K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2009, 16:13   #1
lbatiste
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
lbatiste er ny på vejen
Unhappy Møde efter 3 år

Hej alle sammen

Min søn har været på førtidspension i 3 år pga. angst, nu har han fået et brev om at komme til kontrol.
Min søn tager ikke nogle piller mere, det var et helvede at komme ud af, han går ikke til psykolog, mest fordi det var svært for ham at komme op til de.

Nu har hans læge givet en udtagelse om at han ikke spiser piller mere og ikke går til psykolog.

Der stod i brevet at han kunne ringe hvis han havde nogle spørgsmål, det gjorde han så.
Han fik af vide at hvis sagsbehandleren ikke kunne se at han havde det dårligt ville hun tage pensionen fra ham.

Han ville måske blive indkadt til en psykolog som er tilknyttet til kommunen, og ud fra hans udsagn ville hun "måske" lade ham beholde han pension.

Sagen er den at han har fået det lidt bedre af at have smidt pillerne, han prøver sig frem med at tage ud og besøge folk, det går nogenlunde, men det er ikke godt.

Hvis han ikke tager piller og går til psykolog kan de så tage hans pension fra ham?

Han vil selv gerne ud og have et arbejde, men han ved også at han bare forlader arbejdspladsen hvis han får det dårligt, og han kan heller ikke tage langt væk fra hvor han bor, så det er et meget stort problem.

Er det rigtigt at de kan tage hans pension fre ham efter 3 år, jeg mener at reglen er 5 år.?

Er der nogen her der har prøvet at være til kontrol? Hvis i har vil i så ikke gerne svare på dette her. Vi er meget bekymret for at han skal falde helt tilbage, jeg syntes at han er kommet langt.

Jeg var med til det møde hvor det blev besluttet at han skulle have den pension, kan jeg tage med ham igen?

Mange hilsner
en bekymret mor.
lbatiste er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 17:26   #2
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
En psykolog tilknyttet kommunen altså ansat kan ikke bestemme hvad han skal og ikke. Det de kan gøre er at sige han skal til en ny psykolog test som så kan lave en undersøgelse af ham. I forhold til om det er 5 eller 3 år fremgår af den pension han fik i sin tid. Der kan stå den er er for 3 eller 5 år, men der kan også stå den er midlertidig osv. De kan også forlange han skal i en arbjdsprøvning igen, for og se hvad han kan klare eller ikke kan. I forhold til om du må tage med ham, så må du gerne, man har altid ret til og have en bisider med til møde på kommunen. Håber du kunne bruge dette og jeg ønsker jer held og lykke. Har nemlig en angst ramt i familie selv og ved hvor galt det kan gå hvis ikke folk bliver taget vare om når de har det
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klage over FP sager før 1/1 behandles efter reglerne efter 1/1 LUM Politik og Samfund 5 23-06-2013 20:12
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
Møde med SB! FrkSilverfox Alt det andet 24 13-07-2011 17:34
til møde men syg nille60 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-02-2010 22:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension