K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2012, 16:00   #1
Damgaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Damgaard er ny på vejen
Sygedagpengestop......

Hej

Er ny både i dette forum her og indenfor sygedomsområdet hvad angår love/rettigheder. Jeg har gået sygemeldt siden august 2011 og har en dato på hvornår sygedagpenge vil stoppe.

Jeg er i behandling på Rygcenter med håb om at jeg kan blive så frisk at jeg kan klare at komme i evt. fleksjob. I dag arbejder jeg 2 timer om dagen når jeg kan for smerter......

Mit spørgsmål er, om kommunen kan stoppe min sygedagpenge pr. 29/10 2012 når jeg stadig er igang med en udredning på Rygcenter????

Hvis de stopper sygedagpengene, kan jeg så anke fordi jeg ikke er færdig udredt på Rygcenter???

Syntes tanken om at komme på kontanthjælp er svær at klare, da jeg er gift med en mand med et godt arbejde og vi bor i eget hus og har bil. Ja, så ved jeg godt, jeg intet kan modtage.....

Håber nogle kan vejlede eller give mig et svar da jeg skal til møde med min sagsbehandler på onsdag......
Damgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 16:08   #2
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hejsa Damgaard og velkommen til. Dejligt at du fandt vej hertil. Her er så meget hjælp at hente og jeg som svar på dit spørgsmål henvise dig til denne tråd som omhandler samme emne.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ygdagpengestop

Håber ikke du syntes det er en meget let måde og overfladisk måde at svare dig på, men jeg tror du vil finde de svar du har brug for der, ellers spørger du bare igen :-)

Venligst maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 16:47   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Damgaard

Du bør skelne mel. disse to ord: i behandling og under udredning på Rygcenter. Hvis du er i behandling bør du bruge dette udtryk overfor din SB fremover.

Og du har evt. forlængelsesmuligheder eft. § 27, stk. 1, 1 -7, hvoraf de hvoraf du ud fra hvad du skriver ikke skal læge nr. 5 og 7. Læs disse under flg.:

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,
4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,
6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller
7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.
Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Din varighedsbegrænsningsdato burde være 52 uger regnet fra start af sygdom. Hvorfor jeg ikke kan få det til at gå op m. datoen d. 29.10.12.

Du skal partshøres senest 14 dage før kommunen vil varsle at stoppe dine SDP, denne partshøring indebærer, at du skal have aktindsigt i dels opdateret RP, opfølgningsplan og de akter som kommunen ligger til grund for evt. stop. Ligeledes skal kommunen have taget hensyn til fremtidig afklaring via § 7a retssikkerhedloven, se flg. link:

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...s-standses.pdf

Jeg mener, du bør udfærdige en aktindsigt skriftlig nu, som du afl. mod kvittering el. poststempel på din kopi, da de har 10 dg. til en sådan aktindsigt.

Håber dette hjælper dig lidt på vej ud over tidl. oplyste link.

Væsentlig for om du kan få råd herinde, er at du giver nogle oplysninger omkr. din sag og nuværende helbredstilstand.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 17:39   #4
Damgaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Damgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Damgaard

Du bør skelne mel. disse to ord: i behandling og under udredning på Rygcenter. Hvis du er i behandling bør du bruge dette udtryk overfor din SB fremover.

Og du har evt. forlængelsesmuligheder eft. § 27, stk. 1, 1 -7, hvoraf de hvoraf du ud fra hvad du skriver ikke skal læge nr. 5 og 7. Læs disse under flg.:



Din varighedsbegrænsningsdato burde være 52 uger regnet fra start af sygdom. Hvorfor jeg ikke kan få det til at gå op m. datoen d. 29.10.12.

Du skal partshøres senest 14 dage før kommunen vil varsle at stoppe dine SDP, denne partshøring indebærer, at du skal have aktindsigt i dels opdateret RP, opfølgningsplan og de akter som kommunen ligger til grund for evt. stop. Ligeledes skal kommunen have taget hensyn til fremtidig afklaring via § 7a retssikkerhedloven, se flg. link:

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...s-standses.pdf

Jeg mener, du bør udfærdige en aktindsigt skriftlig nu, som du afl. mod kvittering el. poststempel på din kopi, da de har 10 dg. til en sådan aktindsigt.

Håber dette hjælper dig lidt på vej ud over tidl. oplyste link.

Væsentlig for om du kan få råd herinde, er at du giver nogle oplysninger omkr. din sag og nuværende helbredstilstand.

Mange hilsner

Gunvor
Hej maybeline2you
Tak for dit svar med Link, som jeg har nærlæst og håber kan gøre brug af:-)

Hej Gunvor
Også tak for dit svar og jeg kan fortælle at kommunen har forlænget mine sygedagpenge i 4 uger da jeg har holdt ferie som gjorde at de blev udsat til d. 29. Okt i stedet for 30. Sept.
Jeg har også fået aktindsigt i min sag ved kommunen men har ikke fået lavet en opfølgningsplan, men tror det skal gøres onsdag når jeg skal til SB.

Jeg er blevet opereret for diskusprolaps som jeg havde gået med fra august 2011 til januar 2012 og har derefter trænet for at komme tilbage på mit arbejde igen... Har desværre efter operation stadig haft mange bensmerter og rygsmerter som har gjort at jeg ikke magter at være oppe i længere tid. Jeg kan kun ca. 300 - 400 m. Har det bedst liggende og det gør jeg så 1-1 1/2 time hver formiddag og ca. 2-3 timer hver eftermiddag og igen fra ca. Kl. 19- 20.00 om aftenen til næste morgen. Får jeg ikke hvilet mig så er jeg helt ødelagt af smerter og træthed i ryg og benet. Jeg har modicforandringer type 2, slidgigt og lidt sammenfald samt en ødelagt nerve og dette giver mig rygsmerter og bensmerter..... Jeg laver nogle lette øvelser dagligt for at se om det kan hjælpe mig fremad, hvilket jeg håber det viser sig på sigt at gøre.
Damgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 20:41   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Damgaard

Kan læse at du har dit at slås med ang. ryggen.

En opfølgningplan skal laves løbende.

Godt du har aktindsigt, bliv ved med at have den ajour det næste stk. tid.

Centralt er at SB får indhentet fornyet statusafttest, opdatering af RP og opfølgningsplan efterflg., hvis det ikke allerede er gjort.

Medmindre dine lægeaglige papirer siger, at du inden for en tidsrum kan påtage dit tidl. beksæftigelse uden skånehensyn bør du forlænges eft. enten § 27, stk. 1, 2, el. 4, se nedenfor, således at du kan få afklaret din arbejsevne.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
Sygedagpengestop Rosaline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 19-07-2012 07:44
sygedagpengestop karsten kran Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-07-2011 00:37
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension