K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2014, 11:48   #111
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Skat-husk at der på skat er et pkt. Hvor man kan fratrække TILBAGEBETALT kontanthjælp

;-)
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 13:07   #112
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Skat-husk at der på skat er et pkt. Hvor man kan fratrække TILBAGEBETALT kontanthjælp

;-)


Jeg tror at du har misforstået det østerbro.
Der er ikke tale om "tilbagebetalt kontanthjælp"

Men udbetaling af difference imellem kontanthjælp og sygedagpenge. Som man efterfølgende skal leve af, pga Ankestyrelsen og kommunen mener at der er tale om en formue..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 15:10   #113
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Kontroller alligevel skat,
Jeg og mindst 1 anden har oplevet, at skat mente at vi havde fået både og, vi fik forskellen +kontanthjælp samtidigt! hvilket jo ikke er tilfældet-derfor skulle kontanthjælpen regnes fra, jeg stod somom jeg havde over 300000kr fra ydelsesservice , derfor rådet
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 16:40   #114
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
OK ja jeg kan godt se hvad du mener nu.

Men har lige tjekket..
Der står kun sygedagpenge.

Men i indkomståret 2013 har jeg fået sygedagpenge med tilbagevirkende kraft. fra 9. måned 2012 indtil april 2013.

Så derfor ser årsindkomsten for 2013 størrere ud, end hvad sandheden egentlig er..
Men faktum er, at jeg kun har modtaget fem måneders sociale ydelser i 2013
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 17:53   #115
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej Bodrum,

Særlig støtte til høje boligudgifter i Aktivlovens §34 er med i ændringen, så den ikke længere bliver modregnet.

Det samme gælder Merudgifter i Servicelovens §100.

Aftalen gælder for forsørgelsesydelser og sociale ydelser.

Der er ingen undtagelser.

Ændringen trådte i kraft den 1. juni 2014
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 03-07-2014 kl. 17:55. Årsag: ikræfttræden
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 18:02   #116
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Flemming.

De to ydelser kunne heller ikke modregnes før, har jeg ladet mig fortælle af popiae herinde.
Men på det tidspunkt, der havde jeg skrevet til Finn og Eigil og AMS/STAR og gjort dem opmærksom på, at det skulle gælde alle forsørgelsesydelser også 34 og 100..
Fordi jeg vidste ikke helt hvordan kommunen håndterede modregning for de paragraffer..


Ja ændringen trådte i kraft 1. juni 2014. Det er godt nok for nogle.
Men ikke godt for "os" som er blevet ramt i perioden 2012-2014.

Og det er den kamp jeg vil kæmpe videre med i retten. Hvis jeg får bevilget fri proces

Sidst redigeret af Bodrum; 03-07-2014 kl. 18:06.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2014, 22:49   #117
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
I den nye sygedagpengereform er loven ændret med tilbagevirkende kraft

Overgangsregler

"Syge, som den 1. juli 2014 har modtaget sygedagpenge fra kommunen i mindre end 22 uger inden for de seneste 9 måneder, falder helt ind under de nye regler.

Syge, som den 1. juli 2014 har modtaget sygedagpenge fra kommunen i mere end 22 uger, kan få sygedagpenge efter de gamle regler i 52 uger.
Herefter vil de kunne få forlænget sygedagpenge efter de nye forlængelsesregler, hvis de fortsat er syge. Dog kun 39 uger v. forlængelse nr. 1 og 2 og kun i 104 uger v. forlængelse nr. 3. Hvis kommunen vurderer, at de ikke er omfattet af forlængelsesreglerne, er de berettiget til et jobafklaringsforløb på den lave ydelse."

Til kommunernes fordel.
Men lige så snart, at det er noget som skal ændres til borgerens "fordel"

Så er Beskæftigelsesministeriet lydhør. Fordi det koster penge.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 13:39   #118
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
http://www.elmer-adv.dk/midlertidig-...fra-15-til-50/

”Retten har herunder lagt vægt på, at det ikke bør komme (pågældende) til skade, at kommunen ikke (før oktober 2013) har iværksat en arbejdsprøvning eller tilbudt … et omskolingsforløb. Det er endvidere lagt til grund, at (hun) har deltaget efter bedste evne og taget imod de behandlingsforløb, hun er blevet tilbudt”.

Det forvaltningsretlige princip, som siger at jeg skal stilles som om at kommunen havde truffet den rigtige afgørelse fra start af, anvendes ikke i forbindelse med et medhold i Ankestyrelsen,.

Det fremgår således af den skrivelse, at det ikke bør komme pågældende til skade.

Følgende er både sendt til Arbejdsskadestyrelsen, og Ankestyrelsen og Ombudsmanden

Arbejdsskadestyrelsen er forpligtet til at overholde det retsprincip når der skal tilkendes løbende ydelser med et tilkendelsestidspunkt.
En borger må ikke stilles ringere, fordi at kommunen er langsom om at iværksætte en arbejdsprøvning, der kan dokumentere at ens arbejdsevne er varigt nedsat.

Afventer svar fra Ankestyrelsen, om retprincippet gælder i min sag.

Princippet skal også anvendes i en evt retssag vedr modregning.

Ombudsmanden er også orienteret, da jeg har bedt myndigheden om at iværksætte en undersøgelse vedr om det forvaltningsretlige princip, anvendes i klagesager i det videregående forløb. Når sagen hjemsendes tilbage til kommunen.

Sidst redigeret af Bodrum; 07-07-2014 kl. 16:11.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2014, 15:20   #119
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Opfølgning sygedagpengesag:

Så fik jeg brev fra Ombudsmanden.
Ombudsmanden vil ikke indlede en undersøgelse om der er et retssikkerhedsproblem, når kommunen stopper ens sygedagpenge, og det efterfølgende viser sig, at man skulle have været forlænget i 39 uger med henblik på en arbejdsprøvning. Når denne arbejdsprøvning ikke iværksættes rettidigt, så bliver det problematisk for mig, når sagen hjemvises tilbage til kommunen.
For hvordan skal en borger så kunne bevise, at arbejdsevnen er nedsat, når kommunen forhaler ens sag på den måde?
Med andre ord, er ombudsmanden fuldstændig ligeglad, og læner sig op af at myndighederne administrerer bedst selv sygedagpengeloven.


- En syv siders lang klage, som var fuldstændig spild af tid ..

Sidst redigeret af Bodrum; 17-07-2014 kl. 15:30.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 00:46   #120
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Og idag tabte jeg så sidste chance for at få Ankestyrelsen til at kigge på en problemstilling vedr hidtige forsørgelsesgrundlag - opstart af forrevalidering i forbindelse med revurdering af sygedagpenge efter medhold.

De vil ikke kigge på den, fordi jeg ikke fik klaget over den rettidigt (de 28 kalenderdage)
Den første sag blev hjemsendt, fordi at den var oprettet forkert, så fik jeg en ny klage vejledning - som jeg ikke fik klaget ovet - fordi jeg forventede at den blev sendt ind, da der jo er tale om en forvaltningsfejl..

Tough luck..





Noter:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...ldelsesfrister

Erik Jappe starter ud med

"I DUKH har vi jævnligt sager, hvor en borger bliver tilkendt en ydelse med tilbagevirkende kraft. På grund af mangelfuld vejledning skal der ske realudligning. dvs borgeren skal stilles om han på et tidligere tidspunkt havde fået bevilget ydelsen"


Afventer fortsat fri proces.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kbh tabte Helle Smith Politik og Samfund 7 16-09-2012 14:27
Henrik G.J: Vandt over kommunen(Næstved) buster Politik og Samfund 0 05-05-2011 23:19
Michael Nord - vandt over kommunen Molly-1 Skal kommuner ikke overholde loven? 3 29-12-2010 21:00
Jeg tabte... DaisyBoo Spørgsmål ang fleksjob 111 16-02-2010 22:10
Vandt kamp mod kommunen Risa Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 22 14-11-2009 14:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension