K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2012, 17:23   #1
Jenzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2012
Indlæg: 11
Styrke: 12
Jenzen er ny på vejen
Speciallægeerklæringer

Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor speciallægeerklæringer bliver tillagt så meget magt og vægt .
Både hos kommuner og ikke mindst de borgere der får udfærdiget dem .
Har selv lige fået en , kæmpede ellers i lang tid imod .
Men jeg fik indtrykket , især herinde , at de special erklæringer er vigtige og "guld" værd.
En psykiater ( som i mit tilfælde ) , kan udfærdige en erklæring på xx sider , efter at have talt , mødt , set borgeren imellem 20 min og 3 timer ( sidste i mit tilfælde ).
Min rapport er der slet ikke noget at pege fingre af , men ærgrer mig over at der bruges rigtig mange penge på de erklæringer ( flere herinde har fået adskillige ). Og hvis en borger har 20 min til at "sælge" sig selv så skal skuespiller gaverne godt nok på arbejde . Jeg synes det er forkert at en der har gogglet , har talegaverne iorden , kender paragraffer , sygdomstegn, søger viden her på K10, kan få en "go" rapport efter 20 min.
Jeg ville ønske at flere satte spørgsmålstegn ved de erklæringer , og ved godt at jeg træder nogen over tæerne .
Jenzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 17:55   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tror nu alle på k10 er hammer ligeglade med en speciallægeerklæring eller hvad den koster.
ja kommunen vægter dem meget højt og uden kan man ikke få hverken fleks eller pension.
grunden til de er meget vigtige
ja er enig i en kommune prøver og fiske efter en speciallægeerklæring som går deres vej
så de kan sylte folk på kontanthjælp eller ingen indtægt.
har selv 5 og flere plus flere status attester, så har lidt erfaring med det.

det vigtig er hvad man fejler og om der er behandlingsmuligheder.
det har jeg så lige brugt 4 år på snart, problemet er for os som har flere diagnoser (har 9)
at alle skal være gjort varig og uden behandlingsmuligheder, før kommunen kan vurdere ens arbejdsevne
først når det er klaret skal man i arbejdsprøvning for at få vurderet ens arbejdsevne
da det er ikke er ens sygdom men arbejdsevne som skal vurderes. før man kan få tildelt fleks eller pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-10-2012 kl. 18:01.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 21:16   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jenzen Se meddelelser
, men ærgrer mig over at der bruges rigtig mange penge på de erklæringer ( flere herinde har fået adskillige ). Og hvis en borger har 20 min til at "sælge" sig selv så skal skuespiller gaverne godt nok på arbejde . Jeg synes det er forkert at en der har gogglet , har talegaverne iorden , kender paragraffer , sygdomstegn, søger viden her på K10, kan få en "go" rapport efter 20 min.
Jeg kan slet ikke genkende din beskrivelse af speciallægeerklæringer.


For det første er det ikke nok, at indhente viden om sin sygdom, den samme sygdom kan vise sig på forskellige måder hos forskellige mennesker.

Og for det andet, så er en speciallægeerklæring, hvor god den end er, ikke nok til, at man får tilkendt fleks eller fp.

M.h.t. at "sælge sig selv", så mener jeg, at man når længst ved at være ærlig overfor div. spec.læger.
Bl.a. fordi jeg selv har erfaret, at der er mange ting omkring div. lidelser man ikke kan læse sig til. D.v.s. at der er symptomer man kun kan beskrive hvis man selv har oplevet dem, eller oplevet dem hos en nærtstående.

De vigtigste ting i en spec.lægeerklæring, når man kæmper med det sociale system er, som MTVRV1 også er inde på, at lægen skriver om lidelsen er stationær, om der er behandlingsmuligheder og, om en evt. afprøvning er kontraindiceret.
Og disse ting har man som patient ikke meget indflydelse på, uanset hvor god en skuespiller man måtte være.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2012, 22:19   #4
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
ØØHhhhhh what!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jenzen Se meddelelser
Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor speciallægeerklæringer bliver tillagt så meget magt og vægt .
Både hos kommuner og ikke mindst de borgere der får udfærdiget dem .
Har selv lige fået en , kæmpede ellers i lang tid imod .
Men jeg fik indtrykket , især herinde , at de special erklæringer er vigtige og "guld" værd.
En psykiater ( som i mit tilfælde ) , kan udfærdige en erklæring på xx sider , efter at have talt , mødt , set borgeren imellem 20 min og 3 timer ( sidste i mit tilfælde ).
Min rapport er der slet ikke noget at pege fingre af , men ærgrer mig over at der bruges rigtig mange penge på de erklæringer ( flere herinde har fået adskillige ). Og hvis en borger har 20 min til at "sælge" sig selv så skal skuespiller gaverne godt nok på arbejde . Jeg synes det er forkert at en der har gogglet , har talegaverne iorden , kender paragraffer , sygdomstegn, søger viden her på K10, kan få en "go" rapport efter 20 min.
Jeg ville ønske at flere satte spørgsmålstegn ved de erklæringer , og ved godt at jeg træder nogen over tæerne .
"Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor speciallægeerklæringer bliver tillagt så meget magt og vægt ""
speciallægeerklæringerhandler om kompetance og tilladelse til at vurdere lægelige ting ,hvem ellers end speciallæger skulle kunne vurdere det bedre??
din frisør??? eller din slagter??
NOT
i øvrigt så lytter kommunerne tit til den erklæring der sparer dem penge
det kaldes "doktorshopping" og er en form for bedrageri
ALLE lægeerklæringer er i princippet lige gyldige
og hvis de modsiger hinanden så er det flertallet som vinder
ligesom i domstolene hvor det er flertallet af dommerne der får sin vilje.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner underkender speciallægeerklæringer buster Politik og Samfund 26 06-07-2011 08:58
speciallægeerklæringer... sane Alt det andet 11 16-02-2011 20:12
Oversættelse af speciallægeerklæringer lena Politik og Samfund 0 14-08-2008 10:12
Speciallægeerklæringer zuza Det er da strengt ! 21 06-07-2008 18:43
Sådan skrives speciallægeerklæringer zuza Et godt link! 0 05-03-2008 01:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension