K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2013, 13:18   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Spørgsmål ang nye kontanthjælpsregler, og lånt værelse.

En enlig kontanthjælpsmodtager (ikke forsørger) på 45 år, bor hos en ven, en ældre mand på 72 år som er folkepensionist i en andelsbolig. Hun har bare fået et værelse til rådighed, og betaler ikke husleje, men hjælper med rengøring og madlavning i stedet, da han er dårligt gående.
Hun har selvfølgelig folkeregister adresse der, og sagsbehandleren ER oplyst.

Som det er NU, så har de ingen problemer med det. Han modtager ingen boligsikring.

Men til næste år - sker der så noget for hendes kontanthjælp, hvis hun bor hos en ældre mand??

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 14:57   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jeg næsten helt sikker på at der vil ske....medmindre de får lavet en huslejekontrakt eller noget der viser hun lejer sig ind på bopælen...

Alderen imellem dem har ingen betydning da det er set før at folk med stor aldersforskel godt kan være et par...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 15:49   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay web, så vil jeg anbefale de får lavet en huslejekontrakt, bare for at være på den sikre side....

De har fælles madbudget og betaler 1500 kr hver til madpuljen, så der kan nok hurtigt ''bygges videre'' på samlivsforholdet fra kommunens side. Også selvom hun har en jævnaldrende kæreste i Irland
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 16:12   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der skal være en lejekontrakt før man kan få boligsikring eller egen bolig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 17:25   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hun skal ikke have boligsikring - det har ejeren heller ikke.

Han har haft boligen i...jeg MENER det var 54 år, og har aldrig boet andre steder. Den gang var det lejet, men i 80'erne fik de tilbud om at købe den som andel, det var den gang hans kone levede - de har også opfostret 4 børn i boligen, som nu er voksne.

- bare meget sjovt, når nogen bor så lang tid det samme sted.

- de siger også at hans kone ''går igen'' i lejligheden, og at de kan lugte når hun er besøg, hun havde en meget speciel parfume, som der pludselig dufter af i hele lejligheden
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 18:21   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Okay web, så vil jeg anbefale de får lavet en huslejekontrakt, bare for at være på den sikre side....

De har fælles madbudget og betaler 1500 kr hver til madpuljen, så der kan nok hurtigt ''bygges videre'' på samlivsforholdet fra kommunens side. Også selvom hun har en jævnaldrende kæreste i Irland
Og så er der lige skattefar´s klamme hånd ;-)

Hun bor næsten gratis, fordi hun yder lidt hushjælp til gammelfar. Rent teknisk kan skattefar sætte hende i skat af den "gave" gammelfar giver

Men det klare de jo nemt.. Hun betaler så bare normalprisen for værelset.. UPS!! Skattefar beder gammelfar om at betale skat af fortjensten ved udlejningen

Nå men så bliver hun da bare "husbestyrinde" hos gammelfar.. Hovsa.. Skattefar vil da bare have skat af hendes løn.. Vi vil også ha´noget hyler kommunen.. Så de modregner bare hendes løn i kontanthjælpen

Ha ha udbryder hun.. Jeg skal kun have 1 kr om måneden i løn.. Hmm. Nu kommer gammelfar i avisen, fordi fagforeningen for husbestyrinder laver blokade foran gammelfars hus..

Ja livet er ikke altid nemt i danmark
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 18:26   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Skattefar og Gammelfar

Men du har ret, det er sjældent der er noget der er lige til
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 18:33   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Skattefar og Gammelfar

Men du har ret, det er sjældent der er noget der er lige til
Tja.. Hvis gammelfar bliver træt af skattefar, så tager gammelfar sig nok bare en "morfar"
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 18:36   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JA! Det ku' ligne ham!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2013, 23:12   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Men det klare de jo nemt.. Hun betaler så bare normalprisen for værelset.. UPS!! Skattefar beder gammelfar om at betale skat af fortjensten ved udlejningen
Så vidt jeg husker skal man ikke betale skat af en lejeindtægt, hvis der er en reel fortjeneste.

Hmm, vist ikke særlig godt formuleret.
Men noget med, at hvis huslejen kun dækker den reelle udgift, så udlejer ikke har en fortjeneste ud af det, så skal der ikke betales skat.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlejning af værelse muse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 16-07-2013 18:14
Førtidspensionist regler om udlejning af værelse Sandie75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 27-03-2012 17:44
spørgsmål NPH Alt det andet 5 07-08-2011 15:10
spørgsmål mams Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 29-03-2011 14:37
Spørgsmål nilla Er det overhovdet til at få fleksjob? 11 14-06-2008 22:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension