K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2009, 18:05   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Cool Opfølgning i løbet

af ansættelsen som flekjobber...

Hvornår har I oplevet at der har været opfølgning på Jeres ansættelse.

Jeg har lige fået at vide af min fagforening at der skal være en samtale efter ½ år og så igen efter yderligere 1 år. Til disse samtaler skal arbejdsgiver, jeg, fleksjobkonsulent, tillidsrepræcentant og evt. fagforening være til stede.
Men af fleksjob konsulenten fik jeg for 2 mdr. siden at vide at det var efter 1 år og det var pr. brev.
Hvad er Jeres oplevelser?
Det er jo så fedt at få at vide 3 uger før man har været ansat 1 år.
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 18:39   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Den første gang er efter 6. måned og fremover 12. måned...

Se § 10 i "fleksjobloven": https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K4

Det er ikke nødvendigt, at alle mulige skal være med. Kommunen/jobkonsulent har bare ansvaret for, at alt er i orden med feks. skånehensyn osv.
Jeg har altid kun haft de opfølgninger hvor der var mig til stede, min arbejdsgiver og jobkonsulenten.
Nogle kommuner følger op med breve. Det er forskelligt, hvordan de vælger at følge op på. Jeg får brev om det, at jeg skal kontakte jobkonsulenten, hvis der er noget, der bør snakkes om osv..

Du kan også søge mere ved hjælp af søgefunktionen på K10.

Sidst redigeret af curls; 10-11-2009 kl. 18:42.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 18:52   #3
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Da jeg var ansat i fleksjob, prøvede jeg det 1. gang efter 1. mdr., derefter 3. mdr. Tror jeg. Det var på arbejdspladsen. Fagforening, Arbejdsgiver, Sagsbehandler og jeg. Fik også bedsked på, at havde jeg ell. arbejdsgiver problemer, og vi ikke kunne tale om det selv. Hurtig kontakt til sagsbehandler. = Problemerne ikke begyndte at vokse sig for store.
Sagsbehandleren, ville hurtigt komme ud, og vi kunne få en snak om det samt evt. løsning.

Vil lige tilføje, at det var før kommune sammenlægningerne. Hvorvidt, der er kommet nye regler osv. på det pkt., skal jeg lade være usagt.






Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
af ansættelsen som flekjobber...

Hvornår har I oplevet at der har været opfølgning på Jeres ansættelse.

Jeg har lige fået at vide af min fagforening at der skal være en samtale efter ½ år og så igen efter yderligere 1 år. Til disse samtaler skal arbejdsgiver, jeg, fleksjobkonsulent, tillidsrepræcentant og evt. fagforening være til stede.
Men af fleksjob konsulenten fik jeg for 2 mdr. siden at vide at det var efter 1 år og det var pr. brev.
Hvad er Jeres oplevelser?
Det er jo så fedt at få at vide 3 uger før man har været ansat 1 år.
Hilsen Susanne
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 19:15   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er ikke kommet nye regler til men meget travle jobkonsulenter

Og jeg oplevede også bare at der kom et brev som både min chef og jeg skulle skrive under ,men da problemerne kom var jeg i konstant dialog med min jobkonsulent som bare havde så traaaaaaaaaaaavlt at han ikke lige kunne afse tid til det ...

da det hele så brændte på og min chef også blev letter hysterisk kom han ud med det samme , og jeg stoppede uden problemer fordi jeg kunne dokumentere at jeg havde gjort alt hvad jeg kunne for at få en dialog i gang og for at få den hjælp jeg havde krav på og fik da også en undskyldning , da jeg startede i jobbet fik jeg også at vide at der skulle være opfølgning første gang efter ½ år derefter 1 år ... men at kom der problemer skulle vi kontakte med det samme så der kunne gøres noget...

Opfølgningen kom så aldrig det gjorde i stedet et brev.. men du har lov til at kræve at de kommer ud til dig ---
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er løbet kørt? (den nye reform) Phineas Politik og Samfund 60 10-07-2012 12:25
Tilbage til 0 i løbet af én opringning til sagsbehandler... Hvad er mine udsigter nu? Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 09-01-2012 18:41
Demokratiet løbet løbsk-Totalitarismen er død buster Politik og Samfund 10 22-01-2011 00:31
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45
Fra ftp til fp i løbet at året + Boligydelse/sikring @PerChr Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-01-2008 06:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension