K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2010, 10:56   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
angst og stress pist væk- tror kommunen

suk. jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre af min selv længere.

har gået sygemeldt 14 dage nu med angst og stress. blir medicineret for dette og medicinen gør ikke forskel på humøret men jeg er til gengæld begyndt at kaste op når jeg tager pillerne. ikke så godt. men jeg har en tid hos lægen på fredag.

i dag ringer jeg til kommunen for at bestille et møde hos min nye sagsbehandler.

der ringer lynhurtigt en tilbage ( ikke min nye) og fortæller at jeg forventes at begynde forfra på kompetancecetret på mandag. selvom at de for 14 dage siden har afmeldt mig dernede. ja for det var jo det vi havde aftalt i tlf, sagde hun. og jeg sagde nej det var det ikke!
jeg spurte om de 16 uger jeg havde været på et ridecenter før mine barsler ikke talte med som afklarng? jojo det g jorde de da. sidst jeg spurte gjorde de ikke. der er så lidt styr på tingene - hvordan kan de forlange at jeg kan finde rundt i det for dem??
og min generalle helbreds attest havde de pludselit ikke modtaget- selbvom jeg har ringet og tjekket op på det dagen efter de modtog den. der havde de den. nu hr de ikke. men jeg sagde jeg kommer ned med en kopi på fredag, så kan i scanne den ind og derved få den.

men nu slog det mig pludseligt- at hvis de ikke har læst de ting der står i min helbredsattest- så kan jeg godt forstå de bare blir ved at pæse mig gennem systemet. for uden den så tror de nok bare jeg er en der ikke siger sandheden. heldigvis er min læge godt med på banen og jeg har tid hos ham på fredag.

dete r ikke det at jeg ikke vil have en udredning- jeg vil blot ikke ud til en flok idioter der intet forstand har på de skader jeg har (og sidst gik det fra at være slemt til så slemt at jeg ikke ønskede at leve mere), kort sagt jeg vil ikke i hænderne på nogle der kunne tænkes at gøre min helbredsmessige situation værre end den i forvejen er. jeg vil et sted hen hvor der er eksperter.

og kommunen tror at angst bare sådan forsvinder. jeg vågner stadig flere gange hver nat og kan ike få luft, føler mørket kvæler mig, og får det helt skidt når jeg tlf ringer med hemmeligt nr. eller hvis der kommer en bil ned i indkørslen jeg ikke kender. eller hvis der ligger en mail fra en ukendt i min mailbakke.

jeg har det stadig af ******* til og kommunen forlanger nærmest at jeg er fit for fight på mandag - hel t ærligt kan de bare sådan bestemme hvornår man ikke længere er syg??

jeg har forsøgt at få fat på nogle der hedder livtagerne- men uden held.
næste trin må være den advokat jeg har snakket om længe og undersøgt et hav af hjemmesider om- nogle der har en god advokat de kan anbefale i sådanne sager?? for ærligt så orker jeg ikke længere.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 12:11   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når du så afleverer lægepapirerne på fredag, så husk lige, at få en kvittering på at de har modtaget den.

Gå ind under Nyttige links, øverst på siden, print formularen til aktindsigt ud, og aflever den på fredag. Så du kan se hvad der ligger i din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 19:09   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Og så for fremtiden hold dig LANGT væk fra telefonsamtaler, de siger ofte et og gør noget andet, mens §§ siger de skal noget helt 3.

Skriv til dem og forlang at få skriftlig svar (lad såre simpelt være med at tage telefonen) på den måde kan de ikke løbe fra deres ansvar, for du har et skriftligt bevis, og der ved noget konkret at klage ud fra.

Tag gerne en besider med til dine møder, det behøver ikke være en der er inde i sagerne (om end det naturligvis vil være en fordel) din mor faster veninde ja hvem som helst.
Er du i fagforening bør du kontakte dem, de er ofte langt mere brugbare end en advokat, og så er de ikke mindst en hel del billigere

Er du helt smart, optager du dine møder med dem, og går der efter hjem og skriver et referat af mødet, det sender du til sagsbehandler, og beder om at få lagt det ind i din sag, der vil det være helt godt hvis du kan få din sagsbehandler til at skrive under på at du har forstået mødet korrekt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 03:23   #4
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
det lyder til du har det rigtig skidt ....jeg føler med dig ..

ved ikke hvor lang tid du har fået medicin ..men normal antidepressiv mod angst virker først optimalt efter 4 uger ..

det er vigtigt du finder det præperat der passer dig bedst..
tag en god snak med din læge ..det er vigtigt han har forståelse for dit sygdomsforløb ..og det betyder meget for en, ja og ens sag hvis man har sin lægens fulde opbakning og støtte.

jeg håber sådan du får det bedre ..
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 07:53   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det som LUM skrev

HUSK for guds skyld at holde dig langt væk fra telefonsamtaler, skal selv ud som bisidder i morgen i en sag der er så klart og oplagt og arbejdsprøvning er igang men hvor det pludselig hedder sig at borger selv sabotere sin arbejdsprøvning og bevidst har udeladt oplysninger om fysiske skavanker..

Borger siger nej det har jeg ikke jeg har sagt det i telefonen og sagsbehandler på reva siger det har jeg aldrig hørt om ...

Det var ikke sket hvis min kære bekendte havde gjort som jeg sagde til hende SKRIV SKRIV SKRIV er det nødvendigt med en sjælden samtale så SKRIV bagefter til sagsbehandler hvordan du opfattede samtalen hvad i snakkede om og bed om at det bliver bekræftet ...

Så skulle disse misforståelser ikke opstå og din sag glider meget glattere og det gælder OGSÅ selv om du har en sød sagsbehandler ..
  Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 08:31   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Følg endelig LUM OG HEIDI råd.

Ellers går det hurtigt galt.

Desværre er man nødt til at sikre sig på alle mulige måder. Stol under ingen omstændigheder på det din sagbehandler mundtlig udtaler.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 23:46   #7
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
hej alle sammen.

jeg ved godt det med tlf samtaler- og optager dem på bånd. propbemetikken lå i at jeg havde fået ny sagsbehandler, og skulle tale med denne om miot videre afklaringsforløb, selvom jeg er sygemeldt.

skal til lægen i morgen. men tror ikke længere på det er angst. jeg tror nærmere min astma er accelereret og at min astma medicin ikke længere hjælper mig optimalt. men det ændrer ikke på at jeg føler jeg ikke kan få luft hver nat og nu også om dagen.
men jeg har tid til en lungefunktionstest på ny og skalnok også have lavet en prik test igen for at se om det er blevet værre eller bedre.

jeg vender tilbage nåe jeg har været hos min læge i morgen.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 22:28   #8
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
god dag hos lægen - trods den kolde lungebetændelse jeg har redet mig. han var meget behjælpelig med at notere i min journal at jeg skal have alle skånehensyn opfyldt inden der må opstartes en arbejdsprøvning. fantastisk læge- burde sende ham en kurv! hvor er det bare fedt at blive mødt med lidt medgang.

ydermere var jeg på kommunen med den her generalle helbredeattest min læge gladeligt skrev ud endnu engang og oplyste mig om at den havde kommunen modtaget- fordi de havde modtaget betalingen for den.

jeg fik en god snak med min nye sagsbehandler, som godt kunne se at jeg ikke skulle sendes ud på kompetancecentret igen, da dethavde forværret min sitioation.
faktisk var hun yderst forståelig og der skulle selvfølgelig gerne snart gang i en afklaring også selvom det bar henad mod en pension.

men min kvitering kunne jeg ikke få- deres svar var at det havde de ikke prøvet før- say what- jeg har skuda fået det 2 gange nede hos jer!! og ja de var jo 2 der havde set jeg havde afleveret den, så det måtte være nok. jaja 2 der i en kovending holdr sammen som ærtehalm.

næste gang de forliser papirer- så må de jo betale for det hos lægen for at få nye.

men alt i alt en god dag, trods pibende lunger.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 23:27   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser

men min kvitering kunne jeg ikke få- deres svar var at det havde de ikke prøvet før- say what-
Det har jeg også oplevet.

Så jeg fortalte hende da bare hvordan det skulle gøres, og sådan blev det.
En anden mulighed er, at man hjemmefra laver en ekstra kopi, og så beder dem om at kvittere på den ene, som man så tager med hjem som kvittering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
angst" stress" eller borderline ??? annech Spørgsmål ang fleksjob 7 16-11-2012 20:03
angst før møde med kommunen MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 18-06-2011 12:22
Asperger/angst/stress og FP Tassi At søge førtidspension 207 24-01-2011 15:27
Hvordan er Jeres skånehensyn defineret? (stress/depression/angst) fighteren Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 5 28-01-2009 11:14
Stress, depression, angst og førtidspension fra Ankestyrelsen zuza Nyt om loven 1 14-12-2007 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension