K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2013, 20:09   #11
sauer1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Indlæg: 48
Styrke: 13
sauer1 er ny på vejen
he he

nøgne tær, næste gang jeg kommer i en superbest eller Føtex så vil jeg ned og se, om der står personale ved asparges og olivenhylderne. Og så vil jeg spørge om de er i arbejdsprøvning. som du kan sige det ROFL.
Det er selvfølgelig hul i hovedet, det har du ret i. Især i dette tilfælde, hvor farmormor skal skåne ryg, arme nakke og skuldre.
Kan man ikke sige nej til en arbejdsprøvning, hvis man har skånehensynene på skrift? og de ikke bliver overholdt. Det ville jeg da gøre, når jeg havde været der i 20 minutter første dag! Måske man endda kunne finde noget dokumentation på, hvor mange butiksansatte der har slid og gener i netop de dele af kroppen.

hilsen Sauer1
sauer1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 20:50   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sauer1 Se meddelelser
nøgne tær, næste gang jeg kommer i en superbest eller Føtex så vil jeg ned og se, om der står personale ved asparges og olivenhylderne. Og så vil jeg spørge om de er i arbejdsprøvning. som du kan sige det ROFL.
Hvis de siger nej, så prøv og spørg dem der står og holder på "pastabjerget" for at det ikke skal vælte

Men iøvrigt handler er en arbejdsprøvning UDELUKKENDE om at samle information om borgeren, den drejer sig ikke om hvilke opgaver der bliver løst i hvilke firmaer.

En arbejdsprøvning skal og bør følges så tæt, at hvis man føler det mindste der provokere ens sygdom, så noteres det og man tilpasser arbejdsopgaven... så er det fuldstændig underordnet om alle Føtexs frosne fisk står og er tøet op midt på parkeringspladsen sidst på eftermiddagen, fordi praktikantn ikke fik dem sat ind og på plads.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 24-10-2013 kl. 20:56. Årsag: tilføjelse.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 21:54   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Iøvrigt fornemmer jeg efterhånden at Føtex og Superbest, generelt får folk i arbejdsprøvning, for at få nogen til at fylde deres hylder op...
Her i byen ser det ud til, at være Kvickly og Tiger, der har denne "rolle".

Citat:
Oprindeligt indsendt af sauer1 Se meddelelser
Kan man ikke sige nej til en arbejdsprøvning, hvis man har skånehensynene på skrift? og de ikke bliver overholdt.
Jeg vil mene man står sig bedst ved, at møde op og så tage den derfra.

Man skal selvfølgelig sige fra overfor opgaver, som ikke respekterer skånehensynene, og hvis de ikke kan give en nogle opgaver, som respekterer skånehensynene, så må sb/jobkonsulent på banen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 01:14   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis transporten er et problem, SKAL kommunen hjælpe med at løse dette, feks hjælp til taxi. Få hjælp af din læge i form af feks, "Foreslag til socialmedicinsk sagsbehandling". eller lign.

Hvorfor skal du i praktik?

Bør du ikke have en afklaring af din restarbejdsevne? står du overhovet som sygemeldt i systemet?

Be evt om(skriftlig)om aktindsigt, og svar på hvordan du er registret, i systemet, og under hvilke §§, du skal i praktik under.

Denne praktik, lyder mere som et forsøg på at trække tiden, fordi den jo ikke kan bruges, når der IKKE tages hensyn til dine skånebehov.
Få igen din læge med indover.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 18:43   #15
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
POPIA vil det sige at jeg kan flytte langt langt uden for byen, sælge bilen og cyklen

og så kræve at blive hentet i taxi blot fordi jeg er fleksjobbber??? Det tror jeg ikke på, og passer det er det jo grotesk. Man må jo bosætte sig, så man har mulighed for at komme til et job.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 18:54   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis transporten er et problem, SKAL kommunen hjælpe med at løse dette, feks hjælp til taxi.
Det er ganske rigtigt HVIS problemet er pga. handicappet.

At man har en cykel der ikke rigtig dur, er ikke et handicap, og man kan således ikke regne med at få en taxa stillet til rådighed på det offentliges regning.

Når det så er sagt, så skal man i rapporten fra arbejdsprøven også ind og beskrive i hvilket omfang transport til arbejdsstedet belaster og indføre det som et skånehensyn.
Jeg har et beskrevet skånehensyn, hvor jeg skal kunne tage bus til arbejdsstedet uden at skifte bus, dog er det ok med en km fra bussen til arbejdsstedet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension