltag ift. lovgivningen er udtømte)

Det er faktisk et ganske lovligt dokument, selvom det ganske rigtigt har været til diskussion en del gange.



Som sagt, så tillægges lægekonsulentens vurdering vægt, ift. det rent lægelige. Som det er understreget herinde på k10 så mange gange før, så er sagsbehandleren jo ikke uddannet læge

Men jeg kan godt som sagsbehandler gå ind og "trumfe" lægens udtalelser, hvis jeg kan komme med en socialfaglig begrundelse.



Tja, har du klaget?
For hvis det står så direkte i dine papirer, så kan lægekonsulenten ikke blive ved med at protestere.

Ved ikke om det er tilfældet i din sag, men har oplevet noget lign ift. at en borger skulle gå fra fleks til pension, men problemet var, at lægepapirerne faktisk ikke kunne sige, hvad der havde ændret sig fra h*n fik fleksjobbet til nu hvor h*n ikke mere mente at kunne klare det - og så kan jeg tro nok så meget på hende, men det er altså svært at få overbevist uvildige (som de er i pensionsnævnet) om at der var sket noget der berettigede til denne ændring!
En lægekonsulents ENESTE opgave er at oversætte latin og lægelige forkortelser samt udtryk, lægekonsulenten må IKKE komme med sine vurderinger i nogen som helst sager...
Myrrdin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 00:13   #22
Myrrdin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Myrrdin er ny på vejen
En lægekonsulents ENESTE opgave er at oversætte latin og lægelige forkortelser samt udtryk, lægekonsulenten må IKKE komme med sine vurderinger i nogen som helst sager...
Myrrdin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 00:28   #23
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Jeg er lidt forvirret - er der nogen som kan fortælle mig hvad forskellen er på en lægekonsulent og en sociallæge? jeg blev af jobcentret indkaldt til en social/medicinsk samtale og i den er der masser af vurderinger baseret alene på samtalen??

Ved godt det ikke er min tråd, men følger jo interesseret med i andres og så lige ovenstående :-)
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenternes ups'er 58hb Lægekonsulenternes Rolle 1 11-02-2013 09:16
Lægekonsulenternes Rolle einstein Lægekonsulenternes Rolle 15 31-05-2012 11:44
K10´s indflydelse på sagsbehandling ? Mr x Alt det andet 15 19-05-2010 23:42
Førtidspensions indflydelse på SU Danielsan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-03-2010 23:23
Lægekonsulenternes kompetencer Metro Alt det andet 73 11-07-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension