K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2013, 01:09   #1
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Forbudt kærlighed?

Jeg har set programmerne på Dr1, hvor det offentlige system går ud og knalder socialbedragere. Jeg synes at det er et temmelig ensidigt program, hvor alt ses kun fra kommunens side. Den sidste kvinde som blev beskyldt for at bo sammen med hendes mand, fik dog lov til at forsvare sig lidt (hurra), men måtte da også lige bryde grædende sammen, under forhøret, åh undskyld, jeg mener "samtalen", foran hele Danmarks befolkning.

Og denne hetz der kører i medierne lige nu. Det virker som om, at alle der er på overførselsindkomst er en stor flok bedragere. Hver og en, hele bundtet. De river altid enlige mødre frem, aldrig enlige mænd eller damer. Er jeg den eneste der undrer mig over det?

Nå, men det var sådan set ikke derfor, jeg startede denne nye tråd. Grunden var, at jeg rent faktisk blev syg af at se de programmer. Jeg forlader kun lige min lejlighed, når jeg bliver nødt til at gå ned og handle og i nød situationer. Sådan en nødsituation havde jeg for nylig, da min kæreste dukkede op og lignede et spøgelse og var fuldstændig "væk". Han var gået helt ned med flaget pga. stress. Jeg prøvede selvfølgelig at hjælpe ham, så godt jeg kunne og da han ikke engang kunne huske hvornår han sidst havde spist, besluttede jeg mig for at købe to franske hotdogs til ham på en tankstation (det var sent om aftenen) og en sodavand.

Noget der burde være en helt normal medmenneskelig handling. Problemet er bare at samfundet ikke vil acceptere at jeg, som førtidspensionist, har en kæreste . Som nogen af jer ved, blev jeg i sommers anklaget af en gammel sur nabo, for at begå socialt bedrageri. Hvilket jeg ikke gør og ikke har tænkt mig at gøre, da jeg simpelthen ikke har nerver til den slags fuskerier. Jeg var hele møllen igennem og til "forhør" og kommunen måtte da også indrømme, at der ikke var en skid at komme efter, eftersom jeg ikke bor sammen med min kæreste.

Så skulle alt jo være i sin skønneste orden, men det er det bare ikke . Jeg er blevet meget psykisk påvirket af oplevelsen. Folk jeg kender, kan ikke forstå det, jeg skal jo bare ranke ryggen og skide hul i det. Det ville jeg også gerne, men jeg kan ikke. Jeg er nærmest blevet paranoid. Min kæreste og jeg har kun to overnatninger og er kun sammen de to dage om ugen, har ingen økonomi eller noget sammen, så det burde jo være okay. Det er kommunen også bekendt med (det fortalte jeg til forhøret). Alligevel tænker jeg hele tiden, hov, kan det her misforstås?

Det overstående eksempel med de to franske hotdogs er ingen undtagelse. Kan jeg blive beskyldt for at have fælles økonomi, fordi jeg køber to franske hotdogs? Kan kommunen forlange at se videoerne fra tankstationen? Kan det misforstås at vi kørte derhen sammen i den samme bil? Burde vi have taget hver sin bil og kørt efter hinanden? Kan det misforstås at vi begge to befinder os samtidigt i den samme butik?

Når min kæreste er her, trækker vi gardinerne for, så ingen kan se ind. Det kan jo misforstås, hvis nogen ser ham med en tallerken i hånden. Så kan vi jo blive beskyldt for at han hjælper mig med det huslige arbejde. Vi tør ikke at gå i ned i Fakta sammen og købe en pose guf, som vi kan hygge os med til aftenfilmen, det kan jo også misforstås. Sidst han var her, ville han hjælpe mig med at skrabe min bil fri for sne (jeg er ikke lige så fysisk stærk som andre, der er jo en grund til at jeg er førtidspensionist), men jeg måtte bede ham om at stoppe, da jeg var bange for om nogle af naboerne kunne finde på at tage billeder af det.

Ja, for at sige det som det er, så er det ekstremt stressende at leve på den måde. Jeg har både overvejet at stoppe forholdet eller tage billetten. Hvorfor kan samfundet ikke acceptere at man har en kæreste? Jeg begriber det ikke . Min læge mener bare, at nu da vi kan kendt hinanden i over et halvt år, så kan vi da bare flytte sammen. Hvad nu hvis vi ikke er klar til det? Eller slet ikke har lyst til at bo sammen? Skal vi så tvinges til det? Det er da fuldstændigt tosset og et helt forkert grundlag at starte på. I øvrigt koster det altså også penge at flytte sammen, jeg får 1400 kr. mindre udbetalt + jeg mister 1500 kr. i boligsikring. Han er på SU og kan ikke betale noget. Ingen af os har penge til indskud. Gud, nu taler jeg om at jeg har tænkt over, at flytte sammen. Det er jo også ulovligt i følge kommunen. Det var det, som hende på tv blev knaldet for. Og så fordi hun havde et billede af hende og kæresten på facebook. Det kan jeg også huske, jeg må ikke lægge nogen billeder derind eller skrive noget som kan misforstås.

Hvorfor er der ingen medier, der bringer den slags historier? Om hvordan borgerne har det efter sådan en tur i kommunens bedrageri system? De siger jo selv, at de modtager falske anmeldelser, så der må være andre end jeg. Men det kræver jo også mod at stille sig op, det kan jo misforstås af kommunen. Måske vil de tro, at jeg har det dårligt, fordi jeg bedrager dem?

Sorry det lange indlæg, men jeg måtte bare have luft. Jeg har ikke rigtigt nogen, at dele det med, ingen forstår det, ingen har prøvet det.. suk
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 01:19   #2
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Ellers må du bare melde det til kommunen og få deres dom over det. Det stinker, men det tager i det mindste noget af stresset af.

Det er sjovt som folk er så glade for noget der essentielt set bare er en omgåelse af grundloven.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 01:44   #3
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Skal jeg anmelde, at jeg har købt 2 franske hotdogs til min kæreste? Haha, ja måske skulle jeg bare underrette dem om ALT.

Jeg har det bare meget dårligt med kommunen, jeg får kvalme bare ved at skulle finde deres telefon nr. Jeg ønsker ingen kontakt med dem.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 02:12   #4
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
I er kærester, så går ud fra i laver mere end bare købe 2 hotdogs sammen.

I nogen tilfælde kan kommunen være flinke nok at snakke med om det. Men ellers kan du jo så risikere at de overvåger dig og tvinger dig til møde om det.

ja, det er trælst, er selv i samme situation eller man skal sige, lidt værre. Men ville ikke gå og kigge mig selv over skulderen, så meldte det selv til kommunen.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 03:02   #5
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Jamen jeg er jo blevet overvåget, både af kommunen (selvom de ikke vil indrømme det direkte) og af idiotiske naboer som rendte rundt og skrev nummerplade numre ned på de gæster som kom på besøg, og det havde de da fået et par måneder til at gå med, før jeg blev informeret om, at jeg var blevet anmeldt for at begå socialt bedrageri.

Alligevel kunne de ikke knalde mig for noget, da jeg IKKE er social bedrager. Fordi jeg er førtidspensionist, så har jeg altså ret til et socialt liv. Jeg spurgte flere gange om jeg ikke kunne få nogle klare regler, så jeg vidste hvad jeg havde at forholde mig til, men det kunne jeg ikke. Og uden klare regler, så er det jo umuligt at vide, hvad pokker jeg må og ikke må. F.eks. omkring mad. Når min kæreste overnatter, skal han så have madpakke med, altså både til morgen, middag og aftensmad? Jeg ved ikke hvad de forestiller sig? Hvis vi splejser om maden, så deler vi jo udgifter, og det må man jo ikke. Han må heller ikke betale, da jeg ikke må modtage økonomisk hjælp. Og hvad hvis jeg betaler maden og deler den med ham?

Hm, hvorfor bliver mine indlæg flyttet til politik? Jeg vil sådan set ikke diskuterer politik, jeg kan se at der er flere andre tråde igang som gør det.

Det som jeg forsøgte at forklare, handlede om følelser. Hvordan jeg har det. Hvordan det er at blive beskyldt for noget, som man ikke er skyldig i.

Jeg søgte at få kontakt og dele denne følelse med andre, som har været igennem det samme. At finde nogle eller bare et eneste menneske, der kunne forstå..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 03:09   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen du har fuldstændig ret, Antoniette - jeg tænker nøjagtig det samme - og fatter heller ikke en brik af det hele.

Måske bliver de flyttet til politik og SAMFUND. Det handler jo sådan set om samfund....hehe.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 03:09   #7
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg kan da sagtens forstå dig, da jeg står i samme situation. Men valgte at håndtere det lidt anerledes. Når de 6 måneder er gået, ringer jeg til dem igen og ser hvordan de forholder sig til det. Hvis de mener jeg ikke længere er reelt enlig, må jeg jo bide i det sure æble og forsøge at få økonomien til at hænge sammen. (hvilket den ikke engang gør nu)
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 03:12   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er din tråd blevet flyttet til Samfund og Politik og det er jo det du har startet en debat om....derfor den er flyttet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 03:37   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg gir dig ret...det er blevet for meget,,og jagten er stor..og hvornår har man været kærester længe nok - til de mener man bliver betragtet som sammenlevende..
og ja det er dyrt..det kan jeg se på min løn-ftp penge hver mdr...116oo kr..brutto..
reglerne er skruet forkert sammen..de skulle bare droppe gensidig forsørger pligt..det ville lette meget..hvorfor skal en mand-kæreste gå med ind og forsørge andres børn..det er der bestemt ikke alle der vil...men det kommer de jo til..og der for tøver mange også..

jeg kan godt huske din sag..troede det gav ro..men nu er det stress..for hvornår overvåger de igen..sikkert ikke - men det er tanken,..i vores kommune havde de stort overskud ved at køre ud og overvåge..de må ikke holde der hele tiden,mem de må holde stikprøve kontroller..puha tænk et job..
og efter aLLe de her debatter i medierne tror jeg desværre ikke anmeldelserne bliver mindre..folk har måske ikke tænkt over om det er ok at ha en kæreste der har en overnattende engang i mellem...
jeg har ondt af dig..at du ikke fik den fred du havde så hårdt brug for..men istedet føler dig jagtet..det pres kan ingen holde til i længden...men jeg har ingen super råd...
jeg synes bare det er uhyggeligt,at de tjekker din kæreste.hans kontoudskrift for at se om han har brugt penge i dit område...og så...

jeg vil nødig være dig...håber dog du finder en løsning du kan leve med...
krydser fingre for dig at det lykkedes

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 03:43   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den med at tjekke kontoudskrifter - den virkede jo så også kun fordi de boede langt fra hinanden - men der er jo også mange der bor i samme by, og så kan de i hvert fald ikke bruge dét kort.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uddannelse forbudt! men.... mukke Alt det andet 5 10-06-2012 14:18
At arve på kontanthjælp er forbudt Birkes-musen Alt det andet 12 14-02-2012 23:23
Kærlighed på førtidspension ? sluxx Alt det andet 10 26-07-2010 11:58
Karen J. vil lovgive om kærlighed Stella Politik og Samfund 9 15-04-2008 12:09
Adgang forbudt for handicappede!!!! zuza Politik og Samfund 0 07-04-2008 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension