K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2018, 15:02   #1
Alvild
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2018
Indlæg: 3
Styrke: 0
Alvild er ny på vejen
Lightbulb Modregnes krone for krone?

Hej
Jeg har et spørgsmål omkring en situation, hvor man er fleksjobgodkendt men ledig og på ledighedsydelse.
Hvis man tager et job på fx 4 timer pr uge, som ikke er nok til at kunne udgøre et fleksjob, fordi ens arbejdsevne er vurderet noget højere, vil lønnen på fx 200 kr i timen så blive modregnet krone for krone?
Og hvad hvis man så fx supplerer op ved at tage vikararbejde til man når det timetal, man er sat til, vil modregningen da være krone for krone, eller vil det kunne "betale sig" økonomisk at arbejde?
Alvild er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2018, 15:21   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man må gerne tage mere end et fleksjob, for at nå op på det timetal man kan klare, så tænker at du kan høre om jobbet på de 4 timer kan fleksgodkendes.. så er du i gang, og kan så se om du kan finde et mere bagefter..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2018, 15:31   #3
Alvild
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2018
Indlæg: 3
Styrke: 0
Alvild er ny på vejen
Fleksjobkonsulenten siger, jeg godt må tage jobbet, men han vil ikke lave det til fleksjob, fordi, der er for få timer. Mit spørgsmål er, om der modregnes krone for krone, når man har timer, som ikke er oprettet som fleksjob.
Alvild er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2018, 15:41   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det jeg lige kan finde:
Aktivloven
"§ 74 d. Ledighedsydelse ydes for indtil 5 dage om ugen.

Stk. 2. Hvis en modtager af ledighedsydelse har arbejde af kortere varighed, nedsættes ledighedsydelsen med lønindtægten. Beløb, som den pågældende modtager fra arbejdsgiveren eller Lønmodtagernes Garantifond ved ophør af en ansættelse, medfører også nedsættelse af ledighedsydelse.

Stk. 3. Ledighedsydelsen nedsættes med 30 pct. dels af lønindtægten, dels af anden indtægt, der træder i stedet for løn, indtil den samlede lønindtægt pr. måned udgør 14.398 kr, og herefter med 55 pct. Kommunen udbetaler ledighedsydelsen månedsvis bagud. "

http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c1039
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2018, 18:43   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Angiver han kun timetallet som årsag ?

Det lyder jo vildt at du tvinges til fortsat at gå ledig, trods at du har fundet et fast job. Hvor mange timer er du sat til ?

Her fra Mette Frederiksens svar:

"En ledig fleksjobvisiteret, som får tilbudt et fleksjob i færre timer, end personen
kan varetage, kan acceptere jobtilbuddet, men skal fortsat stå til rådighed for arbejde,
hvor arbejdsevnen udnyttes fuldt ud. "

http://www.ft.dk/samling/20121/lovfo...59/1187140.pdf
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 29-01-2018 kl. 19:05.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2018, 20:13   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja det da helt tosset.

Blev i 2012 godkendt på 15 timer...og er nu på 6 timer....fandt nyt job som rengøringsdame.....og snakkede om rygstøvsuger til jobkonsulent.....efter 2 dage var den ude på mit job.

Så man kan godt have godkendt job, selv om man ikke er på de timer man er sat til :-)

Tror det kommer lidt an på hvordan ens jobkonsulent er indstillet....og de er jeg så rigtig heldig.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2018, 22:07   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Alvild Se meddelelser
Fleksjobkonsulenten siger, jeg godt må tage jobbet, men han vil ikke lave det til fleksjob, fordi, der er for få timer. Mit spørgsmål er, om der modregnes krone for krone, når man har timer, som ikke er oprettet som fleksjob.
Bed om at få den afgørelse på skrift, og klag så over den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2018, 09:09   #8
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Timeantal i fleksjob

I min kommune går de op i, at timeantallet i et fleksjob skal svare til det, man blev vurderet til.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2018, 11:52   #9
Alvild
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2018
Indlæg: 3
Styrke: 0
Alvild er ny på vejen
Ja, jeg blev også meget ked af det, da jobkonsulenten var temmeligt afvisende, da jeg glædestrålende meddelte, at jeg havde fået ansættelse.
Jeg håber jo, at der vil kunne findes flere timer på sigt - stillingen er nyoprettet, og jeg synes, det kunne se ud til, at der skal bruges flere timer til opgaverne end de 4, der er afsat. Men det må vise sig efterhånden.
Jeg er sat til 15 timer, men har tidligere været ansat helt ned til 8 timer i andet fleksjob, så måske er det noget med, at jobkonsulenten set sig lidt sur på mig. Jeg har ikke kunnet bruge nogle af de forslag, han er kommet med om at "lave noget helt andet" ... Jeg er fyldt 50 og har prøvet mange ting, så hans nye lyse ideer til mig fænger ikke umiddelbart. Jeg ved jo, hvad jeg gerne vil, og det er den vej, der er ved at åbne sig for mig, så det er bare så nedslående, at han ikke er støttende og opmuntrende.
Det er jo desværre et vilkår, man kan møde. Der er kun 2 eller 3 jobkonsulenter
i vores kommune, så det er ikke nødvendigvis en løsning at bede om at få en anden.

Jeg tager nu jobbet og vil så få min løn modregnet I ledighedsydelsen. Jeg går bare og frygter, at jobkonsulenten kan gøre noget, der kan skade mig, fordi jeg jo lidt er prisgivet til hans luner.
Alvild er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2018, 12:37   #10
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Trist at det skal være sådan.

Jeg blev nu heller ikke lyttet til eller støttet i søgning efter jobs, hvor jeg kunne mine kompetencer.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension