K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2016, 16:51   #1
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Revalidering - hvad kan man få tilkendt, nu om dage?

I for-revalidering snakker min, som jeg oplever det - meget stringente, sagsbehandler om kurser - og ikke andet.... Kurserne jeg fandt, på på positivlisten blev efterfølgende af sagsbehandler fundet uegnet i forhold til arbejdsmarkedesbalancen..... Selv om beskæftigelsessituationen i den virkelige verden er okay..... Regelrytteri på 1. klasse.....

Det virker som om, at det er økonomien frem for, hvad der er det rigtige for mig, det handler om. Hvordan oplever andre, for-revalidenter/revalidenter kommunerne anno 2016?....

ps: Jeg hænger umiddelbart på min nuværende sagsbehandler - har forsøgt at skifte.....Og ved godt - at en anden sagsbehandler måske ikke er bedre.........

Sidst redigeret af Rotnase; 09-08-2016 kl. 16:55.
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 17:00   #2
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Altså normalt bruges forrevalidering som "optakt" for den egentlige revalidering, mangler du således et fag for at komme ind på rette uddannelse f.eks Mat b så kan man tage dette under forrevalideringen.

Jeg må indrømme jeg oplever behandlingen ganske fin, for den periode jeg har været på revalidering, hvilket jeg stadigvæk er. I dag læser jeg på en regulær uddannelse.

Jeg startede også med forrevalidering og tog her et gymnasialt suppleringskursus
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 17:19   #3
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Tak for svar.. Kurserne jeg nævnte varhvad min sagsbehandler mente jeg skulle undersøge - de her 6 ugers kurser.. De skulle så være ryggraden i min revalideringsplan.. Det er her jeg er bekymret for at min sagsbehandler har mere fokus på billig revaldering frem for en egentlig uddannelse som er den bedse løsning for mig.
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 18:07   #4
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Ja kan jeg godt følge. Min er en 4 årig uddannelse, tror da ikke det mange kompetencer man kan erhverve sig på et seks ugers kursus, medmindre de bygger på en uddannelse man allerede har i forvejen.

Jeg tænker at jeg ville finde det du lige præcis ønsker og fremlægge en plan. Sørg selvfølgelig for at du kan komme ind på den uddannelse, altså opfylder kravene og hvis ikke, at forrevalidering så kan bruges til at du kommer til at du opfylder kravene. ligeledes at det er noget som der efterspørgsel efter, folkeskolelærer, programmering, sygeplejerske, der er sikker mange andre ting, men jeg tror ikke lige at f.eks. filosofi på uni er noget du skal regne med vil blive godkendt :-) noget med en hvis grad af jobsikkerhed og som du selvfølgelig kan varetage. Får du så et afslag så må du anke det og tage den hårde vej og tænker lidt at den tid uddannelsen tager ikke er en gyldig grund for et afslag, i det en revalideringsperiode kan være 5 år.

Sidst redigeret af sourceful; 09-08-2016 kl. 18:11.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 20:04   #5
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Tak for svaret.. Er det ikke også sådan at lige så snart man er godkendt til revalidering så kommer man på revalideringsydelse?
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 20:18   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Du skriver "revalidering" i overskriften, men "for-revalidering" i teksten.
Det er svært at vide hvad du reelt mener.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 21:01   #7
Sienna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2016
Indlæg: 21
Styrke: 8
Sienna er ny på vejen
Jeg starter til sep på en 3,5 årig bachleor uddannelse, på revalidering.. før det har jeg fra april været i virksomhedspraktik som før-revalidering.
Jeg fik revalideringsydelse fra d. 1. april, som var den dag jeg startede i praktik.
Sienna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 21:25   #8
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Jeg har været på sygedagpenge i min forrevalidering.. Troede ikke man kunne komme på revalideringsydelse før man er godkendt til revalidering...
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 22:54   #9
Sienna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2016
Indlæg: 21
Styrke: 8
Sienna er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rotnase Se meddelelser
Jeg har været på sygedagpenge i min forrevalidering.. Troede ikke man kunne komme på revalideringsydelse før man er godkendt til revalidering...
Jeg var godkendt da jeg startede i praktik, hvis det er mig du tænker på.
Sienna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2016, 06:26   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er det mange år siden jeg fik det, dengang blev eg godkendt men fik først ydelsen 3 mdr senere da skolen startede
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension