K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2013, 04:45   #21
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Web: Ja, det kan jeg godt forstå, det er også noget af en overvindelse, at skulle sætte en helt ny kæreste ind i systemets regler, hvis vedkomne ikke kender noget til det i forvejen.

Held og lykke med kærligheden
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 04:45   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja du siger bare til Helene...så skal jeg være der...

Tak @Antoniette
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 04:57   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Web - men lad os for Guds skyld håbe det aldrig bliver aktuelt

Det ville jeg da slet ikke kunne magte/overleve

Men godt at vide man har en ven i nøden

@Antoniette, det ligger flere år tilbage - jeg fandt ham i cykelkælderen, og det viste sig også senere, at han ikke var slået med en stump genstand, men at han havde slået hovedet ned i et cykelstativ efter en hjerneblødning - og grunden til at jeg havde blod alle vegene, var jeg jo fordi jeg forsøgte at genoplive ham, han var stadig varm, så jeg mente da der var en chance.
Men det SÅ også underligt ud, det indrømmer jeg gerne, der lå en død mand med blodet sivende, der står en kvinde med en knalletlås i hånden med blod på....hmmmm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 09:41   #24
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
hmm jeg har lige fundet en som jeg håber vil være min kæreste ....men jeg har da dælme ikke tænkt mig at fortælle det til nogen på kommunen...

Det rager ikke dem så længe jeg har rent mel i posen....

Tror jeg ville elske at komme til sådan et forhør...
Det var også nyt for mig, at høre, at vi faktisk skal fortælle kommunen det når vi får en kæreste....... Spørgsmålet er bare hvor er grænsen mellem, at være bolleven og kæreste ?
Kan heller ikke se hvorfor de skal vide at jeg hygger under dynen, og hvor tit jeg gør det, så længe reglerne om økonomi ikke er overtrådt.

Tillykke med kærligheden.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 10:27   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vil også mene, at så længe man har hver sin adresse, og har hver sine udgifter forbundet med adressen, så er man inden for reglerne, uanset hvor meget man så ellers knalder......

Jeg synes ens sexliv må høre ind under privat livets fred! Det kan aldrig rage kommunen hvem jeg dyrker sex med, hvornår, og hvor længe.

Så længe vi ikke sammenlægger økonomi, bidrager til hinandens underhold og ikke er sammen 24 timer i døgnet, så kan jeg virkelig ikke se problemet.

Og fordi kommunen nu mener der er tale om et samliv og står parat med at skære i ydelserne, så er det sgu da langt fra sikkert at ens kæreste er af samme opfattelse - måske er han/hun også bare ude på lidt sjov og ikke har lyst til at forpligte sig yderligere. Synes de tager mange ting for ganske givet, ting som måske slet ikke holder stik i virkeligheden.
Det er da også et kæmpe spring for en kæreste, at opsige sin lejlighed (de hænger jo ikke just på træerne!), for at flytte ind hos én man kun har kendt i 6 måneder, fordi kommunen forlanger det.....

.....sådan fungerer virkeligheden vist ikke helt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 14:27   #26
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hvordan ved naboerne at du/ i er på pension??? jeg forstår ikke at folk ved de skal holde øje med den og den?? der kan jo være mange grunde til man er hjemmegående? hvor ved de fra du på pension???
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 19:25   #27
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
hvordan ved naboerne at du/ i er på pension??? jeg forstår ikke at folk ved de skal holde øje med den og den?? der kan jo være mange grunde til man er hjemmegående? hvor ved de fra du på pension???
Sådan noget ved naboer bare hvis folk har gået hjemme længe nok, eller man snakker med sine naboer som de fleste gør ( ihvertfald her i jydelandet).

Mine naboer ved også at jeg er enlig forsørger med barn... Og mon ikke de vil opdage det hvis der pludselig kommer mænd på adressen
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 03:47   #28
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
hmm jeg har lige fundet en som jeg håber vil være min kæreste ....men jeg har da dælme ikke tænkt mig at fortælle det til nogen på kommunen...

Det rager ikke dem så længe jeg har rent mel i posen....
Wohoo! Tillykke med det, håber på det bedste!
Godt man ikke er misundelig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tror jeg ville elske at komme til sådan et forhør...
Jep, også mig. Jeg kan køre rundt med de fleste i en diskussion/debat, så det ville være mig en fornøjelse, at udstille en nævenyttig lille paveskranke der troede, at han/hun, uberettiget selvfølgelig, skulle få skovlen under mig.
Hvis personen er flink og forstående, så er jeg det selvfølgelig også.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 04:23   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
hvordan ved naboerne at du/ i er på pension??? jeg forstår ikke at folk ved de skal holde øje med den og den?? der kan jo være mange grunde til man er hjemmegående? hvor ved de fra du på pension???
I mit tilfælde er der heller ingen der ved det

Men jeg bor også midt i en storby, og i min ejendom er der knapt 300 lejemål, så man er måske også mere anonym.
Og så har jeg heller aldrig fortalt nogen om min situation, hverken økonomisk eller på anden måde - jeg er ikke rigtig på privat talefod med nogen af dem, det er mere på niveau med man mangler en kop sukker, diskussion om vejret, lukning af vand i hanerne, snerydning og den slags.

Så de fleste vil nok gætte på jeg er arbejdsløs eller måske arbejder om natten, modtager dagpenge, kontanthjælp eller den slags, tror ikke der er nogen der vil gætte på pension - ikke udfra den ydre fremtoning i hvert fald, og med mine gode fysik for øje.

Dog er der enkelte af skolens lærere og forældre der ved det, men mine børn går ikke på distrikt skolen, så det er ikke hverken børn eller forældre jeg sådan lige bor ved siden af.
Og der er heller ingen der ved om jeg er enlig eller ej - det er aldrig noget vi har talt om.
Dog tror jeg ungerne har sagt, at deres Far bor i Valby/Sverige, men at de ser ham hver dag - og at de meget ofte er sammen med ham i Sverige i weekenderne. Så den må de selv tolke på.

Og så er min klare fornemmelse også, at de er ret lige glade i skolen - de går mere op i om ungerne kommer hver dag, møder til tiden, har orden i sagerne og lavet deres lektier, og ellers er friske og udhvilet, og generelt er i god trivsel.
Modsat børnehave og vuggestue, der var laaaaangt mere interesseret i de private anliggender - muligvis pga fripladser mm - den slags er der jo ikke noget af i skolen, hvor det er uden betydning om man er reelt enlig eller gift....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 12:04   #30
Smilet Smille
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 17
Styrke: 16
Smilet Smille er ny på vejen
Okay nu fatter jeg da brik - hvorfor mener i at man skal fortælle kommunen at man har fået en kæreste ? Hvis man ikke bor sammen, og måske kun er sammen hver anden weekend og en enkelt hverdag i ugen - jamen hallo det er da langt fra at være i et - vi flytter sammen forhold .

Må man slet ikke ha en kæreste ?
Smilet Smille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uddannelse forbudt! men.... mukke Alt det andet 5 10-06-2012 14:18
At arve på kontanthjælp er forbudt Birkes-musen Alt det andet 12 14-02-2012 23:23
Kærlighed på førtidspension ? sluxx Alt det andet 10 26-07-2010 11:58
Karen J. vil lovgive om kærlighed Stella Politik og Samfund 9 15-04-2008 12:09
Adgang forbudt for handicappede!!!! zuza Politik og Samfund 0 07-04-2008 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension