K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2007, 13:48   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Miraklet i Albertslund

Eller retter sagt det skulle man tro, men kors det kan gå meget galt med og for de psykisk syge i Danmark.

Jeg har en nevø på 22 år, han har altid siden barns ben været underlig i disse dage sidder jeg og læser alle hans papir igennem, da han var 11 år var hans mor nød til at bede kommunen om at tage ham for hun var desideret bange for ham, bange for at han skade sig selv eller andre.

Igennem hele hans sag og alle anbringelser han har været på, går der en rød tråd, hans diagnose lyder på atypisk autisme, og at folk er bange for ham, han har efter sine rapporter slået dyr ihjel, kan ikke gebærde sig socialt folk er bange for ham, selv de bedste behandler steder til den slags børn har meldt pas på ham, de turde efter et stykke tid ikke have ham, det er en laaaang historie alt for lang at skrive her.

En knægt der er ladt i stikken af alt og alle selv psykiatere har sagt nej til at tage samtaler med ham..
og flere steder i hans rapporter går det da også igen at man ikke mener at han er atypisk autist men skizofren...

da han så er 15 år bestemmer man sig for at han må i et sommhusprojekt mandsopdækket af fire voksne og der får de lidt styr på hans tempremant , som 17 årig bestemmer man sig for at sætte 2 voksne på ham hele tiden og da han er lige ved at være 18 år beslutter man sig for at man nu skal stoppe med mandsopdækningen ikke fordi han har det godt er og velfungerende , men ene og alene fordi han nu er ved at være 18 år og skal sluses ud i samfundet... så han er nu alene i et hus om natten og så er der pædagoger ved ham om dagen ...

Han har skolekundskaber til 4 klasse og derefter er det som om man opgiver at undervise ham.

Nu sker miraklet , han fylder 18 år og vupti han er rask , jamen er det ikke fantastik Exclamation Exclamation Exclamation

I hans afsluttende rapport står der at han ikke har begreb om penge han ved ikke hvordan man styre dem, han kan ikke finde ud af sådanne ting som at gå i bad af sig selv men skal nærmest tvinges til det.

Alligevel beslutter man at sætte ham i en et værelses lejlighed og foreslå at nu skal han tage ud og finde sig et job, han ryger på den laveste kontanthjælp og er mange gange ved at blive smidt ud af sin lejlighed fordi han ikke betaler sin husleje, hver gang redder kommunen ham ( det ville de ikke gøre ved en forsørger der ellers var velfungerende, men tænk på en pressedækning hans sag kunne få ) nu er det ikke værre eller bedre end at han så også begynder at få underlige smerter, nu er det sådan at man mange gange ikke tager sådan en som ham alvorligt og det gjorde vi da som familie heller ikke..( han har en meget letfældig omgang med sandheden) men efter et stykke tid beslutter min bror sig for at få ham undersøgt og kontakter hans læge ( for sådan noget er han heller ikke i stand til selv ) det viser sig at han har sklerose og at det udvikler sig hurtigt ...

Han får medicin men det kan han ikke finde ud af at tage , så derfor ender det med at min bror og hans nye kone må sørge for at han får sin medicin , hans stedmor er flink til at køre ned med mad til ham som han så bare skal varme, men det spiser han ikke og er i dag radmager og fejlenæret, men samtidig er han bare så klar til et job og skal bare ud og arbejde så går det hele nok , mener kommunen...

Hvad den knægt ikke har været ude for siden han fyldte 18 år og blev rask er ikke småting...

Jeg kan forstå hvis han er træt så træt af systemet, for et halvt år siden lykkedes det så endelig at få kommunen til at tage hans sag og gå igang med en ftp så han i det mindste kunne få penge til mad ( det var der nemmelig ikke penge til når husleje og el og internet var betalt) og alt kontakt med ham og omverden går via internettet han har isolerede sig fra alt , lige som da han var barn...

Men nu er det sådan at han IGEN har fået brev fra kommunen om at desværre nu skal der skiftes sagsbehandler igen og derfor kan man desværre ikke nå at behandle hans sag så den trækker yderlig ud...

Hvad fanden skal man syntes om sådan et system og om sådan en kommune ??

Forleden kom der så en msn besked om hvad en psykisk ung mand syntes om sådan et system og i den stod der ....


davs du, jeg tager op på kommunen imorgen og så SKAL der fandme bare ske noget ellers så tar jeg fandme hvem og henter en kniv og truer mig vej igennem til borgmesteren for 1 der er helt sikkert der skal være sket noget imorgen for det her holder bare ikke jeg bliver Seriøst sindsyg og for at sige det Meget mildt jeg taber snart den sidste skrue hvis det ikke allerede er sket og så slår jeg en
eller anden ihjæld eller tæt på eller et eller andet. jeg kan bare ikke det her mere
og ja de skal fandme bare ringe til politiet osv jeg er sku ret ligeglad for hvad fanden skulle de gøre. og så kunne det være der skete noget efter de har haft stormet det

Hvad stiller man op med sådan en besked og med det kendskab til ham og hans liv ( jeg fik beskeden sendt fra min bror der var letter desperat ) han måtte tage fri fra arbejdet dagen efter , og tage ned til sin søn , og så ellers prøve at få ham til at gå med til at lade sig indlægge på Nordvang igen, men helt ærligt er der nogen der ikke kan forstå hans desperation ? jeg kan sq .. jeg har siddet i systemet og syntes det var hårdt , hvordan hulen må det så ikke være for sådan en knægt....

Og hvordan skal vi som familie have det bagefter hvis han beslutter sig for at gøre alvor af det, man kan jo ikke gøre andet end at advare kommunen
hvorfor er det at man som kommunen selv mener at det er ok at spille russisk roulette med sådan en knægts liv....???


Jeg ved ikke hvad der er sket for ham her de sidste dage, jeg ved at min bror gik med ham op og snakkede med den sagsbehandler han skulle snakke med i mandags ..
De fik en ny tid til tirsdag i næste uge, for sagsbehandleren kendte ikke hans sag, jeg ved at jeg har fået at vide at min nevø skulle ind og snakke med en journalist på politikken ( men det er ikke altid man kan regne med information fra hans side af ) og jeg ved at min bror (som har en gravid kone og en knægt på 14 mdr) er ved at være opbrugt , ikke længere kan støtte knægten økonomisk efter han selv har fået ny familie og at det hele er ved at gå op i en spids .. men kan og vil kommunen ikke vide det ??

De burde skamme sig .... i ALBERTSLUND KOMMUNE.. jeg har ikke skrevet meget om ham før eller gjort noget som at skrive om ham i læserbreve eller til ALBERTSLUND KOMMUNES BORGMESTER for det kan være svært når man kun høre det fra en side, men nu har jeg fået alle hans akter (som jeg kun er kommet halvt igennem ) og jeg ved at ALBERTSLUND kommune nu skulle se at få fingeren ud og give den knægt et bare nogenlunde værdig liv .......

Han har så rigeligt at slås med uden at behøve at leve af knækbrød og havregrød en måned af gangen...

At han så tillige er røget ud i et misbrugsproblem gør ikke tingene nemmere og det er dumt af ham, men måske den eneste måde han overhovdet kan holde ud at leve det liv der er blevet ham tildelt Sad
  Besvar med citat
Gammel 16-03-2007, 15:02   #2
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Miraklet i Albertslund

Citat:
Hejdien skrev:

De burde skamme sig .... i ALBERTSLUND KOMMUNE.. jeg har ikke skrevet meget om ham før eller gjort noget som at skrive om ham i læserbreve eller til ALBERTSLUND KOMMUNES BORGMESTER for det kan være svært når man kun høre det fra en side, men nu har jeg fået alle hans akter (som jeg kun er kommet halvt igennem ) og jeg ved at ALBERTSLUND kommune nu skulle se at få fingeren ud og give den knægt et bare nogenlunde værdig liv .......
Hold da helt op

Jeg bor selv på Vestegnen og her er vi "vant til" at høre om Albertslund Kommune som værende en af de sidste kommuner i regionen med det menneskelige ansigt i behold endnu i sammenligning med de øvrige kommuner på egnen B)

Denne historie er fandme som skræddersyet til næste nummer af Outsideren (se henvisningen her: http://www.k10.dk/forum/viewthread.p...thread_id=1070) der udkommer næste gang igen med tema: § Når systemet gør dig syg!

Citat:
Hejdien skrev:
At han så tillige er røget ud i et misbrugsproblem gør ikke tingene nemmere og det er dumt af ham, men måske den eneste måde han overhovdet kan holde ud at leve det liv der er blevet ham tildelt :|
Det bliver det sørme heller ikke nemmere af: en dobbeldiagnose, kun de færreste indefor psykiatrien er gearet til... Kan han slet ikke tilmeldes det Opsøgende Psykoseteam (OPUS tror jeg nok det hedder) og derigennem forsøge at opnå lidt støtte og opbakning til sit livtag med kommunen? :@
  Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 20:16   #3
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Miraklet i Albertslund

Citat:
Hejdien skrev:
...hans diagnose lyder på atypisk autisme,
Hmm.... er du sikker på at der er tale om atypisk autisme? Flere steder står der faktisk (inkl. her: http://www.kortelinks.dk/?atypiskautisme ) følgende:

Citat:
Atypisk autisme
Hvis tilstanden opstår efter 3 års alderen eller hvis ikke både den afvigende kommunikation og det sociale samspil og de stereotype ritualer er til stede gives ovenstående diagnose. I gruppen er lige mange drenge og piger. Børnene er overvejende svært mentalt retarderede og ofte sprogløse og over 25% har epilepsi. Behandlingsmæssigt bruges de samme principper som tidligere nævnt.
Den stump tekst hvor du citerer din nevø - lyder langt fra "retarderet" eller "sprogløs".... snarere som fortvivlet og hjælpeløs....

Der findes en lokalforening for autister og pårørende på Vestsjælland http://www.autist.com/ .... selv om jeg regner med at Familien sikkert allerede har fundet hvad der er at finde af den slags netværk...

Et lovende sted (ser ud til) kunne måske også være: http://www.centerforautisme.dk/
  Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 20:59   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Miraklet i Albertslund

Hejsa

jeg tror at et af de problemer han har er at der faktisk flere steder i hans papir står at der tvivl om den diagnose og at man hælder fra mange sider til mere skizofren...

Han er ikke i behandling og tror ikke kommunen er særlig intresseret i at der findes ud af noget, nu har jeg lige bedt om at få alle hans papir fra voksen livet også og han vil snakke med en journalist og fortælle hele sin historie...

Nu er det sådan med min nevø at han faktisk ikke rigtig har noget familie netværk og det gør det jo bestemt ikke nemmere
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension