K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2015, 09:07   #21
Ptsdangst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2015
Indlæg: 13
Styrke: 10
Ptsdangst er ny på vejen
Efter min ansøgning om fp per mail fik jeg en mail fra min sagsbehandler med vedhæftede fil. Et cv og rehabiliteringsplan forberedende del) som hun siger vi skal udfylde sammen på et møde.???
Ptsdangst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 09:21   #22
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
det er helt korrekt. Planen skal udfyldes sammenmed din sagsbehandler og bagefter skal du møde rehabilitering teamet som efter en sank med dig indstiller om de støtter din ansøgning eller ej.

Først herefter afgør pensionsrådet om du får pension eller ej
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 11:20   #23
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ptsdangst Se meddelelser
Efter min ansøgning om fp per mail fik jeg en mail fra min sagsbehandler med vedhæftede fil. Et cv og rehabiliteringsplan forberedende del) som hun siger vi skal udfylde sammen på et møde.???
Ja det er sådan det foregår. Det er en god ide selv at udfylde så meget af skema, som du kan overskue før mødet. Godt om du har en ven eller bisidder der kan læse det igennem og inspirere dig og støtte, hvor det er svært at sætte ord på.

Du kan få en bisidder gennem SIND der kan hjælpe dig, hvis du ikke har lyst at involvere famile eller ven. Bisidderen kan også hjælpe dig ved mødet med sagsbehandleren og siden i mødet m. Rehabiliteringsteamet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 11:26   #24
Ptsdangst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2015
Indlæg: 13
Styrke: 10
Ptsdangst er ny på vejen
Tusind tak akvamarin. Men hvad er SIND og hvordan får jeg fat i sådan bisidder der kan hjælpe mig igennem alt det stres og rod?
Ptsdangst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 11:43   #25
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ptsdangst Se meddelelser
Tusind tak akvamarin. Men hvad er SIND og hvordan får jeg fat i sådan bisidder der kan hjælpe mig igennem alt det stres og rod?
SIND er en landsforeing for sindslidende.

Du kan læse om bisidder tilbudet på http://www.sind.dk/sind-bisiddere
Jeg har spurgt og fået at vide at man ikke skal være medlem for at få bisidder hjælp. Så det koster altså ikke noget.

Du kan også ringe til deres telefonrådgivning på 70 23 27 50 ( http://www.sind.dk/telefonraadgivning) hvis det er nemmere for dig i første omgang.

Kh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 11:45   #26
Ptsdangst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2015
Indlæg: 13
Styrke: 10
Ptsdangst er ny på vejen
Hej! Jeg søgte fp på foreliggende grundlag d. 08.04.2015 og fik et svar fra min sagsbehandler. Hun skriver hun vil give mig en tid hurtigst muligt for at udfylde "cv og rehabilitering forberedende del" sammen. Men da jeg skrev til hende i dag og spurgte Hvornår vi skulle mødes skriver hun følgende:
Jeg kan ikke indkalde dig lige nu eller fortælle dig hvornår jeg har en ledig tid som det ser ud nu. Du må forvente at det bliver i maj måned. Jeg kan desværre ikke præcisere yderligere pt.
Hvor lang tid har hun ifl loven? Og hvad er det hun prøver ellers. Kan jeg bede om et hurtigt svar?
Ptsdangst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 11:56   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja du er desværre løbet ind i noget af det som den nye lovgivning har medført og som de ikke har tænkt over...

Der findes desværre ikke nogen frist for hvor lang tid de må være om det....fra du søger til du kommer i rehabteamet...

Førhen havde de 3 måneder fra du søgte...til der skulle ligge en afgørelse...

De 3 måneder gælder i dag først fra rehabteamet har afgivet deres indstilling...

De har simpelthen fået foræret muligheden for at trække folks sager langt ud...med denne nye lovgivning...

Så lovmæssigt har din sagsbehandler lov til at trække sagen....og der kan man ikke komme efter dem...

Nu er der ikke så lang tid til Maj...så måske du ikke skal vente så lang tid alligevel...alt efter hvornår det bliver...

Vi har herinde hørt om borgere som har måtte vente i adskillige måneder på at få udfyldt den forberedne del...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 12:01   #28
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Skriv tilbage i slutningen af april og mind hende om at du skal have tid til et møde i maj. Hvis du til den tid stadig ikke kan få en aftale med hende, skal du klage til lederen af jobcenteret.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2015, 12:20   #29
Ptsdangst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2015
Indlæg: 13
Styrke: 10
Ptsdangst er ny på vejen
Tak for svarene.
Ptsdangst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension