K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2012, 21:29   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Blomme66 Se meddelelser
Jeg ved ikke om de hænger sig i forskellen på kan/vil. Rent teoretisk kan man vel ikke sige "vil" før efter skaden er sket? måske med overvejende sandsynlighed ville have et bedre ordvalg? Men jeg skriver jo desværre ikke min egen journal..det ville ellers være nemmere hvis jeg gjorde hehe.
Skal nok sørge for dokumentationen også er på plads på denne del. lægepapirer skal de ikke sylte mig på det ligger helt fast
Det var også bare en tanke, om de hænger sig i den ene lille ord, man er før blevet overrasket.

Ellers så send en mail og spørg hvorfor de holder fast i, at du skal afprøves til trods for at det er kontraindiceret, altså vil medføre varig forværring af din lidelse.

På den måde får du måske et svar, så du kan komme videre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 22:37   #22
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Anette der er en væsentlig forskel på ny sygdom og ikke at kunne gennemføre eller ikke blive selvforsørgende alligevel grundet samme skavanker.

Normalt skal man optjene retten til dagpenge for at man kan få sygedagpenge på ny uanset om man kommer fra revalidering eller sygedagpenge.

I ganske særlige tilfælde, skal der tælles 5 år tilbage (og det var efter de gamle dagpenge regler) hvor normen er at der tælles 2 år tilbage, og det er stadig de gamle regler.

Nu er reglerne jo skærpet yderligt for raske, så vil skyde på de også er for revalidender.

Men som udgangspunkt kan man roligt sige at hvis det er mere end 2 år siden man har tjent penge under normale vilkår, så hedder det KHJ, selv om at man går ind under den eneste undtagelser der er, nemlig, som også du har erfaret at ved NY (ukendt) langtidssygdom, har man ret til at gå tilbage på sygedagpenge (men altså stadig kun hvis man har bevaret retten til dem, eller dvs retten til dagpenge)

Noget andet er så at det er lidt fedt at du har fået sygedagpenge på ny

Blomme om det er praktik eller arbejdsprøvning er vigtigt du finder ud af, for det afgør jo i høj grad hvordan du skal handle.
om der er noget særligt man kan genkende arbejdsprøvning på, aner jeg desværre hat om, så med mindre en der er klogere byder ind der er du ski nok nød til at spørge din SB´er (husk at SKRIVE, for så fanger bordet)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 23:55   #23
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Blomme66
Du får her en masse smil :-):-):-):-):-):-):-): og lige et par kram også
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 06:57   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Blomme om det er praktik eller arbejdsprøvning er vigtigt du finder ud af, for det afgør jo i høj grad hvordan du skal handle.
En arb.prøvning og en praktik kan være det samme, det kommer an på formålet med praktikken.
Hvis formålet med en praktik er, at afklare arb.evnen, så er den at sidestille med en arb.prøvning.

Min sidste arb.prøvning var en virksomhedspraktik.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 11:18   #25
Blomme66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Lokation: Vejle
Indlæg: 11
Styrke: 12
Blomme66 er ny på vejen
Tak for den bemærkning vovse Det er 100% sikkert en praktik jeg er ude i, men det er for at få klarlagt min arbejdsevne efter de nye omstændigheder.
Blomme66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 20:03   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Blomme66 Se meddelelser
Tak for den bemærkning vovse Det er 100% sikkert en praktik jeg er ude i, men det er for at få klarlagt min arbejdsevne efter de nye omstændigheder.
Før, eller umiddelbart efter, at man starter i sådan en praktik plejer der, at blive udfærdiget nogle papirer, bl.a. fordi, at det er kommunens forsikring, der dækker hvis du kommer til skade, i disse papirer bør der stå hvad formålet med praktikken er.

Ca. 1/2 år efter, at min praktik stoppede blev jeg tilkendt fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har HURTIG brug for råd eller hjælp! ladytass Alt det andet 22 13-07-2012 06:21
Ikoner under eget navn: person, hjerte og udråbstegn gunvor Hjælp til Forum Brug 2 18-01-2011 12:32
Løgnens lette løsning Ragdoll Politik og Samfund 2 26-04-2010 08:32
Brug for en håndsrækning eller et godt råd.. Camille Dit og Dat 33 04-04-2008 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension