K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2017, 20:33   #261
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
21 nov 2017 brev fra Juristhæren Bernstorffsgade 17.

21 nov 2017 brev fra CF 2. kontor, område 1

Mxxxx xxxxxxxxx
Københavns Kommune
CF 2. kontor, område 1
Bernstorffsgade 17
1577 København V
CVR nummer: 64942212
Kontaktoplysninger:
Telefon 82565682
www.kk.dk/digitalpost


.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2017, 20:46   #262
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
24 nov 2017. "Standardbrev" nr 89 fra Borgerrådgiveren...

Fanme en nem måde at tjene sine penge på... Det job kunne jeg sagtens bestride..

Hvad fanen blev der af, som De selv skriver inde på www.kk.dk/borgerraadgiveren:
------------------------------------------------------------------------
Borgerrådgiveren
Hos Borgerrådgiveren hjælper vi dig, hvis du er utilfreds med Københavns Kommunes behandling af din sag eller af dig.
Borgerrådgiveren er uafhængig af kommunens forvaltninger.

Tilsyn
Borgerrådgiveren skal ikke afvente en klage fra en borger for at lave et tilsyn på udvalgte områder – det kan ske på eget initiativ.

Om Borgerrådgiveren
Borgerrådgiveren er uafhængig af kommunens forvaltninger og bistår med tilsyns- og kontrolfunktioner.
------------------------------------------------------------------------
Hip hip hurraaa for retssikkerheden i Danmark... #bananstat...

Og de ansvarlige politikere er stadig tavse...Zzzzzzzz... Vågn op for fanen...


.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2017, 20:58   #263
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Onsdag d 22 nov 2017. Lydoptagelse Jobcenter Lærkevej.

Dokumenteret sagsbehandlingspraksis på Jobcenter Lærkevej.
--------------------------------------------------
FAKTA: Systematiseret ulovlig sagsbehandling og massive brud på god forvaltningsskik og retssikkerhedsloven...!"
--------------------------------------------------
Lydoptagelsen kan høres på Youtube --->

Deltagere:
Ufaglært "SB" Sxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxx
Vil ikke oplyse hans arbejds- og uddannelsesmæssige baggrund til at bestride
sin stilling, som han ellers skal iht offentligsloven §21 stk 3 (spurgte, hør selv)
Årsløn: 365161,08 (30430,09 kr/mdl) + pension 15,95%
[Link slettet]
[Billedet slettet pga redigering]
[Link slettet]

"Konsulent/mentor" Hxxxxxxxxx xxxxxxxx
Arbejds- og uddannelsesmæssige baggrund: Kontoruddannelse: offentlig administration
Årsløn: 381296,83 kr (31774,74 kr/mdl) + pension 15,95%
[Link slettet]
[Billedet slettet pga redigering]
[Link slettet]

Reformramt kronisk syg Borger Kim Osbøl, fastholdes i kontanthjælpssystemet.
Bisidder Peter.
--------------------------------------------------
Stor tak til Peter og hans netværk for hjælp og støtte.
Samt stor tak til de socialrådgivere og socialrådgiverstuderende m.fl der uden vederlag
hjælper og støtter os syge, svage og udsatte borgere i samfundet.


Og ja jeg blev berørt, frustreret, irriteret og gal over den behandling jeg får. Så jeg sagde noget jeg ikke skulle have sagt, det beklager jeg...

Ingen er forpligtiget ud over egne evner

[Billedet slettet pga redigering]

Men jeg er altså kun et menneske, og jeg forstår bedre og bedre og mærker mere og mere hvordan denne "forvaltningspraksis" udøves, hvad det gør ved mange syge borgere og vi borgere fratages vores retssikkerhed.

Og ham den Ufaglærte "SB" Sxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxx bliver ved med at lyve...

Her er den "Min Plan" han lavede efter "jobsamtalen"..
Jeg afventer stadig det originale journalnotat.

BID mærke hvad der skrives på side 4... jeg har klaget over denne Ufaglærte "SB" Sxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxx lyver, manipulerer og ikke følger loven,,, nu gør han det igen... samt at jeg ikke vil have ham som "SB"... Dette afviste Faglig Koordinator Hxxxx xxxxxxxxx: http://www.k10.dk/showpost.php?p=358503&postcount=215

Det klagede jeg så over igen
Onsdag d 1 nov 2017 - Klage over Faglig Koordinator Hxxxx xxxxxxxx
http://www.k10.dk/showpost.php?p=358680&postcount=226

Så her skal jeg have et svar inde fra Hæren af jurister, senest d 1 dec 2017... om 6 dage...

Denne her "nye" ulovlige Min Plan" bliver jeg nødt til at klage over... igen...

Man bliver bombet med en masse lovgivninger man SKAL følge og gøre, for ELLERS...

Men HVAD fanen med de lovgivninger som De/kommunen skal overholde...?

De gør ALT for at TVINGE mig til at gøre, hvad DE ALENE har besluttet og IKKE i samarbejde med mig...

Jeg HAR meldt mig syg... Flere gange både skriftligt og personligt... Fanme ikke om hende Hxxxxx xxxxxx spørger mig noget med:" Vi har ikke modtaget en Lægeerklæring på din sygemelding. !"

Denne Sxxxxx xxxxxx sssxxxx og Hxxxxx xxxxxxxx danner åbenbart "Team", hvor de så er fuldstændig
ligeglad med borgerne og med at følge loven...det for enhver pris for at følge jobcenterchef Mxxxxx xxxxx xxxxx Plan, om at fastholde så mange syge, svage og udsatte borgere på kontanthjælp som muligt, OGSÅ ved at omgås loven, og true og derved tvinge folk til at gøre hvad de siger... Kan man have respekt for sådanne personer ? Jeg kan ikke...

[Link slettet]
[Billedet slettet pga redigering]
[Link slettet]

[Billedet slettet pga redigering]

[Billedet slettet pga redigering]




Sidst redigeret af Kio; 25-11-2017 kl. 22:02.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2017, 22:58   #264
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
25 nov 2017. Hovedpersonerne i min sag...

Mener det er på sin plads at få alle navnene og ansigter på de personer der i min sag tillader og udfører den systematiske ulovlige sagsbehandling,
hvor der lyves, bedrages og manipuleres og direkte lovovertrædelser finder sted, så syge, svage og udsatte borgere fratages deres retssikkerhed.
Og de bliver ikke retsforfulgt, for de står ikke til ansvar over for loven, og de ved det... Svineri... Sandheden skal frem......

Andre der oplever det samme med disse personer, bedes stå frem, så vi samlet kan sende dokumentation til de rette personer og indstanser.

De 3 øverste personer i BIF der de sidste 4 år har godkendt denne praksis kan ses her: https://www.kk.dk/artikel/direktion-0
Administrerende Bjarne Winge
Direktør Jacob Eberholst
Direktør Michael Baunsgaard Schreiber


Og fra Lærkevej er det:

Jobcenterchef Mxxxx xxxxx xxxx
Uddannelse: Cand.scient.adm, RUC 2002.
Årsløn: 740932,17 kr (61744,35 kr/mdl)+ pension 15,80 %
[Link slettet]
[Link slettet]

Ufaglært "SB" Sxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxx
Vil ikke oplyse hans arbejds- og uddannelsesmæssige baggrund til at bestride
sin stilling, som han ellers skal iht offentligsloven §21 stk 3 (spurgte, hør selv)
Årsløn: 365161,08 kr (30430,09 kr/mdl) + pension 15,95%
[Link slettet]
[link slettet]

"Konsulent/mentor" Hxxxxxxx xxxxxx
Arbejds- og uddannelsesmæssige baggrund: Kontoruddannelse: offentlig administration
Årsløn: 381296,83 kr (31774,74 kr/mdl) + pension 15,95%
[Link slettet]
[Link slettet]

Faglig koordinator Hxxxx xxxxxxxxx
[Link slettet]

Min ulovlige afgørelse fra faglig koordinator Hxxxx xxxxxxxx:
http://www.k10.dk/showthread.php?p=356887#post356887

Og inde fra CF 2. kontor, område 1, Bernstorffsgade 17

Jurist Bx xxxx xxxxxx
[Link slettet]

Så skriv en Privat Besked til mig, så kan vi sammen sende en klage over disse personer til Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen, Beskæftigelsesudvalget i Folketinget, Overborgmester Frank Jensen, Beskæftigelses- og integrationsborgmesteren i Kbh, Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune, Tilsynet, og Ombudsmanden.

Kunne også være interessant at finde ud af hvor mange ulovlige afgørelser Hxxxx xxxxxx og Bx xxxx xxxxxxx har sendt ud til syge, nedslidte og udsatte borgere gennem tiden...

Hvis I vil være anonyme er det ok med mig. Jeg er ikke anonym, jeg har nemlig ren samvittighed og ikke noget at skamme mig over.

Dette er også postet på FB:
https://www.facebook.com/groups/1017...2005761778955/

[Billedet slettet pga redigering]
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2017, 11:13   #265
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Jeg HAR meldt mig syg... Flere gange både skriftligt og personligt... Fanme ikke om hende Hxxxxx xxxxxxxxx spørger mig noget med:" Vi har ikke modtaget en Lægeerklæring på din sygemelding. !"
Hvis kommunen vil have en lægeerklæring, så skal de bede dig om, at bestille tid hos din læge til at få den lavet, og så skal kommunen bede lægen om at lave en lægeerklæring. Og så får kommunen regningen for den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2017, 13:46   #266
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Søndag d 26 nov 2017, svar til Vovse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis kommunen vil have en lægeerklæring, så skal de bede dig om, at bestille tid hos din læge til at få den lavet, og så skal kommunen bede lægen om at lave en lægeerklæring. Og så får kommunen regningen for den.
Det ved jeg godt Vovse, og siger det til hende, hvorfor de ikke har bedt om en, for det er da ikke noget problem at få min læge til at lave en...

Prøv at hør hvad hun svarer: https://www.youtube.com/watch?v

Jeg har også klaget over at de bare melder mig rask, både skriftligt og personligt...

Torsdag d 19 okt 2017. Brev fra Jobcenteret Sygemeldt via jobnet - 19-10-2017.PDF
http://www.k10.dk/showpost.php?p=358370&postcount=201

Fredag d 20 okt 2017. Gmail - Jobnet kvittering for sygemelding.pdf
http://www.k10.dk/showpost.php?p=358376&postcount=203

Fredag d 20 okt 2017.
"Hvornår er en borger syg ?
Og ikke mindst, hvornår er en Borger rask ?"
Incl lydoptagelse. Journalnotat efter "mødet" (bla. bla. bla. bla.)..
klage/spørgsmål vedr. "mentoraftale" og "Sygemeldt via Jobnet" Underskrevet.
Har du problemer, så klag... (Gaaab)...
http://www.k10.dk/showpost.php?p=358402&postcount=204

Lørdag d 21 okt 2017. Klage over systematisk ulovlig sagsbehandling (igen).
Også med det at jeg er syg, og de ikke bare kan "raskmelde" mig.
http://www.k10.dk/showpost.php?p=358422&postcount=207

Og så her den sidste, Onsdag d 15 nov 2017. Rykker for svar til Lærkevej.
"Gmail - Att_ Jobcenterchef Mxxxx xxxx xxxxxx - Manglende svar fra Jobcenter Lærkevej JKI , svar udbedes...
http://www.k10.dk/showpost.php?p=358967&postcount=251

Og jeg har stadig intet hørt... De ignorer bare min spørgsmål og klager...

Konklusion:
Der lyves og bedrages i stor stil...
Det ignoreres direkte hvad ens læge har skrevet...
Borgernes henvendelser ignoreres direkte..
Borgernes klager ignoreres direkte..
Der forsøges kontinuerligt på manipulation, så borgeren kan straffes/sanktioneres..
Loven brydes gang på gang på gang...
Borgeren bliver ikke vejledt iht loven...
"SB" og "konsulenter/mentorer" har ingen uddannelse inden for Social området..
Ingen tager ansvaret, hverken nede på Lærkevej, inde i CF 2. kontor, område, eller inde på Rådhuset eller på Borgen...
Har du problemer, så klag... (Gaaab)...

Og vedr hende "Konsulent/mentor" Hxxxxxxx xxxxxx... I kan selv høre det på lydoptagelsen...

Først prøver hun at "lukke" munden på min Bisidder.. hvad er direkte ulovligt...
DUKH´s praksisnyt-nr-49 (Direkte link til .pdf):

"Retten til at lade sig repræsentere og bistå af andre er en garantiforskrift. Denne ret kan kun i ganske særlige tilfælde tilsidesættes. Der skal således foreligge meget tungtvejende grunde til, at en part nægtes adgang til at lade sig re-præsentere eller bistå af andre under sagens behandling."

Sundhed.dk om sociale-rettigheder:
"Og det er borgeren, der suverænt bestemmer, i hvilket omfang bisidderen skal indgå i sagen."

Forvaltningsloven § 8.
"Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. "

Derefter spørger hun mig noget med:
"Hvil du gerne ud på arbejdsmarkedet og arbejde "...

Direkte forsøg på manipulation, hvis jeg siger Nej, kan "De" smide mig ud af kontanthjælpssystemet, så skal jeg til at søge kontanthjælp igen, og starte forfra...

Jeg svarer noget med, "Ja selvfølgelig, som jeg også sagde til Jer sidst ved sidste møde Fredag d 13 okt 2017 (Hør selv her:
Del 1: https://www.youtube.com/watch?v
og her Del 2: https://www.youtube.com/watch?v
) , og hele tiden har sagt.... Men jeg kan jo dårligt gå... og nu er min ryg også begyndt at give større problemer, klart fordi jeg siden start aug har gået med krykker, så belaster det ryggen mere...

Diagnose 2. Diskus degeneration (slitage) af L1+L2 ryg, samt skævhed i ryg (lændesmerter).
- Behandling, funktionsevne, skånebehov og prognose er som ved slidgigt i knæ.. (se diagnose 1)
- ingen helbredende behandling…
- bliver forværrede..
- funktionsevne: varigt nedsat, ingen udsigt til bedring
- Prognose: Vil forværres ad åre…


En "Tro- og Love erklæring om personligt ansvar" ville de selvfølgelig ikke underskrive:



Men jeg fik da afleveret en Ansøgning om førtidspension på foreliggende grundlag iht Pensionslovens § 17 stk. 2, bad om en underskrift, Hxxxxxxx xxxxxxxx gik ud og kopierede den, men den jeg fik talbage, var ikke underskrevet, hvad jeg ikke lige fik set, da jeg var lidt op at køre... Men det blev da indført i "Min Plan", og forventer at kommunen efter pensionslovens § 21 senest tre måneder efter træffe afgørelse om, hvorvidt jeg opfylder betingelserne for førtidspension.



Og igen Stor tak til Peter og hans netværk for hjælp og støtte. Samt stor tak til de socialrådgivere og socialrådgiverstuderende m.fl der uden vederlag hjælper og støtter os syge, svage og udsatte borgere i samfundet.
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2017, 14:48   #267
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg har kun hørt de første 16 min af optagelsen, og jeg beklager hvis jeg derved er gået glip af nogen vigtige ting.
Men noget jeg hæfter mig ved: de siger at praktikkens formål er afklarende. Jeg kan tage fejl, men det lyder som noget arbejdsprøvning.

De skal selvfølgelig sørge for transporten, hvis du ikke selv kan komme der ud, fordi du ikke kan gå. Og det håber jeg at de også selv kommer frem til.

Men arbejdsprøvning lyder som et skridt i den rigtige retning. For det vil kunne dokumentere din arbejdsevne (evt mangel på samme). Og det er ret vigtig dokumentation.

Ja, dine læger og behandlere har skrevet en masse ting, men de kan ikke udtale sig om arbejdsevne. De kan kun skrive skånebehov og beskrive dit helbred.
Det er op til kommunen at vurdere din arbejdsevne.

Og hvis din læge skriver at du maks må gå 20 meter af gangen, så må kommunen diske op med evt en kørestol, og hvis nødvendigt, en til at skubbe den, hvis det skal til, for at opfylde det skånebehov.
Og hvis du så under en arbejdsprøvning får det værre, så kan din læge også hjælpe med at dokumentere det. For en arbejdsprøvning må selvfølgelig ikke forværre dit helbred.

En ting der tilgengæld irriterede mig, var det de sagde om lægekonsulent. At lægekonsulent havde sagt at du godt kunne komme i arbejdsprøvning (eller hvad vi skal kalde det), uden at selv have set dig.
En lægekonsulents opgave er i princippet at oversætte læge-sprog for kommunen.
Så hvis din læge f.eks. skriver "Kim må maks gå 20 meter af gangen", må lægekonsulent ikke sige "jeg mener at Kim kan gå 50 meter af gangen". Bare for at give et eksempel
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2017, 15:46   #268
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Tak for svar Misty.

Sender lige en PM til dig.
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2017, 10:12   #269
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Det ved jeg godt Vovse, og siger det til hende, hvorfor de ikke har bedt om en, for det er da ikke noget problem at få min læge til at lave en...

Prøv at hør hvad hun svarer: https://www.youtube.com/watch?v=eUG3rvKzqM4
Mine højttalere virker desværre ikke.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Derefter spørger hun mig noget med:
"Hvil du gerne ud på arbejdsmarkedet og arbejde "...
Til den slags spørgsmål bør du ikke kaste dig ud i lange forklaringer, men blot sige f.eks. "Ja, det vil jeg rigtig gerne, men jeg er i tvivl om hvorvidt jeg kan klare det".

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men arbejdsprøvning lyder som et skridt i den rigtige retning. For det vil kunne dokumentere din arbejdsevne (evt mangel på samme). Og det er ret vigtig dokumentation.
Og Kio, når/hvis du skal ud i en arbejdsprøvning, så er det meget vigtigt, at du ved hvordan du skal agere. Hvis du ikke allerede har læst om det her på K10 (og forstået det), så sig endelig til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Og hvis du så under en arbejdsprøvning får det værre, så kan din læge også hjælpe med at dokumentere det. For en arbejdsprøvning må selvfølgelig ikke forværre dit helbred.
En arbejdsprøvning må ikke forværre dit helbred varigt.

Jeg tror det er svært at undgå, at ens gener forværres i forb. med en arbejdsprøvning, men det må ikke være i en grad så det ikke bliver "normalt" igen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2017, 11:37   #270
Puma
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Puma er ny på vejen
Ved du godt at du kan blive politi anmeldt når du lægger billeder op af offentlig ansatte?
dette er bare til OBS! Der er en skærpet lovgivning når det drejer sig om offentlig ansatte.
ved du om dem du hænger ud, kan se du gør det?

Nu har jeg læst hele tråden, og kan se at du siger nej tak til en mentor? er det rigtigt forstået?
faktisk kan kommunen stoppe din hjælp hvis du ikke vil deltage. mere så du er informeret.
jeg har selv prøvet det. de siger at den letteste form for aktivering er mentor. og siger man nej til det, så må de gerne stoppe for udbetalingerne.

hvordan skal man agere? jeg står i samme situation nemlig.
Puma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension