K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2012, 02:51   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Desværre har vi ikke borgerløn og hvorfor skal andre skatteydere betale for dig?
Du kender jo din fremtidige situation og kan planlægge efter det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 10:08   #12
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Vi har jo nok alle en ide om at vores børneopsparing skal gå til at komme god igang med livet, indskud i lejlighed eller ligende. Penge vi sådan gå og spare op er jo beregnet på at uforudsete udgifter eller med et ønske om mulighed for at købe noget bestemt.

I din situration har du en forventning om at din børneopsparing skal gå til en bolig i fremtiden, men din situration er den nu at du er så heldig at den gør du kan klare dig igennem en sygdomsperiode og det skal du jo være glad for.

Man kan jo ikke både have mel i munden og puste lys ud på en gang vel.

Når det er sagt kan jeg da godt forstå du er dybt fustreret over det. Jeg ved ikke hvordan reglerne er når man er mellem 2 uddannelser og så skal sygemeldes også.

Hvordan ville du have klaret dine udgifter i de to mdr. hvis du ikke skulle på sygehuset ?

Måske du har et fritidsjob som du kan blive sygemeldt fra og dermed få sygedagpenge men jeg ved det ikke, det var bare en strø tanke.

Held og lykke med både sygdom og uddannelse.

P.S. Hvis din børneopsparing havde været bundet havde du desværre også skulle leve af den inden du ville kunne få kontanthjælp, lige som personer der ejer et hus, de skal også leve af deres mursten før de kan få kontanthjælp, desværre.

Kender en ung handicappet mand på 18 år som ikke kan få kontanthjælp, før han har brugt sin børneopsparring. En børneopsparing som er bundet til han er 21 år. Så det kommunen gør er at regne ud hvormeget han ville have været berigtiget til om mdr. i kontankhjælp og så kikke de på hvor meget der står på hans børneopsparring, regner ud hvor mange mdr. det svare til.

Hvis det f.eks. svare til 15 mdr. så vil han ikke få udbetalt kontant hjælp før de 15 mdr er gået. Han fik besked på at han kunne gå i banken og låne penge og stille sin bunden børneopsparring som garanti for lånet.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 14:50   #13
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Timoe Se meddelelser
Hvis jeg ikke havde over 10.000. Så synes jeg da bare at kommunen brude kunne hjælpe mig på en eller anden måde?? Når jeg ikke MÅ arbejde (-: pga operation?

Burde kan du ikke bruge til så meget. Du vil let kunne møde den holdning det er en forventet udgift da du i god tid har vidst du ikke havde et forsørger grundlag undervejs og dermed har haft chancen for at spare op.


Om det er fair eller unfair har intet med de regler der er at gøre desværre.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 14:57   #14
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Timoe Se meddelelser
Hej
Jeg står i den situation, at jeg skal opereres i juli måned. Hvor jeg i juli og august ikke må arbejde. Til sommer bliver jeg færdig med HTX og til september vil jeg på sygeplejerske skolen. I juli og august måned har jeg jo ingen indtægter og jeg skal betale for min lejlighed og mad. Der må da være en måde staten kan hjælpe mig? Kan jeg så komme på kontanthjælp? men... Jeg har min børneopsparing, men den er ikke fastlåst? Er der ikke nogle regler for det? Jeg har været nede på jobcenteret, men det blev jeg ikke mere klog af Er der nogle der har prøvet noget ligende eller kan komme med nogle gode råd :-) Mange tak!

Hilsen Tine
Hej Tine.
Jeg kan godt forstå din frustration, men desværre er systemet blevet meget stramt og der er meget lidt hjælp at få

Det er ærgerligt at du skal bruge af den opsparing, som du forventede skulle bruges til noget andet.

Mit forslag til dig er at søge studielån for de sidste måneder..hvis du da ikke allerede har benyttet dig af det? Det vil kunne give dig lidt økonomi, der godt nok skal betales tilbage, men det er en ret lav rente ift. hvad du skal betale andre steder.

Jeg håber det bedste for dig
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 16:42   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Alle mine børneopsparinger har været på over 10.000 kr, og der har aldrig været problemer med kontanthjælpen. I mine tilfælde har opsparingerne så været låst (så de først kunne hæves når ungerne blev/bliver 18 år) - ved ikke om det er derfor?? For de er blev oplyst om disse opsparinger....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 16:51   #16
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Alle mine børneopsparinger har været på over 10.000 kr, og der har aldrig været problemer med kontanthjælpen. I mine tilfælde har opsparingerne så været låst (så de først kunne hæves når ungerne blev/bliver 18 år) - ved ikke om det er derfor?? For de er blev oplyst om disse opsparinger....
De børneopsparinger er så dine børns. Ikke dine egne.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 17:34   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaa, det er nok der forskellen ligger.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 23:24   #18
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Helt ærligt, at være uforstående over at det selvfølgelig er vanskeligt at få det off til at forsørge en, fordi at man helst ikke vil bruge egne penge til det

Jeg mener at sådan en tankegang er en bompe under vores velfærdssystem og ammunition for alle de der argumenterer for yderligere nedskæringer i sikkerhedsnettet

Sidst redigeret af viggo; 20-04-2012 kl. 23:29.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 08:47   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er IKKE korrekt, at man Ikke kan få kontanthjælp hvis man ejer et hus.

Hvis man sidder rimeligt, har man lige ret som, den der sidder i lejebolig.
Dog vil evt boligstøtte være med tilbagebetalingspligt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 10:00   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg forstår godt at du er ærvelig og syntes det er uret færdigt at du nu skal bruge den opsparing til noget andet,men det ville heller ikke være retfærdigt at hive skatte kr op af lommen på den arbejdende del af befolkningen,bare fordi det er rart og betryggende at have nogle kr i baghånden,til uforudsete ting/udgifter.

Det er jo netop noget uforudset at du ikke kan skaffe indtægt i de 2 månder mellem dine uddannelser.
Så der er vel noget rineligt i at du skal forsørge dig selv af opsparingen.

ønsker for dig at din operation kommer til at gå som den skal.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SU/børneopsparing PiaCP De Unge 15 28-06-2018 09:48
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Børneopsparing vs. Kontanthjælp. Audioattack Alt det andet 14 26-08-2011 13:27
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08
Kontanthjælp versus børneopsparing-afslag Magge Alt det andet 61 09-09-2010 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension