K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2013, 22:56   #1
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Question Hvordan med at få tilkendt retten til fleksjob nu efter den ny reform?



Jeg har nu været i revalidering i omkring 9 mdr. Og er ved at opgive. Jeg kommer ikke over de 20 timer om ugen i reel arbejdstid trods diverse tiltag, og vil meget gerne have fleksjob. Jeg er over 40 og har været syg i omkring 3 år, på grund af psykiske og kognitive problemer.

Hvordan kommer jeg videre. Jeg har sagt til min sagsbehandler, at jeg gerne vil i fleksjob, men får ingen brugbare svar, trods skriftlig henvendelse.

Hvordan er det nu med den nye reform? Hvad gør jeg? Hvad kan jeg forvente, at der skal ske?


På forhånd mange tak for ethvert input
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 12:11   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det er et rigtig godt spørgsmål - jeg er i en lignende situation, så jeg håber der kommer nogle gode svar
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 00:04   #3
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Ja Gitte L, jeg håber også på nogle gode svar :-)
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 00:17   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Tror ikke at der er nogen der ved det, nok ikke engang sagsbehandlerne endnu da.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 15:34   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Som udgangspunkt er rækkefølgen stort set ikke forandret, det er mere hvad der foregår på de forskellige "stoppesteder" så at sige.

Stoppes din revalidering vil du sikkert ryge på KHJ ydelse, der skal de så vurdere om revalideringsmuligheden er udtømt, hvis ikke er det forfra med ny.

Hvis de vurdere revalidering er udelukket, så skal du jo i gang med afklaring mod fleks, og der er det så, der langt fra er styr på sagerne.
Vi ved man stadig skal i noget der minder meget om arbejdsprøvning (det hedder noget andet) og vi ved at man stadig laver noget der svare til ressourceprofilen (anden udformning og navn) lige som vi ved at alle lægelige udtalelser skal laves om.

ALT skal handle om hvad man kan, hvad man måske kan komme til at kunne en gang om 40 år, og ikke mindst hvor meget man kan udvikle sig (øge arbejdsevnen også selv om at vi snakker over mange år) Hvad man ikke kan er overhovedet ikke relevant (længere)

I bund og grund skal du i gennem det samme som før 1/1-12 forskellen er at fokus er flyttet fra at være både hvad kan du og hvad kan du ikke, til udelukkende at handle om hvad kan du.

Det betyder også (stadig) at ALLE behandlingsmuligheder, inden for hver en lille bitte skavank du slås med skal være udtømte, og arbejdsevnen naturligvis (som også før) skal være så meget nedsat at man ikke kan varetage det der svare til et deltidsjob, før man kan fleksvisiteres.

MEN de kære "arbejdsprøvninger" osv osv det er ikke på plads endnu, og begynder sikkert først så småt at komme en gang midt på året, og ind til din kommune har styr på det, kan du være 99% sikker på de vil sylte din sag, men derfor kan du jo sagtens gå i krig med div lægelige udtalelser så de bliver lavet om til rent... hvad kan du

Hvis du magter din revalidering vil jeg anbefale at du gør den færdig, man kan sagtens fleksvisiteres efter endt revalidering, også selv om at udgangspunktet er et andet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 22:06   #6
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Må vente spændt

Tak for jeres input.
Jeg skal snart til møde med kommunen, og har ført "arbejdsdagbog" i noget tid og også ridset situationen op for dem, så de ved hvor jeg "er". Så jeg har prøvet så godt så muligt at forberede mig. Jeg har fået ændret på revalideringen undervejs, men ved ikke hvor meget mere det kan lade sig gøre. Selvfølgelig vil det være en fordel at gennemføre revalideringen, men kun hvis jeg ikke bliver mere syg af det, mener jeg...

Men jeg må jo nok vente spændt på deres "udspil"......
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 23:19   #7
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Hmm så afventer jeg en second opinion fra en udenforstående psykiater, samt udtalelse fra nuværende arbejdsgiver, der hvor jeg er i revalidering og så vil kommunen se på min sag igen. Jeg er meget spændt på om min sag så kan gå direkte i det udvalg, der skal vurdere og om de foreslår flexjob eller resourceforløb så?????? Er virkelig spændt!!!!
Er der nogen der har fået nogen erfaringer med systemet efter de nye regler nu??
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 01:47   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal nok vente en del længere før folk kommer til at kende systemet meget bedre end på nuværende tidspunkt...

Der er jo også en del ting som først indføres hen af vejen i 2013...

Har du fået lavet rehabiliterings skema endnu...

Hvis du ikke ved hvad dette er så kan du se hvad det er for skemaer der skal laves under Nyttige Links

Dette skema skal laves før de kan gå videre med din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 15:22   #9
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Hej Webmaster
Nej jeg har ikke fået lavet rehabiliteringsskema endnu, tjekker det ud. Tak
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 23:15   #10
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
OK, så er det bare at vente på at kommunen opstarter møder med Rehabiliteringsteams, for nu er vi flere der står i kø. Rehabiliteringsskemaet er udfyldt og sagen er klar til teamet!!!
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob beregning af løn efter reform er trådt i kraft Stuen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 86 15-11-2013 15:21
Hvor lang tid går der før man får tilkendt fleksjob efter arbejdsprøvning! Sophie Spørgsmål ang fleksjob 8 26-06-2013 23:20
Tilkendt førtidspension efter § 17 brønshøj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 31-10-2011 00:16
efterløns reform kommer for retten østerbro Alt det andet 0 05-10-2011 08:03
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension