K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2013, 16:58   #21
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sille81 Se meddelelser
Ja 10000 er en god del, men vil nu gerne bytte. Vi kommer til at miste 4500 om måneden, vi få så ca 1000 tilbage i boligsikring og mindre betaling i børnehave. Det betyder så vi kommer til at miste 40000+ om året.

Først går man fra løn til sygedagpenge, så til kh, derefter reduceret kh. Der er da alligevel grænser for hvor mange udgifter man kan spare væk....
Det var jo så kun i husleje, de mister jo også mange andre ting ud over det.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 18:06   #22
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 13
Sille81 er ny på vejen
Forringelserne vil jo bare ingen inde tage, det er jo ikke let for nogen at være syg i dette samfund. Det er trist at vi er så dårlig til at tage os af de svageste, men forventer skam kun det bliver værre med tiden.

Det ender med det kun er de rigeste børn der får uddannelse, ingen tør få børn, for hvis nu de bliver fyret, er der ikke råd til at have dem. De ældre ender uden hjælp, hvis ikke de har børn der har pengene til at sørge for hjælp til dem....
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 18:36   #23
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 13
Sille81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det var jo så kun i husleje, de mister jo også mange andre ting ud over det.
Det er dyrt at vælge at flytte sammen, jeg var alene mor før, og jeg mistede alene 3000 i boligstøtte ved at få kæresten til at flytte ind, ud over det mistede jeg min friplads i børnehaven og mine forhøjet børnepenge.

Vi valgte at kærligheden var større end de 5000 jeg mistede hver måned, plus det han så mistede. Men det er jo svært at blive ved at skære ned, ved ikke lige hvor vi skal finde 3500 kr mere om måneden.

Selvfølgelig spar man noget ved at flytte sammen, dobbelt forsikringer, tv, internet og licens. Kan dog ikke spar de ca 10000 vi ender med at miste, hvem kan det?

Det virker lidt dumt at man kan få så mange flere penge ved at vælge at bo alene. Det kommer jo til at skab et samfund hvor ingen vælger at flytte sammen. Børn mister begge deres forældre i hverdagen, og det er nok det jeg mener er værst.

Penge er bestemt ikke alt, men min datter skal altså have mad og tøj. Hvis ikke der er penge til det, så har man jo ikke meget valg...
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 15:11   #24
Vivian
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Vivian er ny på vejen
Skal snart flytte sammen

med min kæreste. Jeg er ftp, og han er under uddannelse.
Jeg har 2 børn, og bor til leje.

Ialt mister jeg: Ftp: 2400, boligsikring: 3365, daginstitution: 920, ekstra børnepenge: 1304.

Ialt: 7989,- netto pr måned!!

Han har en meget billig lejlighed, der med forbrug koster 3800, så det er ikke meget han sparer på at opsige den.

Sammenlagt mister vi så: 4189 kr..

Så meget kan vi altså ikke tjene hjem på at lave mad sammen pr. måned..
Vivian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 18:17   #25
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 13
Sille81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vivian Se meddelelser
med min kæreste. Jeg er ftp, og han er under uddannelse.
Jeg har 2 børn, og bor til leje.

Ialt mister jeg: Ftp: 2400, boligsikring: 3365, daginstitution: 920, ekstra børnepenge: 1304.

Ialt: 7989,- netto pr måned!!

Han har en meget billig lejlighed, der med forbrug koster 3800, så det er ikke meget han sparer på at opsige den.

Sammenlagt mister vi så: 4189 kr..

Så meget kan vi altså ikke tjene hjem på at lave mad sammen pr. måned..
Det er bestemt ikke let, er du sikker på du mister alt din boligsikring? Han kan jo ikke have en speciel høj indkomst. Ved ikke om SU lån tæller som indkomst?

I spar en smule på licens, tv pakke, internet og forsikringer.

NU ved jeg ikke hvor lang tid han har tilbage af uddannelsen, men jeg ville da nok tænke på om det er det bedste tidspunkt at flytte sammen på. Kan dog godt forstå hvis ikke i har lyst at vente, kærlighed venter jo ikke på nogen.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 01:19   #26
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sille81 Se meddelelser
Ved ikke om SU lån tæller som indkomst?
Det burde det ikke. Men det er jo om partneren vil forgælde sig selv med de fremtidsudsigter.

Citat:
I spar en smule på licens, tv pakke, internet og forsikringer.
Det er jo ikke altid nogen garanti overhovedet at man gør.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 20:21   #27
Oraklet
Føler sig hjemme på K10
 
Oraklets avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2009
Lokation: Danmark
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Oraklet er ny på vejen
Prøvede denne:
Sagsbehandler - Har du en kæreste - tja sagde jeg det kan man vel godt sige jeg har - men vi bor ikke sammen - jamme hvor tit er i sammen - åhh svarede jeg - en 4-6 dage om ugen - og andre uger ikke så meget. - Nå! Du er vel klar på de nye regler? - Næ ikke helt - mener du da jeg skal trækkes i mine store kontanthjælp? - Ja for når man var sammen så tit, så blev man regnet som par - og så fik man nedsat sin kontanthjælp! - Hvor meget tjener hun - åh svarede jeg en 30-35.000 brutto pr mdr - men hun bor jo i sit eget hus, og har hjemmeboende børn - så skal hun vel ikke forsørge mig og mine tre børn? - Jo det skulle hun svarede amandaen. - Det tror jeg altså ikke hun vil - så kan det jo være hun siger at vi ikke skal være kærester - ja men sådan er lovene ellers, så du skal lige få fat på hendes tre sidste lønsedler... - Nej svarede jeg det vil jeg ikke! Det er jo fuldstændigt forrykt! - Jammen så tager vi hele din kontanthjælp - Jamme for pokker da! - Skal da gerne sige det til hende, men hendes mand bliver nok skide sur og vil slås så! - Det var hele historien værd - se sådan en gimpe puste sig op, og så falde sammen - for pokker det var god spas! - Og nej jeg har ingen kæreste - men de er jo så dygtige, at jeg ikke kunne dy mig.
Oraklet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 22:09   #28
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Fed Humor






...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2013, 22:13   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oraklet Se meddelelser
- Skal da gerne sige det til hende, men hendes mand bliver nok skide sur og vil slås så! - Det var hele historien værd - se sådan en gimpe puste sig op, og så falde sammen - for pokker det var god spas! - Og nej jeg har ingen kæreste - men de er jo så dygtige, at jeg ikke kunne dy mig.
Det vil jeg kalde god humor.

Jeg har selv gjort en faglig konsulent til grin i jobcenterchefens påhør (denne kunne heller ikke lade være med, at grine), men jeg tror så også det kan have haft en medvirkende årsag til, at min pensionssag blev trukket lige til det sidste. Hmmmm...........

Men set i bakspejlet var det s'gi det værd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gensidig forsørgerpligt Nucca Politik og Samfund 12 16-08-2013 08:50
Særliguddannelsesydelse og gensidig forsørgerpligt capi Alt det andet 4 15-07-2013 22:45
Gensidig forsørgerpligt Helle Fischer Spørgsmål ang fleksjob 4 13-07-2013 09:25
Kontanthjælpsreform, gensidig forsørgerpligt... Apollonia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 25-05-2013 10:37
Slå et slag for fjernelse af gensidig forsørgerpligt. Sannepil Politik og Samfund 40 29-08-2012 08:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension