K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2016, 09:23   #1
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
hjerneksade og rettighedder ?

nu har jeg endelig langtg om længe vundet min sag som at være blevet ballerup borger dette vandt jeg over kommune i oktober måned. med hjælp fra SAND.

Hvad har jeg af rettigheder når jeg har en medfødt hjerneskade.

jeg er hjemløs.

hvad er mine rettigheder i forhold til ekstra tilskud til at kunne klare sig økonomisk nu man er hjemløs. hvad gør jeg i forhold til gæld i kommunen .

jeg skylder 50.000 kr . jeg er ved at afdrage på tidligere husleje.
jeg har søgt om akut bolig de har først ledige til februar.

hvad skal jeg sige til kommunen i dag når jeg skal der op, for at bede dem behandle min akut ansøgning som er sendt fra min sagsbehandler mht stilling til akut bolig så jeg ikke skal vente et ja elle nej svar til i næste uge ?.

jeg har førtidspension fra før 2003.

Kommunen har ikke meddelt mig at de i januar faktisk havde godkendt at være handle kommune, er dette ikke ulovligt at de undgår at nævne dette for mig når jeg gang på gang kommer op får at søge om hjælp i det jeg kendte mine rettigheder til at kunne blive ballerup borger med det handikap som jeg nu engang har .

må kommunen holde det hemeligt for borger med hjerneskade og førtidspension efter gamle regler at de godkender at være handle og betalings kommune flere gange på et år ?.

jeg ved dette da jeg har dette stående i aktindsigter jeg har fået fra københavns kommune inden jeg vandt sagen til at blive ballerup borger..


Folkeregister jeg står med ukendt folkeregister adresse i københavns kommune men jeg er ballerup borger.

jeg har forhørt københavns folkeregister om at registrerer mig som ukendt dette siger de at de ikke kan og at jeg skal henvende mig til folkeregistreret i ballerup om at gøre for mig .

Ballerup kommune nægter at give mig en ukendt adresse i det jeg stadig har en ukendt adresse i københavn.

de mener lovgivningen spænder ben for dem men de giver mig ikke nogen konkrete svar jeg faktisk kan bruge til noget.

det skal siges at jeg har været kommunal løs i 2 år .

alt dette skyldes en rejse på 28 dage i februar måned sidste år.

da jeg kom hjem spurgte jeg om en husleje restance fra kommunen men det havde de ikke tid og resourcer til de var lettere at smide mig ud af på kommuen og gøre mig kommunal løs. jeg var nødsaget til at registrerer mig hos en ven for at ku få min pension ud hvilket skyldes jeg den dag i da står registrert i københavns kommune.

Sidst redigeret af mistereu; 16-12-2016 kl. 09:26.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2016, 10:53   #2
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej mistereu,

Kommunen skal hjælpe dig med en midlertidig bolig.

Det står i Servicelovens §80:
"§ 80. Kommunalbestyrelsen skal anvise midlertidigt husly mod betaling, hvis en enlig eller en familie er husvild. Betalingen må ikke overstige lejeværdien af den beboelse, der anvises, eller den sædvanlige boligudgift på stedet for en enlig eller for en familie af denne størrelse."

Der er flere tips her:
https://www.sundhed.dk/borger/patien...ertidig-bolig/

Hvis ikke SAND kan tage med på kommunen, så prøv at tage kontakt til Ældresagens bisidder ordning i Ballerup & få dem med til et møde i kommunen:
http://kommunesider.aeldresagen.dk/5...ejledning.aspx

Da du er på førtidspension tror jeg nok, at de vil hjælpe dig.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 16-12-2016 kl. 11:02.
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2016, 10:58   #3
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FlemmingLeer Se meddelelser
Hej mistereu,

Kommunen skal hjælpe dig med en midlertidig bolig.

Det står i Servicelovens §80:
"§ 80. Kommunalbestyrelsen skal anvise midlertidigt husly mod betaling, hvis en enlig eller en familie er husvild. Betalingen må ikke overstige lejeværdien af den beboelse, der anvises, eller den sædvanlige boligudgift på stedet for en enlig eller for en familie af denne størrelse."

Der er flere tips her:
https://www.sundhed.dk/borger/patien...ertidig-bolig/

Prøv at tage kontakt til Ældresagens bisidder ordning i Ballerup & få dem med til et møde i kommunen:
http://kommunesider.aeldresagen.dk/5...ejledning.aspx

Da du er på førtidspension tror jeg nok, at de vil hjælpe dig.
de siger de ingen boliger har i boligkontoret jeg har forklarest dem jeg ikke er psykisk mentalt gearet til at bo på et herberg .

Sidst redigeret af mistereu; 16-12-2016 kl. 11:01.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2016, 11:37   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
måske kan du få råd ved sand men kommunen kan vel ikke skaffe boliger de ikke har,lige nu er der jo også mange med børn der sidder i kø for at få en ny bolig.

lidt hårdt sagt kan man jo sige, du har taget en valg, at rejse ud, uden at betale din husleje, men da du så er skadet, kan de måske hjælpe.

men igen i er mange i køen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2016, 12:14   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej mistereu

Du stiller flere spørgsmål i din tråd (har sat den i anden rækkefølge end du har skrevet dem, så mest aktuelle kommer står øverst):

1. hvad skal jeg sige til kommunen i dag når jeg skal der op, for at bede dem behandle min akut ansøgning som er sendt fra min sagsbehandler mht stilling til akut bolig så jeg ikke skal vente et ja elle nej svar til i næste uge ?.

2. hvad er mine rettigheder i forhold til ekstra tilskud til at kunne klare sig økonomisk nu man er hjemløs?

3. hvad gør jeg i forhold til gæld i kommunen?

4. Hvad har jeg af rettigheder når jeg har en medfødt hjerneskade?

5.må kommunen holde det hemeligt for borger med hjerneskade og førtidspension efter gamle regler at de godkender at være handle og betalings kommune flere gange på et år ?.

Jeg ser punkt 1 (hjemløshed) og 2 (mulighed for ekstra økonomisk tilskud) som akutte problemer, hvor jeg vil anbefale dig at få proff. hjælp af mennesker, som er vant til arbejde med disse problemer i forhold til det at være hjemløs. Jeg vil derfor foreslå, at du prøver Gadejuristen:

Citat:
Gadejuristen er i Gaden på tirsdage fra ca. kl. 1800 og på fredage fra ca. kl. 1230. Med jævne mellemrum er vi også på gaden i andre byer. Ring og hør nærmere herom. ...
Ofte er vi fx ude med brugere af Gadejuristen til møder i kommuner og
andre steder. Derfor er det bedst lige at og ringe til os først på 33 31 00 75. Lån evt. en telefon på nærmeste værested.
http://www.gadejuristen.dk/sites/def...les/findgj.pdf

Mine fremhævninger i teksten ovenfor.

Du skriver ikke om, du stadig har kontakt el. hjælp fra SAND. Eller om de ikke har kunne hjælpe med dine spørgsmål ud over akut ansøgning om bolig. Derfor forslår jeg du evt. kontakter Gadejuristen, som en mulighed, men selvfølgelig ikke hvis du synes, du får god hjælp af SAND!

Men finder også det vigtigt, at du får afklaring på de andre punkter, så du får en endelig løsning på dem også.
. Og der bør også snarest findes en god løsning på punkt 3 (gæld til kommunen), da den jo indvirker på din daglige økonomi, hvis du pt. bliver trukket el. afbetaler på den.
. Punkt 5 betragter jeg dog som en sagsbehandlingsklage, som du måske bør sættes nederst på din "to do - liste" lige nu.

Du skriver ikke om, du stadig har kontakt el. hjælp fra SAND. Eller om de ikke har kunne hjælpe med alle dine spørgsmål. Derfor, du overvejer, at kontakte Gadejuristen, som en mulighed.

Selvom du tidligere har fået hjælp via SAND, ville jeg nu prøve Gadejuristen, da SANDs socialrådgiver er studerende, hvorimod Gadejuristen har uddannet socialrådgivere, og de har erfaring siden 1999 med komplekse problemer, også i forhold til hjemløse. Henvendelser til kommunerne socialforvaltning har (desværre) større gennemslagskraft, når de bakkes op af personer, som kender både lovgivning, hvordan systemet arbejder og dets fælder grundigt.

Desværre kan jeg ikke hjælpe med mere.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2016, 13:28   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kommunen kan henvise dig til herberg. Håber du i givet fald kan anvende det tilbud, hvis du får det.

https://hjerneskadet.dk/hjerneskadef...n/bliv-medlem/

Måske melde dig ind i hjerneskadeforeningen - første 12 måneder kan være gratis.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2016, 20:25   #7
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
min sag er helt og aldeles renskrevet her https://danielthillerup.dk/handikapsagen
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2016, 13:30   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kom du ud af den lejekontrakt, du havde skrevet under på - i dine tidligere indlæg?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2016, 13:33   #9
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Kom du ud af den lejekontrakt, du havde skrevet under på - i dine tidligere indlæg?

jeps min underskrift var ikke gyldig i henvisning fra advokat.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension