K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2018, 08:29   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
beløb som gift førtidspensionist

Hej Alle

Jeg får min fremtid afgjort midt i juni og både min bostøtte og sagsbehandler tror det ender med jeg får førtidspension. Hvad får man som gift og har det betydning at man har hjemmeboende børn under 18 år?
Min mands indkomst er svingende med 14 dags udbetalinger og den svinger en del hver gang, da der er forskellige tillæg så det er lidt svært når det ikke er en fast løn han får.
Vi vil gerne have regnet lidt på vores budget inden så vi ved hvad vi har at gøre med hvis jeg får min pension.
Håber nogle kan hjælpe mig har prøvet med en beregner på borger men ved ikke om vores renteudgifter skal skrives på de bliver jo også trykket fra i skat ??
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2018, 08:54   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hjemmeboende børn påvirker ikke satsen.

Udbetalingen af pension, påvirkes af din mands indkomst. Påvirkningen sker som bruttoindkomst, og derfor har renterne først betydning for selve nettoudbetalingen efter skat, så det er kun renteindtægter og ikke renteudgifter der skal med i beregningen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2018, 10:45   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Du kan læse om det på denne side:
https://www.borger.dk/pension-og-eft...aelle-arbejder

Men generelt er det sådan at der ses bort fra de første 192.876 kr. din mand tjener og naturligvis ses der også bort fra din offentlige pension.
Herefter kan I tilsammen tjene 120.000 om året (heri indgår indtægten hvis du kommer til at få pension udbetalt fra et pensionsselskab og hvis du har et lille minijob hvor du tjener penge).

Alt over de 192.876 kr. + din pension + 120.000 modregnes med 30 %, hvilket jo vil sige at hver gang en af jer tjener 100 kr. så mister du 30 kr. fra din pension.

Dog kan din mands indkomst maksimalt indgå med 251.100 kr. årligt.

Derudover skal du betale noget ATP og så naturligvis også skat.

Hvis en af jer er på Facebook vil jeg foreslå jer at læse dette: https://www.facebook.com/groups/1531...c_location=ufi

Administratoren af gruppen Gensidig forsørgerpligt, nej tak har lagt dette dokument ind i gruppen som beskriver rådgiver til hvordan man kan gøre det lettere for sig selv hvis man husker at opdatere skatteoplysningerne meget nøjagtigt hos den arbejdende ægtefælde, da førtidspensionisten ellers får et gevaldigt smæk.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension