K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2012, 15:54   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan ikke mister sin fleksjobbevilling alene bare fordi man søger en førtidspension...

Ikke sålænge man er villig til at stå til rådighed for et fleksjob....

Jow der er flere kommuner der siger og truer deres borgere med at hvis borgeren søger en pension...ja så mister de deres fleksjobbevilling.....fordi at de mener at når man søger en pension...ja så er man ikke til rådighed for et fleksjob....

Men det er altså noget vrøvl....for de kan ikke tage ens fleksjobbevilling på det grundlag...

Der er lavet en ankestyrelsesafgørelse på at hvis en kommune mener at de har en borger der ikke står til rådighed for et fleksjob....at så skal de afprøve borgeren for at se om borgeren faktisk står til rådighed....

De skal afprøve borgeren efter kapitel 10 og 11 i lov om aktiv beskæftigelsesindsats...

Jeg kan desværre ikke lægge et link til afgørelsen nu da jeg ikke er hjemme...men den burde være til at finde herinde da jeg har sat den på indtil flere gange...

Man kan også søge på www.ast.dk efter at stå til rådighed for et fleksjob...

Her kan man finde de regler der gælder ang hvis man afslår fleksjob osv

Bekendtgørelse af lov om en aktiv socialpolitik

Citat:
§ 74 b. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,
1) at modtageren opfylder betingelserne for at få et fleksjob,
2) at modtageren ikke har et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob,
3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde,
4) at modtageren ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob, og
5) at modtageren deltager i opfølgningssamtaler efter § 74 c og samtaler i et individuelt kontaktforløb.
Stk. 2. Stk. 1, nr. 2, 3 og 4, gælder dog ikke, hvis den pågældende har en gyldig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder, jf. § 13, stk. 4 og 5.
Stk. 3. Opstår der tvivl om modtagerens rådighed, skal kommunen afprøve modtagerens rådighed. Dette kan ske ved tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Hvis kommunen vurderer, at den pågældende ikke er til rådighed for fleksjob, mister den pågældende retten til ledighedsydelse. Ledighedsydelse kan fortsat udbetales, hvis kommunen har påbegyndt behandling af en sag om pension. Ledighedsydelse kan udbetales, så længe sagen behandles. Ledighedsydelse skal tilbagebetales, hvis der senere udbetales pension for samme periode.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap7

Med hensyn til om man kan få en pension hvis man søger på det foreliggende grundlag....så kender jeg en del som har fået deres pension på den måde...

Så det kan sagtens lade sig gøre....det kræver bare at der findes nok dokumentation i ens sag til at kommunen kan lave en afgørelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 16:42   #12
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Takker for info, dog kan jeg ikke miste ledighedsydelsen, da jeg er på kontanthjælp.

Logisk set, bliver man jo ikke rask af at søge en pension, så derfor skulle man jo hellere ikke mene man mister sin bevilling. Dog kan man jo så sige, at man ikke står til rådighed for fleks, når man søger pension. Men man søger jo netop, fordi at man ikke mener man kan varetage et fleksjob. hmm.

Men er der slet ingen herinde, der har prøvet at søge en pension §17 på det foreliggende, der var visiteret til fleks ?
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 16:54   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er uanset om du er på kontanthjælp eller ledighedsydelse....at de skal afprøve dig hvis de mener du ikke står til rådighed...der er ingen forskel...

Tja man kan jo godt bede om at få en afgørelse på om man er berettiget til en pension....selvom man stadig stiller sig til rådighed for et fleksjob....

Jo jeg har selv søgt en paragraf 17 på det foreliggende grundlag da jeg var visiteret til fleksjob....

Jeg fik dog min pension...så man kan ikke rigtigt bruge det eksempel til at se hvad der sker...

Men som sagt tidligere....så har Ankestyrelsen lavet en afgørelse på at hvis en kommune mener at man ikke står til rådighed for et fleksjob....ja så SKAL de afprøve en efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats...og den kan kommunen ikke komme uden om...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 17:25   #14
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er uanset om du er på kontanthjælp eller ledighedsydelse....at de skal afprøve dig hvis de mener du ikke står til rådighed...der er ingen forskel...

Tja man kan jo godt bede om at få en afgørelse på om man er berettiget til en pension....selvom man stadig stiller sig til rådighed for et fleksjob....

Jo jeg har selv søgt en paragraf 17 på det foreliggende grundlag da jeg var visiteret til fleksjob....

Jeg fik dog min pension...så man kan ikke rigtigt bruge det eksempel til at se hvad der sker...

Men som sagt tidligere....så har Ankestyrelsen lavet en afgørelse på at hvis en kommune mener at man ikke står til rådighed for et fleksjob....ja så SKAL de afprøve en efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats...og den kan kommunen ikke komme uden om...
Ok, jeg takker for svar. Tror jeg smider en §17 på det forliggende så
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 17:44   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når du skriver ansøgningen...så kan du evt skrive samtidig på ansøgningen at du stadig stiller dig til rådighed for et fleksjob....men at du gerne vil have en afgørelse på om du er berettiget til en førtidspension ud fra det foreliggende...

På denne måde kan de ikke komme og sige at de er i tvivl om....om du er til rådighed for et fleksjob....og du har selv dokumentation på at du har meddelt kommunen at du stadig er til rådighed for et fleksjob....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 18:35   #16
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Når du skriver ansøgningen...så kan du evt skrive samtidig på ansøgningen at du stadig stiller dig til rådighed for et fleksjob....men at du gerne vil have en afgørelse på om du er berettiget til en førtidspension ud fra det foreliggende...

På denne måde kan de ikke komme og sige at de er i tvivl om....om du er til rådighed for et fleksjob....og du har selv dokumentation på at du har meddelt kommunen at du stadig er til rådighed for et fleksjob....
Jeps det er rigtigt. God ide
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 07:50   #17
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej

Personligt ville jeg nok starte med at få aktinsigt så jeg vidste helt præcist hvad der lå af lægepapir i min sag inden jeg søgt en §17.
Men måske du har helt styr på hvad kommunen har og ikke har.

Held og lykke
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 10:07   #18
DJx
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
DJx er ny på vejen
Jeg søgte og fik ftp på en §17 så det kan lade sig gøre :-)

Kender intet til fleksvisitation osv.

Jeg vil mene du skal søge en §17 såfremt der ikke er andre muligheder for dig og dine lægepapirer siger det samme. Siger lægepapirerne at du kan arbejde fleks vil jeg tro det er spild af tid at søge en §17.

Søg §17 hvis du mener det er det du er berettiget til :-)
DJx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 10:22   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er kun hvis man er på sygedagpenge, at man ricikere at miste disse.

Ved kontanthjælp, og fleks, sker der intet.

Ved at fratage evt fleksbevilling, med begrundelse om, at man ikke kan arbejde timer nok, skal de istedet netop give førtidspension.

Ved kontanthjælp, kan der ikke gives lavere ydelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 på det foreliggende grundlag Carsten63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-03-2013 10:13
Paragraf 17 på foreliggende Lotus80 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 24-01-2013 22:08
Ankestyrelsen om FTP på foreliggende dok. g.. Karo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-06-2011 17:09
Ansøge på det foreliggende ? Raadvild Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 15-02-2011 11:45
søge pension §17 på det foreliggende grundlag dobar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 20-10-2010 21:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension