K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2008, 10:12   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Oversættelse af speciallægeerklæringer

Har tænkt en tanke - jow jow det sker skam...........

I min sag foreligger en speciallægeerklæring fra Glen Gorm Rasmussen, udarbejdet til min forsikring, der derefter har ydet fuld dækning for tabt arbejdsfortjeneste.

MEN:.........................
Dette er en erklæring udarbejdet til brug for forsikringsselskab og ikke til brug for kommunal sagsbehandling.

Er der en grund til, at kommunen ikke efterfølgende beder om en erklæring til brug for vurdering af arbejdsevne set med kommunale øjne?

Glen Gorm har i hvert fald skrevet følgende til mig;

Indlednigsvis skal jeg gøre opmærksom på, at speciallægeerklæringer er dokumenter der målrettes til den mydnighed der rekvirerer erklæringen og søger at besvare specifikkke spørgsmål.

Både Claus madsens og min erklæring er rekvireret af Danica pension og formuleringen er derefter.

Det er efter min mening ikke helt optmalt at forsikringserklæringer uden videre danner eneste grund lag for kommunal sagsbehandling idet en erklæriingsanmodning fra en kommune vil blive besvaret i overenstemmelse med gældende regler for kommuale erklæringer og de stillede spørgsmål. Erklræringen vil således kunne være andersledes formuleret og vil kunnevære mere dækkende for kommunal sagsbehandling end en erklæring til et forsikringsselskab.


Så er det jeg spørger mig selv - har det været "dumt" af mig at udlevere denne erklæring, fremfor at anmode kommunen om at rekvirere en erklæring?

Er der en bedre "mulighed" for sociallægen for at tolke anderledes, når erklæringen ikke er udformet specifikt til opgaven?

Kan I følge mig?
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallægeerklæringer Jenzen Politik og Samfund 3 04-10-2012 22:19
Kommuner underkender speciallægeerklæringer buster Politik og Samfund 26 06-07-2011 08:58
speciallægeerklæringer... sane Alt det andet 11 16-02-2011 20:12
Speciallægeerklæringer zuza Det er da strengt ! 21 06-07-2008 18:43
Sådan skrives speciallægeerklæringer zuza Et godt link! 0 05-03-2008 01:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension