K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2017, 14:05   #1
Jan-kbh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jan-kbh er ny på vejen
Fleksjob og invalidepension

Hej alle,
Jeg fik tilkendt invaliditetsydelse i 2002.
(De gamle regler)
Jeg har siden 2007 været ansat i et fleksjob, og er det stadig.
Jeg har altid haft rygproblemer, men havde en ulykke for et stykke tid siden som har gjort at min ryg har det meget værre og jeg har været sygemeldt ret ofte siden.
Det jeg gerne vil finde ud af er:

Hvis jeg nu bliver nødt til at gå på førtidspension,
(som i følge mange jeg har talt med er en ren formalitet når man modtager invaliditetsydelse og når man stadig hører under gamle regler før 2003)
vil jeg så kunne få invalidepension hos min arbejdspensionskasse?
Og...Vil det blive modregnet i min førtidspension?

Min arbejdspensionskasses regler er at man får invalidepensions-ydelse og et engangsbeløb, hvis man mister sit arbejdsevne men mindst 50% og dernæst med 2/3.

Da jeg blev berettiget til at modtage invaliditetsydelse i sin tid, blev der skønnet af sundhedsfolk at jeg havde mistet min arbejdsevne med mere end 2/3....og det jeg fejler er en arvelig sygdom som bliver værre med tiden.

Kan mit arbejdspensionskasse nægte mig invalidepensions-ydelser og engangsbeløbet under henvisning til at jeg har modtaget invaliditetsydelse i alle de år forinden ulykken?

((Forresten,
Jeg arbejder ca. halv tid i mit fleksjob og arbejdsgiveren modtager refusion med 2/3 fra kommunen - hvis det skulle betyde noget))

Tak på forhånd.
Mvh.
Jan-kbh
Jan-kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2017, 20:41   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jan-kbh Se meddelelser
Hej alle,
Jeg fik tilkendt invaliditetsydelse i 2002.
(De gamle regler)
Jeg har siden 2007 været ansat i et fleksjob, og er det stadig.
Jeg har altid haft rygproblemer, men havde en ulykke for et stykke tid siden som har gjort at min ryg har det meget værre og jeg har været sygemeldt ret ofte siden.
Det jeg gerne vil finde ud af er:

Hvis jeg nu bliver nødt til at gå på førtidspension,
(som i følge mange jeg har talt med er en ren formalitet når man modtager invaliditetsydelse og når man stadig hører under gamle regler før 2003)
vil jeg så kunne få invalidepension hos min arbejdspensionskasse?
Og...Vil det blive modregnet i min førtidspension?

Min arbejdspensionskasses regler er at man får invalidepensions-ydelse og et engangsbeløb, hvis man mister sit arbejdsevne men mindst 50% og dernæst med 2/3.

Da jeg blev berettiget til at modtage invaliditetsydelse i sin tid, blev der skønnet af sundhedsfolk at jeg havde mistet min arbejdsevne med mere end 2/3....og det jeg fejler er en arvelig sygdom som bliver værre med tiden.

Kan mit arbejdspensionskasse nægte mig invalidepensions-ydelser og engangsbeløbet under henvisning til at jeg har modtaget invaliditetsydelse i alle de år forinden ulykken?

((Forresten,
Jeg arbejder ca. halv tid i mit fleksjob og arbejdsgiveren modtager refusion med 2/3 fra kommunen - hvis det skulle betyde noget))

Tak på forhånd.
Mvh.
Jan-kbh
Pensionsordninger og pensionsselskaber har ingen standarder for deres forsikringsbetingelser. Derfor bliver du nødt til,at forhøre dig hos pensionsselskabet.

Er du ikke enig i deres afgørelse, så,kan du klage til Forsikringsankenævnet. Held og lykke. .

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2017, 07:37   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja du skulle kunne gå fra IY til mellemste eller højeste førtidspension.

Se evt her.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...fortidspension
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2017, 11:34   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Min situation var den samme...

Kære Jan-kbh

Startede med mellemst fra før 2013 og senere højeste pga forværring.

Men tiderne har ændres sig så vær forberedt på en vurdering om din arbejdsevne.

Sidste ulykke er det en arbejdsskade? S.U.

Er du over eller under 40 år? S.U.

Trist med din ryg, ....... og også her oplevede jeg en forværring hvor lægerne opgav videre behandling, kun med smertebehandling, kørestol etc.

Afprøvet alt, uden succes, men havnede ved http://ofeldt.dk som min sidste mulighed, som i dag har gjort at jeg har fået livet tilbage, uden Metadon.

Jeg vil anbefale dig minimum en vurdering, som kræver enten hospitals eller lægehenvisning.

Her finder du alt om genoptræning:
https://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Fremover bliver du på denne din tråd, så vi andre ikke mister viden om din sag samt læser disse gode råd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Da selv svære rygskader ikke berettiger til vederlagsfri behandling skal du vide hvad du gør.

Sundhedsstyrelsens retningslinjer for vederlagsfri behandling:
https://www.sst.dk/~/media/D31352E52...2C6C95050.ashx som skal følges slavisk. Her sker der for tiden en stor opstramning i besparelsens hellige navn. Det skal du vide nu og ikke om 2 år.

Læs indlæg # 118 angående Servicelovens § 102 samt Principafgørelse 28-17

Hilsen Peter

Bilag.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30823

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Sidst redigeret af phhmw; 18-06-2017 kl. 11:40.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-06-2017, 19:15   #5
Jan-kbh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jan-kbh er ny på vejen
Tak Susanne.
Vh. Jan

Tak for hjemmeside adressen Stampe.
Vh. Jan

Kære Peter,
1000 tak for alle de nyttige links og de gode info.
Ja ulykken skete på arbejdspladsen, så det er vel en arbejdsskade eller?
Ja jeg er over 40 år gammel
Ved du hvad kriterierne er for at gå fra mellemste til højeste?
Der skal kun være lidt arbejdsevne tilbage går jeg ud fra.
(Det er ikke fordi jeg tænker at søge om højeste hvis det er at jeg får det værre og mister mit job. Jeg tænker bare at jeg blev vurderet til at have mistet arbejdsevnen med mere end 2/3 i 2002, og da det jeg fejler er en progressiv arvelig sygdom er det kun blevet værre nu. Det er bare rart at vide hvilke muligheder man har hvis man får det meget værre i fremtiden.)

Vh. Jan
Jan-kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension