K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2011, 00:38   #61
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
§§ tegnet finder du øverst oppe i talrækken.. yderst over ½ tegnet.. du skal trykke på den du bruger når du skriver store bogstaver(undskyld hvis jeg siger noget du ved..hæhæ)
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 01:07   #62
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
§§ tegnet finder du øverst oppe i talrækken.. yderst over ½ tegnet.. du skal trykke på den du bruger når du skriver store bogstaver(undskyld hvis jeg siger noget du ved..hæhæ)
Tak!! Nu kan jeg også §§§§
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 01:41   #63
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Så sender jeg bare min mor afsted
Husk at give hende den skriftlige fuldmagt med - så kan hun hive den op af tasken, dersom der skulle blive behov for det.

(behold selv en kopi - og afleveres fuldmagten, hvis den skal gælde fuldt fremover, så få lige en kvittering med stempel, dato og underskrift for myndighedens modtagelse)


Tilføjet: Jeg fandt lige denne her skabelon, som I kan bruge som inspiration eller direkte (håber ikke linket bliver broken her på K10).

http://www.depweb.dk/social_info/dwd...sidder2008.pdf


Citat:
Ved du, eller andre, om når de kan kræve personlig medvirken, om de så også kan stille krav om at det skal foregå på kommunen?
Jeg ved ikke om der kan stilles krav om et bestemt mødested - men er der en gyldig grund, der hindre at borgeren kan give fremmøde (det kunne fx være fysisk eller psykisk sygdom), kan jeg ikke se, at forvaltningsmedarbejderen har grund til at afslå at mødes med brgeren på dennes præmis.

Citat:
Jeg aner simpelthen ikke, hvordan det overhovedet skulle blive muligt for mig at sætte mine ben der igen
http://da.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_terapi


Citat:
Nu fik jeg så også sidste forlængelse efter paragraf 27 stk 4, så de kan jo kun beslutte sig for enten fleks eller fp
Og præcis den situation (§27, nr. 4 [1]) betyder, at du ikke mister dit forsørgelsesgrundlag.

Det fremgår af Helsingørdommen[2], der netop påpeger, at borgeren ikke, i en økonomisk kontekst, kan tabes imellem forskellige lovgivningsområder, idet der lægges til grund en klar sammenhæng imellem lovområderne.


Noter:

[1]
Lov om sygedagpenge:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger


[2]
Helsingørdommen:
http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Sidst redigeret af TimeGuest; 02-02-2011 kl. 01:55.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 15:29   #64
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Timeguest

Mange tak, atter engang. Gode links, som jeg kan bruge
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 12:44   #65
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg er grædefærdig!!!

Jeg kan fint sidde og give gode råd til andre i deres sager, men når det kommer til min egen, går jeg i sort og panikken sætter ind. Jeg har fuldstændig mistet overblikket atter engang

-Mine (forlængede efter §27 stk 4) sygedagpenge udløber nu
-Da min sag var ved lægekonsulent for 4. gang, blev en speciallægeerklæring bestilt (januar)
-Jeg får ny sagsbehandler (slut januar - 4 dage før mine sygedagpenge udløber). Vi klager, og får besked på at mine sygedagpenge først udløber en måned efter
- sagsbehandler vil ikke mødes med mig, og vi kender ikke hendes holdning til min sag, endvidere hvad hun har tænkt sig at gøre
- da lægekonsulent modtager (klokkeklar) speciallægeerklæring, kvitterer han ved at sende yderligere spørgsmål til psykiater. Vi hører ikke mere. Nada, zip, zero
- vi aner ikke om de yderligere spørgsmål er besvaret og modtaget. Om lægekonsulent nu har set på sagen for 6. gang
- vi har ikke modtaget noget skriftligt om noget som helst siden den nye sagsbehandler kom til. End ikke besked om stop af de forlængede sygedagpenge (skete mdtl over tlf). Det eneste skriftlige, der eksisterer er fra den gamle sagsbehandler, da jeg i sin tid fik bevilget forlængelsen på 26 uger
- jeg sover ikke om natten mere. Er ved at gå helt i spåner, og min mor ringer så til sagsbehandler i dag for at få noget afklaring, så vi kan handle. Hun er på ferie! Kommer først tilbage i næste uge. Hvor mine sygedagpenge er stoppet

Hjælp mig lige tilbage til et overblik her, please

Det står jo helt klart at en sag om fp ikke vil være opstartet inden sygedagpengene udløber

Min mor er røget ned med en depression over det gigantiske pres min sag har lagt på hendes skuldre, så hendes ressourcer er meget få nu

Hvordan kan vi gøre noget, så jeg ikke ender i hullet, og som ikke kræver for mange ressourcer af min mor?

Vi kontakter selvfølgelig psykiater nu og beder ham lave den uopfordrede skrivelse, som han lovede. Den når bare ikke at have betydning ift sygedagpengestoppet
Har lige snakket med min far og han vil prøve at kontakte en advokat for at høre om det på nogen måde kan hjælpe

Da jeg har opdaget, denne side har automatisk censur mod grimme ord, vil jeg ikke besvære mig med at skrive en helt masse bandeord. Istedet vil jeg henvise til denne side, hvis nogen vil kende min galde http://www.bandeklubben.dk/bandeordshelte/
(måske det også kunne inspirere til jeres egne frustrationer)
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 23-02-2011 kl. 12:59.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 13:16   #66
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
JAMEN FOR HEL.....

Jeg troede ikke de kunne finde på flere uhyrligheder !

De SKAL give jer sygedagpengestoppet på skrift,
og med begrundelse.
Citat:
- sagsbehandler vil ikke mødes med mig, og vi kender ikke hendes holdning til min sag, endvidere hvad hun har tænkt sig at gøre
Hvorfor vil hun ikke mødes med dig ?
Det HASTER med at få noget igennem, så derfor BED OM at få EN ANDEN !!!

Er der mulighed for at gå til de lokale medier ?

Ellers er der snart ikke andre muligheder
end at søge en §17 på foreliggende grundlag.

Det her er altså bare for meget !!!
til dig og dine forældre
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 13:34   #67
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
JAMEN FOR HEL.....

Jeg troede ikke de kunne finde på flere uhyrligheder !

De SKAL give jer sygedagpengestoppet på skrift,
og med begrundelse.
Hvorfor vil hun ikke mødes med dig ?
Det HASTER med at få noget igennem, så derfor BED OM at få EN ANDEN !!!

Er der mulighed for at gå til de lokale medier ?

Ellers er der snart ikke andre muligheder
end at søge en §17 på foreliggende grundlag.

Det her er altså bare for meget !!!
til dig og dine forældre
Tak for krammet

Sagsbehandler vil ikke mødes med mig, for det 'ser hun ingen grund til'. Så kan man tolke på den, som man vil

Bede om en anden sagsbehandler.... kan jo ikke engang lade sig gøre. Denne person har lige 3 dage til at sætte sig ind i min sag og handle. Selv med den bedste vilje, tror jeg ikke på at systemet vil være i stand til at opmønstre det

§17... tja... er blevet advaret så meget mod det. Og ved selv, hvor dumt det er sålænge min sag bare ikke er ordentligt beskrevet. Men måske det alligevel skulle overvejes hvis psykiaters uopfordrede skrivelse kan nå at komme med, og vi samtidig kan få forfattet en skrivelse, der gør opmærksom på alle hullerne i sagsfremstillingen. men for pokker.. der er bare ingen energi tilbage!
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 13:54   #68
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Uopfordret skrivelse fra psykiater

Min mor har netop talt med min psykiater i tlf, som allerede har lavet den uopfordrede skrivelse. Han læste den op for hende, og hun har så gengivet efter hukommelsen, men indholdet er følgende:

- Han oplyser at min tilstand i væsentlig grad forværres at dette cirkus, og stiller sig undrende overfor, hvorfor kommunen bliver ved at trække mig rundt i manegen, når det nu foreligger afklaringer på mig
- at han undrer sig over hvorfor kommunen insisterer på at basere hans bedømmelse ud fra en gammel vurdering, der var baseret på en forkert diagnose (som har mange af de samme symptomer), og at han siden er kommet frem til samme diagnosticering som de andre speciallæger
- at min mor er gået ned med en behandlingskrævende depression grundet dette cirkus

Han siger at han ikke kan gøre mere, og at skrivelsen vil være dem i hænde på fredag
Jeg siger: TUSIND TAK
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 14:08   #69
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
§17... tja... er blevet advaret så meget mod det. Og ved selv, hvor dumt det er sålænge min sag bare ikke er ordentligt beskrevet.
Jamen er den ikke snart det ?

Er man ikke snarere ude i OVERbelysning af din sag ?

Retssikkerhedslovens
§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.

Må sige, at de ikke gør meget i Silkeborg Kommune for at overholde denne §

Citat:
Han siger at han ikke kan gøre mere, og at skrivelsen vil være dem i hænde på fredag
Kan I ikke selv afhente den hos ham, og selv sørge for at give den videre ?
Citat:
- at min mor er gået ned med en behandlingskrævende depression grundet dette cirkus
Det er rigtigt synd for din mor

Kommunen bør snart have at vide, at nok er NOK !!!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 14:38   #70
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Jamen er den ikke snart det ?

Er man ikke snarere ude i OVERbelysning af din sag ?

Retssikkerhedslovens
§ 10. Myndigheden har ansvaret for, at sager, der behandles efter denne lov, er oplyst i tilstrækkeligt omfang til, at myndigheden kan træffe afgørelse.

Må sige, at de ikke gør meget i Silkeborg Kommune for at overholde denne §
Så vidt jeg ved, foreligger der stadig ingen udtalelser overhovedet fra min arbejdsprøvning
Det er gamle statusattester fra hhv læge og psykiater, og derfor er der 'kun' rapport fra neuropsykolog og speciallægeerklæring, der omtaler min korrekte diagnoser

Jeg har også løbende aktindsigt, og jeg har endnu ikke fået tilsendt noget, så må formode, der stadig ikke foreligger en konklusion i ressourceprofil

Så overbelysning tror jeg ikke, man kan beskylde dem for. Nærmere tværtimod
Mit problem hele vejen gennem de 52+26 uger har jo været overhovedet at få dem til at give mig en sagsbehandling

På et tidspunkt hvor jeg havde kontakt med Familieafdelingen mhp aflastningsfamilie, meddelte sagsbehandler mig at hun stillede sag i bero, før der kom en afklaring derfra. Så vi afbrød al kontakt med Familieafdelingen, netop fordi det ville være en åbenlys overbelysning - i en grotesk underbelyst sag. LOL Faktisk lidt morsomt, når man kommer til at tænke over det

Lidt godt nyt har jeg dog. Jeg får for første gang besøg af min bevilgede bostøtte i morgen. Selvom jeg er rystende nervøs, glæder jeg mig rigtig meget over endelig at få noget hjælp
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Procedure ved ophør af tidsbegrænset pension Pia Slot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-01-2012 12:34
Pensionsnævn Slagelse archibald At søge førtidspension 28 27-08-2011 22:24
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
Pensionsnævn.....??!! amazing At søge førtidspension 1 19-09-2007 03:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension