K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2013, 10:46   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, du skal be kommunen om at indhendte ydereligere der, såfremt de mener at det er nødvendigt.(Ellers skal du selv betale).

Det bør det IKKE være!, men

hvis kommunen vil have dig i ydereligere afprøvning eller lign. og du ikke mener at det er forsvarligt, eller du af helbredsmøssige årsager IKKE kan gennemføre dette, bruger du din speciallæge til at udtale sig om dette i journaludskrift, evt egen læge.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 11:02   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kommunen vil sikkert have en yderligere speciallæge til at vurdere din sag
nu der kun er en som har skrevet i din sag, omkring din diagnose
hun skriver kraftige skånebehov i et evt fremtidigt erhverv
det betyder ikke nødvendigvis at du skal have pension, men fleks måske.

når alle muligheder for behandling er ud tømte, så er det faktisk først her kommunen kan vurdere din arbejdsevne
i en arbejdsprøvning.

så som jeg vurdere din sag udfra dine oplysninger, så skal du nok ikke regne med en pension på nuværende tidspunkt
for hvis kommunen så vurdere fleks er udelukket, så kan de sende dig i et ressourceforløb efterfølgende

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-12-2013 kl. 11:08.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 12:16   #23
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Nej, du skal be kommunen om at indhendte ydereligere der, såfremt de mener at det er nødvendigt.(Ellers skal du selv betale).

Det bør det IKKE være!, men

hvis kommunen vil have dig i ydereligere afprøvning eller lign. og du ikke mener at det er forsvarligt, eller du af helbredsmøssige årsager IKKE kan gennemføre dette, bruger du din speciallæge til at udtale sig om dette i journaludskrift, evt egen læge.

VH Popiae


Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
kommunen vil sikkert have en yderligere speciallæge til at vurdere din sag
nu der kun er en som har skrevet i din sag, omkring din diagnose
hun skriver kraftige skånebehov i et evt fremtidigt erhverv
det betyder ikke nødvendigvis at du skal have pension, men fleks måske.

når alle muligheder for behandling er ud tømte, så er det faktisk først her kommunen kan vurdere din arbejdsevne
i en arbejdsprøvning.

så som jeg vurdere din sag udfra dine oplysninger, så skal du nok ikke regne med en pension på nuværende tidspunkt
for hvis kommunen så vurdere fleks er udelukket, så kan de sende dig i et ressourceforløb efterfølgende
Så beder jeg kommunen indhente de oplysninger der mener de skal bruge !
Jeg er blevet diagnosticeret først af en Neuropsykolog som var den der sporede sig ind på at jeg led af Post commotionelt hjernesyndrom efter en omfattende test af ca 2 timers varighed og efterfølgende af overlæge ( som selv bruger ordene at når hun siger noget så er der vægt bag !!) på Herlev Hukommelsesklinik som var enig i diagnosen , men hun mente dog at jeg kunne have gavn af et forløb på Distrikt psykiatrien i Glostrup , hvor jeg som skrevet var til samtale og efterfølgende fik af vide at de ingen relevant behandling har at tilbyde mig.

Jeg har været til undersøgelse hos ca 4-5 forskellige psykologer/psykiatere som alle kunne se der var noget galt , men som først nu er det lykkedes at finde ud af hvad det er der er galt.
Det var en Psykiater i privat praksis som henviste mig til Herlev.

Som i kan se har jeg været sendt rundt til en del af kommunen , men tænker at nu har jeg været til "top" i fødekæden indenfor udredning og at de nu ikke kan sende mig til flere af sådanne undersøgelser og nu forhåbentligt acceptere at jeg har de problemer jeg har eller hvad ?

Kan jeg "nægte" at deltage i endnu en arbejdsprøvning , eller hvordan skal det forstås ?

Hvad vil et ressourceforløb sige, hvad indeholder det ?

Hvor er det dog bare vigtigt for mig at jeg har jer herinde som sparingspartnere , for ellers ville jeg ikke vide hvad jeg skulle stille op.
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 18:20   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Du må nok lige vente og se hvad kommunen har af udspil, efter du har været på Distrikt psykiatrien i Glostrup. for nu har din sagsbehandler fået denne erklæring og så må denne jo tage stilling til hvad der skal ske.
en ting ad gangen, selvom det er svært. har selv været i gennem systemet.

du må have en god jul
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2013, 04:56   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal aldrig nægte en arbejdsprøvning...bare sådan....for det kan få dårlige konsekvenser for en selv...

Er det noget man ikke kan så må man få sin læge/psykiater på banen og på den måde få kommunen til at forstå at man ikke kan...

Et ressourceforløb er et skræddersyet forløb til dig....det kan bestå af flere ting...fra behandling, træning, arbejde ja alt muligt forskelligt....og ikke nødvendigvis på samme tid...

Det er ihvertfald sådan de sælger disse forløb...men de er ud fra det jeg har set noget mere skånsomt end feks en arbejdsprøvning...

Kommunen skal have opbrugt alle muligheder inden for beskæftigelses lovgivningen før de kan tilbyde et ressourceforløb...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 11:44   #26
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Hej Igen.

Først undskyld mit "fravær" , men har ikke haft overskuddet til at svare / koncentrere mig om min situation

Tak for jeres svar , jeg læser dem og er glad for at der er folk derude der kan give gode råd.

Sidste nye er at jeg blev ringet op igen af min ene sagsbehandler ( virksomheds konsulent tror jeg hun er ! ) og efter at filmen knækkede for mig sidst jeg talte med hende er hun blevet meget mere menneskelig , men hun ringede for igen at fortælle mig at efter reglerne skulle de finde et sted at placere mig ( evt tømme askebægre i en spillecafe ! ) som var hendes bedste bud til til mig !

Men at hun nu bedre forstod min situation og ikke lige selv kunne se nu hvor jeg skulle placeres.

Det hun nu nævnte flere gange UDEN at jeg selv endnu har nævnt det , var at jeg IKKE kunne få førtidspension , for det var meget svært at få lagde hun vægt på..

Jeg tænker bare at nogen må de jo trods alt tilkende det , nu hvor jeg har fået diagnosen Posttraumatisk Hjernesyndrom som må siges at være kronisk/stationært uden mulighed for behandling , samt jeg har kronsik dårlig ryg ( tåler stort set ingen belastning ).

Så måske ville jeg ikke høre mere fra hende , men kun fra min ´"rigtige" sagsbehandler som ikke har meget forståelse for min situation !

Jeg har siden den samtale haft det dårligt , med en masse tanker , forvirring, magtesløshed og kan på ingen måde se mig selv passe ind på nogen arbejdsplads , hvor meget jeg end gerne ville..

Jeg er nu blevet mere bevidst om min egen situation , jeg er mere åben om det over for dem der er mig nær , før "nægtede" jeg alt de sagde de bemærkede omkring mig !

Jeg er blevet mere bevidst om at nu gælder det om at passe på mig selv og ikke prøve at Please alle andre inkl kommunen..

Jeg har vitterligt gjort alt de har smidt mig igennem med en facade , der nok har gjort mig mere skade end gavn og det er derfor at jeg i dette år har besluttet at det skal være mit år , hvor jeg tænker på mig selv og hvad der er bedst for mig !

Hvad er jeres tanker om min sag , kan det virkelig passe at jeg ikke er i nærheden af at kunne søge pension , med 3 psykiatere/hospitaler + egen læge bag mig ?

Tak fordi i tager jer tid til at læse dette her
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 12:33   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
man kan altid selv søge pension på en §17, men vil sikkert blive et afslag
uden et ressourceforløb eller en arbejdsprøvnng som 100 procent dokumentere du ikke har nogen arbejdsevne. det udelukkende din arbejdsevne som kommunen vurdere udfra
ja din lidelse er kronisk/stationært, men betyder ikke pension, det kan lige så godt være fleksjob eller noget andet.
det kommer helt an på hvad dine læger skriver omkring din funktionsevne og hvad en arbejdsprøvning viser
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 12:47   #28
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
man kan altid selv søge pension på en §17, men vil sikkert blive et afslag
uden et ressourceforløb eller en arbejdsprøvnng som 100 procent dokumentere du ikke har nogen arbejdsevne. det udelukkende din arbejdsevne som kommunen vurdere udfra
ja din lidelse er kronisk/stationært, men betyder ikke pension, det kan lige så godt være fleksjob eller noget andet.
det kommer helt an på hvad dine læger skriver omkring din funktionsevne og hvad en arbejdsprøvning viser
Jeg kan på ingen måder se mig selv kunne gå gennem en arbejdsprøvning og har svært ved at overskue hvad et ressouce forløb ville gå ud på.

Her er hvad Herlev Hospital skrev om mig ang job muligheder :

"Det er ikke opfattelsen, at pt. på nuværende tidspunkt vil opnå et funktionsniveau, som muliggør fuld eller delvis selvforsørgelse og det anbefales, at der senest 6 mdr. efter tilknytning til Distriktspsykiatrien indhentes fornyet status på pt. "

Distrikt psykiatrien Glostrup , har som sagt siden hen Skrevet til mig at der ingen behandlings muligheder er og har lige talt med overlægen idag 13 Januar , som sagde at det var Staionært/Kronisk og at dette kunne jeg sige til kommunen + hun sender mig papirer på det.
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 13:04   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
udfra det kan jeg ikke se, du kan undgå et ressourceforløb eller en arbejdsprøvning
samt de faktisk skriver nuværende tidspunkt, det vil kommunen tolke som du måske kan senere. igen ja din tilstand er Staionært/Kronisk, men siger intet omkring din arbejdsevne
kommunen er lige glade, med hvad du selv vurdere. Det kan de ikke bruge til noget.
men hvis du selv vurdere din sag er lige til en penison, så kan du jo bare søge en
Min vurdering er bare du vil få slag og så har du brugt tiden forgæves.
var selv i en abejdsprøvning inden jeg fik pension på ganske få timer om ugen i 5 uger
kan ikke klare mig selv i egen bolig. Det var under de gamle regler
bare for at sige, at pension er blevet rigtig svær og få, især uden en vurdering af din arbejdsevne

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-01-2014 kl. 13:08.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2014, 13:12   #30
Manse8
Elsker at være her på K10
 
Manse8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 55
Styrke: 14
Manse8 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
udfra det kan jeg ikke se, du kan undgå et ressourceforløb eller en arbejdsprøvning
samt de faktisk skriver nuværende tidspunkt, det vil kommunen tolke som du måske kan senere. igen ja din tilstand er Staionært/Kronisk, men siger intet omkring din arbejdsevne
kommunen er lige glade, med hvad du selv vurdere. Det kan de ikke bruge til noget.
men hvis du selv vurdere din sag er lige til en penison, så kan du jo bare søge en
Min vurdering er bare du vil få slag og så har du brugt tiden forgæves.
var selv i en abejdsprøvning inden jeg fik pension på ganske få timer om ugen i 5 uger
kan ikke klare mig selv i egen bolig. Det var under de gamle regler
bare for at sige, at pension er blevet rigtig svær og få, især uden en vurdering af din arbejdsevne

Er helt med på hvad du skriver

Med hensyn til det med "nuværende tidspunkt" som de skrev , så er der siden hen kommet "afslag" på at det jeg fejler kan behandles og så må den jo ryge tilbage på vurderingen som lyder på at jeg hverken hel eller delvist kan varetage et job eller hvad ?

Har som skrevet lige talt med overlægen som sagde til mig at det er kronisk og der er ingen behandlingsmuligheder...

Tingene må jo have en endestation ....trods alt ...

Men hvis de vil have mig igennem en arbejdsprøvning , og den viser at jeg ingen arbejdsevne har mere , kan de så bagefter smide mig i det der ressouce forløb ?
Manse8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension