K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2012, 19:16   #1
HJD
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
HJD er ny på vejen
Er på bar bund....

Resúme:
Diagnose: skulderlidelse.
For godt 4 år siden sygemeldte jeg mig med en dårlig skulder, gik til forskellige behandlere, både alternative og prof, intet hjalp og alle sendte mig bare videre og ingen ville operere mig. Blev efter 6 mdr. fyret fra mit arbejde og er så sygemeldt ledig.
For godt 3 år siden blev jeg så alligevel opereret og fik en såkaldt pladsgivende op. så skulle det være på plads..men blev desværre ikke bedre...ingen læger ville gøre noget for mig, fik gigtmedicin og pamol...masser af blokader, kun een x har jeg oplevet den virkede..
blev også sendt i aktivering flere gange og måtte stoppe pågr. af skulder. Jeg blev for 2½ år siden, efter 13 ugers revalidering raskmeldt af Kommunen, da de jo mente ud fra læge konsulentens vurdering..."en rutineoperation og beskedne fund" blevet rask..selvf. blir´ jeg rask efter 13 uger, hvad ellers...
Jeg er nu ledig på A-kasse og søger job 37 timer med skånehensyn, trods arb. medicinsk udtalelse på at det ikke er muligt og jeg bestemt er en flexér... blev efter lang tid så henvist til smerteklinik og har gået der i godt et år, de har nu stoppet mig da de ikke kan gøre noget for mig, hele det år på smerteklinik har jeg afprøvet en masse medicin og har været syg af det meste og det jeg har kunne tåle, har så desværre ikke virket, er som sagt stoppet og får medicin fra morgenstund og 12 timer frem, ikke voldsom virksomt, men kan ikke undvære det, jeg får kun de 12 timer, da jeg ikke kan tåle dem til nat, så skal lige siges mine morgenstund er ikke det bedste jeg ved...jeg har smerter døgnet rundt, alá en smertefuld hold i nakken, smerter i skulderblad, knirker, knaser og smælder hele tiden...bare et lille udpluk og alt føles som et stort blåt mærke, gik så for nogle mdr. siden hen og fik en tennisalbue, pgr. overbelastning, gik til læge, blev så sygemeldt ledig og gik til fys....fyssen, aner ikke hvad han skal gøre, kan næsten ikke røre mig, da jeg er blevet meget kulde og berøring følsom og han kunne slet ikke komme til mine muskler, akupunktur har heller igen virkning tværtimod havde jeg det dårligt længe efter hver gang...fik så hos ortopæd 2 blokader som har haft en fantastisk god virkning, dejlig, skulle så lige have ro i nogle uger inden raskmelding, men så skal jeg love for min dårligs skulder tager hævn, har sjældent haft så ondt som nu, fyssen er ved at løbe tør for behandling, da jeg har det værre bagefter hver gang ... og lægen har lige sagt i dag at han ikke har nogle forslag til videre behandling, samtidig har jeg Kommunen på nakken, da jeg ikke kunne raskmelde mig til den dato DE forventede, så nu skal jeg så åbenbart i aktivering som syg ledig... Lægen siger at han vil ikke åbne skulder igen, da der umiddelbart ikke er noget at komme efter og at det også vil gøre ondt værre....ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg er simpelthen blevet opgivet..tror ikke på at jeg kan komme i ordinært arbejde igen, fyssen tænker det samme, men jeg tør jo ikke at være 100 % ærlig......
HJD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 21:37   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jeg opdeler lige dit indlæg, da vi er mange,
der ikke kan holde fokus på en så tæt skrevet tekst.

Citat:
Oprindeligt indsendt af HJD Se meddelelser
Resúme:
Diagnose: skulderlidelse.
For godt 4 år siden sygemeldte jeg mig med en dårlig skulder,
gik til forskellige behandlere, både alternative og prof,
intet hjalp og alle sendte mig bare videre og ingen ville operere mig.

Blev efter 6 mdr. fyret fra mit arbejde og er så sygemeldt ledig.

For godt 3 år siden blev jeg så alligevel opereret og fik en såkaldt pladsgivende op.

så skulle det være på plads..men blev desværre ikke bedre...ingen læger ville gøre noget for mig,
fik gigtmedicin og pamol...masser af blokader,
kun een x har jeg oplevet den virkede..

blev også sendt i aktivering flere gange og måtte stoppe pågr. af skulder.

Jeg blev for 2½ år siden, efter 13 ugers revalidering raskmeldt af Kommunen,
da de jo mente ud fra læge konsulentens vurdering...
"en rutineoperation og beskedne fund" blevet rask..selvf. blir´ jeg rask efter 13 uger, hvad ellers...

Jeg er nu ledig på A-kasse og søger job 37 timer med skånehensyn,
trods arb. medicinsk udtalelse på at det ikke er muligt

og jeg bestemt er en flexér... blev efter lang tid så henvist til smerteklinik
og har gået der i godt et år,
de har nu stoppet mig da de ikke kan gøre noget for mig,

hele det år på smerteklinik har jeg afprøvet en masse medicin
og har været syg af det meste og det jeg har kunne tåle,

har så desværre ikke virket, er som sagt stoppet og får medicin fra morgenstund og 12 timer frem,
ikke voldsom virksomt, men kan ikke undvære det,

jeg får kun de 12 timer, da jeg ikke kan tåle dem til nat,
så skal lige siges mine morgenstund er ikke det bedste jeg ved...

jeg har smerter døgnet rundt, alá en smertefuld hold i nakken,
smerter i skulderblad, knirker, knaser og smælder hele tiden...

bare et lille udpluk og alt føles som et stort blåt mærke,
gik så for nogle mdr. siden hen og fik en tennisalbue, pgr. overbelastning,

gik til læge, blev så sygemeldt ledig og gik til fys....fyssen,
aner ikke hvad han skal gøre, kan næsten ikke røre mig,

da jeg er blevet meget kulde og berøring følsom
og han kunne slet ikke komme til mine muskler,

akupunktur har heller igen virkning tværtimod havde jeg det dårligt længe efter hver gang...

fik så hos ortopæd 2 blokader som har haft en fantastisk god virkning,
dejlig, skulle så lige have ro i nogle uger inden raskmelding,

men så skal jeg love for min dårligs skulder tager hævn,
har sjældent haft så ondt som nu, fyssen er ved at løbe tør for behandling,
da jeg har det værre bagefter hver gang ...

og lægen har lige sagt i dag at han ikke har nogle forslag til videre behandling,

samtidig har jeg Kommunen på nakken, da jeg ikke kunne raskmelde mig til den dato DE forventede,
så nu skal jeg så åbenbart i aktivering som syg ledig...

Lægen siger at han vil ikke åbne skulder igen,
da der umiddelbart ikke er noget at komme efter

og at det også vil gøre ondt værre....ved ikke hvad jeg skal gøre,
jeg er simpelthen blevet opgivet..

tror ikke på at jeg kan komme i ordinært arbejde igen,

fyssen tænker det samme, men jeg tør jo ikke at være 100 % ærlig......
Håber nogen bedre kan læse det nu og komme med gode råd til dig
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 22:04   #3
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
mit bedste bud lige nu:
sæt dig ned og skriv en mail til sagsbehandler at du ønsker at blive afklaret i forhold til fleksjob da du ikke kan se dig selv på dt ordinære arbejdsmarked længere. (hvis det er det du gerne vil?)
Og at du gerne vil have en skriftlig tilbagemelding dels på modtagelsen af denne mail og dels med en foreløbig redegørelse for hvad hun forventer at der så skal ske fremadrettet.

Men sørg for at skrive ikke ringe !

Og tag den så derfra - det tager tid - nogen gange lang tid at komme igennem det system, men så er du på vej til et eller andet og forhåbentlig er i så to (dig og din sagsbehandler) der arbejder i samme retning.

og så kommer der lige om lidt en hel masse gode råd fra nogle af de andre her på forum. Fortvivl ikke - de skal nok komme. Du skal bare vide at nu er det dig der skal have fat i den lange ende, og dig der skal spørge og spørge og undre dig konstant i forhold til din sagsbehandler. på den måde har du fat uden at blive en "irriterende sygdomsfokuseret pestillens" - det lyder hårdt men i sagsbehandlernes hverdag er de ofte så pressede at hvis man pipper for meget og siger jamen jeg vil.... så ryger man over i den kasse! desværre. Derfor er det ofte bedre at stille spørgsmål og blive ved indtil man har fået et fornuftigt svar.
Hvis du nu ikke får svar på din mail indenfor en uges tid så sender du den afsted igen, og går der så igen en uge uden svar så sender du den til teamlederen (for sagsbehandleren) med co til sagsbehandler og forklarer at du ikke kan forstå at du ikke har fået svar endnu....Er der mon noget galt med deres email system så mailen måske alligevel ikke er nået frem ? bla bla bla bla .... på den måde er der ikke nogen der føler sig pressede og anklagede, men blot en borger der undrer sig.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til gennemskulighed af systemet, er helt på bar bund. ping Alt det andet 2 24-05-2010 12:50
HJÆLP!!!!!!!! Den økonomiske bund er nået - nu smuldrer mit eksistensgrundlag defenit shylock Hvordan forløb det da du søgte fleks? 29 11-05-2010 15:08
Er flekser samfundets bund ? Hejdien K10 Nyheder 0 06-08-2007 16:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension