K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2014, 23:32   #21
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pilar Se meddelelser
Hej alle!

Jeg har arbejdet ca. 30 timer pr. uge om sommeren og 30 timer pr. måned om vinteren, da mit arbejde er meget sæsonbetonet. Tjener ca. 150.000,- kr.
brutto fra mit arbejde, og det kan jeg ikke leve af, når jeg nu er blevet frakendt min førtidspension, men det er kommunen ligeglad med, de mener, at jeg "bare" skal finde et arbejde mere eller et andet arbejde, som giver en større indtægt. Jeg har ALTID indberettet min indtægt til team pension i min kommune (Varde) og ALDRIG snydt eller tilbageholdt oplysninger. Hvad mener I om det hele?

Hilsen Pilar
Jeg bliver lidt nysgerrig ,havde du også en arbejdsevne på 30 timer om ugen da du fik din pension ?
for så har du jo glemt at fortælle at du har fået der bedre ,tænker jeg .

nogle lever altså for mindre end 150.000 om året.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 01:21   #22
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg får bare et eks..139000 kr i førtidspension AF det offentlige..efter 2003 - gift..BRUTTO
bare et eks...og der er en del før 2003 der får mindre.
ikke for at ødelægge en tråd - men for at fortælle der er folk der lever for mindre
men det må¨være timerne der har gjort det er blevet frataget - ftp-en...tror jeg...desværre for pilaR er det for sent at ændre det..idag tror jeg ingen ville turde det . og det er også alt for mange timer,,,et avis job er da ok...et par timer andet - genbrug.-besøgsven mv...
men ønsker dig held og lykke og håber du finder en løsning
stribe ftp

Sidst redigeret af stribe; 27-11-2014 kl. 01:25.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 10:19   #23
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Undskyld mig, men hvis du er i stand til at arbejde så meget - så er det vel helt naturligt at du skal arbejde, og ikke være på førtidspension?

Jeg mener, førtidspension er jo ikke for at man kan "holde ferie" resten af livet - så umiddelbart tænker jeg det lyder fair nok.

Det er jo netop mennesker som kan arbejde rigtig meget, ved siden af deres førtidspension, der giver mennesker den der holdning med at "førtidspensionister er bare nassere" - og netop derfor er det så ufattelig vigtigt at man underretter om det, hvis man får det markant bedre, så man evt. kan få fleksjob eller arbejde på almindelige vilkår.

Nu kender jeg ikke din præcise situation, men jeg håber du finder en løsning der virker for dig.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 10:42   #24
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Pilar

Allerførst vil jeg ønske dig et kæmpe tillykke, fordi dit helbred nu er blevet så godt at du kan arbejde 30 timer om ugen, på det ordinære arbejdsmarked, det er jeg sikker på vi er mange herinde som misunder dig.

jeg håber at du vil kunne sætte pris på dette, når først chokket over din økonomiske situation har lagt sig. Du skal nok klare den. tænk på at vi lever i en tid hvor borgere bliver visiteret til fleks i 3 x 13 minutter om ugen. Vær glad for din arbejdsevne, og forbedrede helbred, og for at du nu slipper for systemet.

og hvis din sygdom ,du i sin tid fik pension på, skulle blive forværret, så kan du igen komme tilbage i systemet med alt hvad dette indebære af afklaring, kontakt med jobcenter mv.

jeg ønsker dig held og lykke med din fortsatte jobsøgning, og pas på dig.
go dag fra sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 15:07   #25
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis de har frataget dig pensionen og du kun arbejder 7.5 time om ugen pt, må du kunne søge kontanthjælp til at supplere op med.. så skynd dig at søge det, selvom du evt.anker afgørelsen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 15:10   #26
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kommunen kan ved alder under 60 år fratage een pensionen eller gøre den hvilende også uden indhentning af lægelige oplysninger, hvis man har kunnet arbejde "for meget"
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 18:41   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
I hvilket år fik du din førtidspension og hvor gammel er du @Pilar?
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension