K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2009, 10:24   #1
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Ansøge om førtidspension

Hej

er der nogen der ved om det kan være en ide selv at søge om pension eller er dety bedst at blive indstillet
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 10:44   #2
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
er utroligt svært at svare på uden at kende noget som helst til din situation.
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 10:59   #3
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Stones TM
OK Fair nok, men takker da for dit svar
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 11:10   #4
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Jeg søgte selv og fik et afslag, og blev indstillet og fik pensionen, men om hvorvidt hvad der er en fordel er vel op til den enkeltes situation,

Men jo tror da at det er bedre at blive indstillet til pensionen , da man jo så ifølge kommunen har opbrugt alle andre alternativer.
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 11:18   #5
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
At søge eller ej???

Hej Hamselv og Stones TM

Som stones siger er det utroligt svært uden at kende sagen om man skal sige søg eller lad dem indstille dig. Det bedste er naturligvis hvis de indstiller dig under alle omstændigheder for så er den ret sikker på at gå igennem.

Hvis du selv søger efter § 17 på det foreliggende grundlag skal du være opmærksom på at du vil ryge på kontanthjælp efter et afslag hvis du ikke er det i forvejen. Det skal du og din familie nok lige overveje sammen før du vælger den løsning.

Er du i øvrigt blevet afprøvet i forhold til fleksjob? Hvis ikke kunne dette jo også være en mulig løsning.

Held og lykke uanset hvad for en løsning det bliver.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 11:26   #6
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Viper
Er afprøvet og godkendt til fleks for 2 år siden og får ledighedsydelse, vil det sige at hvis jeg selv søger nu, så er det kontanthjælp hvis jeg får et afslag
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 11:41   #7
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Hej Hamselv.

Ikke nødvendigvis, men det er desværre noget de fleste kommuner gør pr. definition. Det afhænger helt og aldeles af hvor menneskelige dine sagsbehandlere i kommunen er. Jeg har ikke rigtigt hørt om nogen der slap fri af den fiskekrog, muligvis med undtagelse af folk på ledighedsydelse. Det sidste er jeg ikke sikker på. Du skal dog lige huske at du altid kan klage over en negativ afgørelse og at du skal modtage en klagevejledning ved afgørelsen.

Har din bedre halvdel arbejde? I så fald hvor meget er lønnen brutto?
Du skal være klar over at alt hvad er tjenes over 18.000 om måneden modregnes krone for krone i din kontanthjælp hvis du er gift. Altså hvis du kommer på kontanthjælp. Har I råd til det i husstandsindkomsten når alle udgifter er betalt og der også skal være til mad, tøj, transport og andre uforudsete udgifter.

Det er disse overvejelser I skal gøre jer i forening før du evt. søger selv.

KH Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 11:47   #8
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej viper
ja jeg sidder sq på en fiske krog iforvejen, da jeg har nogle forsikringer som ikke vil udbetale før man er 2/3 invalid, og der er ingen der vil sætte tal på min sag, så den er godt nok træls, og kunne man så bare få et job men det er heller ikke lykkedes
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 12:25   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej Viper
Er afprøvet og godkendt til fleks for 2 år siden og får ledighedsydelse, vil det sige at hvis jeg selv søger nu, så er det kontanthjælp hvis jeg får et afslag
Nej det vil det ikke sige nogen sagsbehandlere prøver at bilde folk det ind men det passer ikk ..

det de skal lave på dig er en helt alm rådighudsvedering og vurdere de at du er blevet rask eller at du nægter at arbejde (det må du ikke gøre ) så kan de stoppe din ledighedsydelse men ellers ikk ..



Min sagsbehandler truede med at hvis jeg søgte pension og fik afslag så røg min ledighedsydelse .. men hun trak kraftigt i land da jeg bad om at få det på skrift ...

Og jeg skrev også til arbejdsmarkedstyrelsen om det og heller ikke her sagde de at man mister sin ledighedsydelse men logikken er vel også at hvis ikke man er syg nok til pension , og man er visiteret til fleks så skal man enten nægte at arbejde eller være blevet rask for at de kan tage ledighedsydelsen ...


se her ... (der er om det andre steder på siden også )

Citat:
Arbejdsmarkedsstyrelsen har den 3. august 2009 modtaget endnu en henvendelse fra dig vedr. fleksjobordingen.

Styrelsen kan generelt oplyse, at det er kommunen der træffer afgørelse om hhv. førtidspension og fleksjobvisitation, herunder revurdering af fleksjobvisitationen. Der er ingen automatik mellem fx afslag på førtidspension og en rådighedsvurdering efter fleksjobreglerne. Det beror på en konkret vurdering, som foretages af kommunen, hvilke initiativer der skal sætte i værk overfor den enkelte borger.

Hvis kommunen ikke mener der er grundlag for fx førtidspension eller fleksjobvisitation skal den give afslag herpå. Afslaget skal begrundes og det bør således heraf fremgå, på hvilket grundlag kommunen har truffet sin afgørelse, herunder hvilke resurser kommunen vurderer den pågældende er i besiddelse af. Afslaget kan indbringes for beskæftigelsesankenævnet, der kan tage stilling til alle aspekter i sagen, herunder også dem du har rejst i din henvendelse.

Det er som nævnt kommunen, der træffer afgørelse i ovennævnte sager. Kommunen har også pligt til at vejlede og rådgive borgerne om deres muligheder. Hvis du har yderligere konkrete spørgsmål om dine muligheder for førtidspension eller fleksjobvisitation eller andre problemstillinger der vedrører disse ordninger skal styrelsen henstille til, at du henvender dig hos kommunen.

Venlig hilsen
Cathrine Tjellesen
Chefkonsulent
Nogen kommuner (mange) fortæller borger at det er sådan at man mister sin ledighedsydelse men det passer IKKE og man skal selvfølgelig anke , giver de afslag på pension så er det jo fordi de mener man stadig kan passe et fleksjob og sørger man for at sige ja så giv mig et fleksjob der passer med timer og skånehensyn så kan jeg ikke se at de kan finde nogen smuthuller ....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøge førtidspension på nytilkomne diagnoser webfilur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 27-04-2013 20:39
ansøge førtidspension jondal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-12-2012 01:19
hvor tit må man ansøge om ftp? mitte87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 30-09-2011 04:17
Ansøge på det foreliggende ? Raadvild Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 15-02-2011 11:45
Hvem skal hjælpe mig med at ansøge om førtidspension? LinneaG Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 21-07-2009 17:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension