K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2009, 01:13   #1
Malene2450
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Malene2450 er ny på vejen
Question Er der nogen overvægtige der får pension??

Hej

Jeg er en 36 årig kvinde fra Kbh. Min sag har kørt i 6 år , og jeg har netop fået et endeligt nej fra ankestyrelsen på førtidspension.
Jeg lider af angst, social forbi, ocd, agora forbi, svære depressioner, gigt i ryg og knæ, migræne, svær psoriasis og jeg er meget overvægtig.

Desværre er overvægten det kommunen lægger mest vægt på i afslaget, alt det psykiske mener de ikke er det store problem selvom min psykolog igennem 2 år har vurderet at jeg højst magter 9-10 timer, det samme siger begge mine arbejdsprøvninger.

Nu er jeg så på et slankekursus o efter det skal jeg på endnu et. På det jeg er nu fik jeg idag afvide at jeg aldrig ville få pension eller flexjob så læng jeg var overvægtig. Dette synes jeg lyder helt hen i vejret for jeg vejer kun omkring 15 kg mere end da jeg arbejdede og jeg er indefor kontor området, altså er min vægt ifølge min mening ikke mit prolem.

Jeg søger andre overvægtiges historie. Har andre overvægtige fået det samme afvide?? Eller er der nogen overvægtige der lige nu sidder med en førtidsension eller i et flexjob??
Håber at høre nogle gode historier, for det har jeg virkelig brug for.

Malene
Malene2450 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 01:39   #2
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Hej Malene
Jeg kan nok ikke hjælpe dig med andet end fortælle dig, at jeg netop er tilkendt fleks efter 1 arbejdsprøvning/virksomhedspraktik på i alt 14 måneder. Jeg er overvægtig og det har aldrig været nævnt. Måske lige med undtagelse af mig selv...har ærgret mig højlydt over min vægt, som eskalerede voldsomt efter jeg fik antidepressiv medicin,- og jeg var ingen sylfide inden!! Under hele forløbet har jeg trænet i fitness center, det gjorde jeg også inden. Min primære motivation for dette, var at komme depression til livs.
Måske har denne træning spillet ind i forhold til, at det aldrig er blevet nævnt. Men jeg ved det ikke.
Håber du vil få flere og bedre svar.
Kh Hannepanne
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 01:48   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
hejsa og velkommen til.

Det er de utroligste ting, man skal læse her.

Du skal bede din kommune dokumentere, hvorfor de går imod speciallægernes udtalelser.

En kommune må IKKE gå imod dem.

Men... jeg får lyst til at spørge dig, om du får medicin, som giver overvægt.

Mange "lykkepiller" kan give 15-20 kilos vægtforøgelse, og de kilo ryger ikke "bare" af så nemt... og så er det jo yderligere uforskammet af din kommune at stille de krav, hvis du samtidig får det.

Forlang at få deres udtalelse på skrift og bed samtidig om aktindsigt (der er formular her på siden, som du kan printe ud).

Vi ved jo alle sammen, at det ikke er sundt at veje for meget, men der er altså også grænser for, hvad man skal lade sig byde.

Hvilken begrundelse gav ankestyrelsen for afslag?

Og så er det forøvrigt uforskammet af kommunen at være 6 år om at finde på en ny undskyldning for at undgå at give dig pension.

Det kunne de jo have forlangt for 6 år siden.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 12:24   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du har jo nok fået afslag på førtidspensionen fordi du beviseligt kan arbejde 9-10 timer + at psykologen siger det samme! For at få tilkendt førtidspensionen skal arbejdsevnen jo helst ligge på 0.

Og da du kan arbejde 9-10 timer, så mener de jo nok at du ved at tabe dig kan arbejde endnu mere - de har det jo meget med at skrive mellem linjerne, men jeg er da sikker på at det er hensigten med kostomlægningen.....??
Og ved du helt bestemt, at psykologen ikke har skrevet, at en kostomlægning evt kan få positive konsekvenser for dine øvrige diagnoser??

Jeg har også nogen af de diagnoser du har, men jeg har så ingen arbejdsevne da diagnoserne er for invaliderende, ligesom jeg heller aldrig ville kunne deltage på et slankekursus osv pga OCD, angst, social fobi mm.
Så måske har du de samme diagnoser, bare i en lidt lettere udgave, hvorfor de mener at det ikke er nok til at få en førtidspension i hus.....

Men jeg synes det er frækt at de headhunter overvægtige på den måde - jeg har selv været meget overvægtig pga medicin - og kunne da bestemt godt trænge til at tabe tyve kg mere, men jeg kan simpelthen ikke overskue det så længe min førtidspensionssag verserer.....
Iøvrigt er overvægt så nok også mit mindste problem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 12:31   #5
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Thumbs down

Hej Malene
Ja man skal lede længe efter mangen til frækhed

Er du i en fagforening kunne du jo evt. søge hjælp der m.h.t. afslag på pension og grunden for dette. Det er virkelig uhørt at vægten er grunden. Det kunne jo også værer at du har kanoner i baghaven du kan søge hjælp hos.

Jeg har taget mig 15 kg. siden jeg er begyndt på antidep. medicin og de er ikke til at komme af med men som min mand siger, bare du har det godt, betyder de 15 kg. ikke noget. Og det er ganske rigtig.

Ønsker det bedste for dig.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 14:30   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja ja kreatvitet i kommunerne fejler ikke noget som helst i kommunerne ...

Den er godt nok fræk den her, hvis du kan arbejde 9-10 timer hvorfor så ikke fleksjob ? kan man ikke blive flekser hvis man er overvægtig

Jeg har heller aldrig hørt den formulering før , har du dokumentation for den påstand (optog du samtalen eller havde du bisidder med ) ?

Hvis jeg var dig så ville jeg som det første forlange aktindsigt for lige at danne dig en indtryk om hvad der står i din sag, mange gange viser det sig at det de siger og det der står ikke har nogen sammenhæng overhovedet , du skriver at ankenævnet lige har givet kommunen medhold , men hvad er begrundelsen for afslag på førtidspension og hvad er planen for videre forløb og hvad er hensigten at det skal munde ud i ?

Det er ret væsentligt jeg tør vædde 100-1 på at der ikke står i dine papir at du har fået afslag pga overvægt

Hvordan kan man være minister når man er overvægtig
øøøhhh tanken glider mod Claus H og Axel Nielsen.
  Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 16:59   #7
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Altså hvis man ikke ryger, drikker mere end sundhedsstyrelsens anbefalinger, men er overvægtig, så er det roden til alt ondt, det er simpelthen derfor man er syg, det er derfor man ikke kan (gider) at arbejde og derfor man bare hellere vil have sygedagpenge, kontanthjælp eller helst pension, til nød et fleksjob, så har man nemlig masser af tid til at sidde hjemme i sofaen foran husalteret mens man guffer kager, slik og chips og skyller ned med cola (regular off cource, intet light her)

Da jeg blev syg og deraf mere inaktiv fik jeg smertestillende, lykke, nerve- og sove medicin, der gik 2½ år så var jeg vokset med 30 kg. fra at være normalvægtig (Ifgl. BMI) var jeg nu fed, har igennem det sidste år tabt 12-13 kg og kæmper med resten, men i alle lægekonsulentpapirer fra Jens Bang skriver herren at *klienten bliver meget mere mobil hvis hun taber 35 kg da hendes sygdomme i overvejdende grad skyldes den belastning som hendes fedme pålægger hendes bevægapparat*

De 2 andre lægekonsulenter fra et andet Jobcenter, med adgang til nøjagtigt de samme papierer skriver intet omkring min vægt, men at jeg er syg, (fysisk som psykisk) og aldrig kommer tilbage på arbejdsmarkedet da min sygdomme er varige og kroniske med udtømte behandlingsmuligheder og min erhvervsevne nedsat til det ubetydelige,.

Men overalt angriber man nu overvægtige, først var det rygerne, nu er det de tykke og ikke at forglemme de syge/handicappede som ikke dur til noget og ingen værdi har for samfundet, hvem mon bliver den næste gruppe.

Men selvfølgelig er for mange ekstra kg ikke sundt, det er tungt at bære rundt på, men det er ikke alle der er tykke som har levet af flæskesvær og marabou og hvis de har, er det et personligt valg, ligesom med rygning,.

Nogle drikker også bare for meget dyr rødvin, cognac og drager på skatteyderbetalte golfture med store frokoster og middage.
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 17:43   #8
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
Hej Malene
Ja man skal lede længe efter mangen til frækhed

Er du i en fagforening kunne du jo evt. søge hjælp der m.h.t. afslag på pension og grunden for dette. Det er virkelig uhørt at vægten er grunden. Det kunne jo også værer at du har kanoner i baghaven du kan søge hjælp hos.

Jeg har taget mig 15 kg. siden jeg er begyndt på antidep. medicin og de er ikke til at komme af med men som min mand siger, bare du har det godt, betyder de 15 kg. ikke noget. Og det er ganske rigtig.

Ønsker det bedste for dig.

bmdc
dejlig mand du har
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 23:12   #9
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jep, Prutten

Jeg har heller ikke tænkt mig at skifte ham ud

Nusli Jeg syntes det flot at du har tabt dig, så mange kilo, med den medicin du får
Har du ikke en anden læge der kan se lidt lysere på det mål du har nået ellers ville jeg skynde mig, for ham du har, må da værer både blind og ikke vide hvad den medicin gør ved os. Håber han overvejer pension........

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 13:34   #10
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Ja lægekonsulenten i min bilsag, skrev også, at jeg bare skulle tabe mig....han negligerer så den hormonsygdom jeg har, der lige netop gør at det er ekstra svært for mig at tabe de ekstra kg.... + min fysiske sygdom gør at al fysisk aktivitet koster dage i sengen.
Jo da jeg skal tabe mig, men som min speciallæge og egen læge siger, det vil ikke bedre min fysiske situation.
Jeg har med hjælp fra diætist, og en stor stædighed og kamp smidt 12 kg siden sidste sommer, så jeg er på vej, men det er en total livstilsændring, hvor der ikke skal være nogen udskejelser, da det sætter sig MED DET SAMME.

JOW JOW, nu er de ved at være færdige med rygerne, så nu er det os fede der kommer på dagsordenen. Hvem går de efter næste gang?????

Hi Hi, som min mand siger..... ER DER IKKE NOGET AT HOLDE AF, SÅ ER DER NOGET AT HOLDE I.........+ (lidt frækt) Så falder jeg da ikke af under en given situation
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym

Sidst redigeret af Stoktoft; 19-03-2009 kl. 13:37.
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pension på det foreliggende grundlag- nogen der kender proceduren? kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 04-02-2013 10:13
Kommuner tvinger overvægtige på slankekur Webmaster K10 Nyheder 0 09-01-2013 08:10
Nogen der har fået tidsbegrænset pension frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 17-08-2009 21:44
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension