K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2014, 23:17   #11
Ulla Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
Ulla Jensen er ny på vejen
Hej igen
Så har jeg i dag fået plads på en virksomhedspraktik..
Jeg får udgifter til færgetransport på ca. 800 kr om måneden, da arbejdet ligger på fastlandet, og jeg bor på en ø
Spurgte idag Jobkonsulenten om jeg kunne få befordringsgodtgørelse til færgen, men svaret var klart NEJ, da der sammenlagt ikke er over 24 km fra min bopæl til arbejdspladsen
Syntes jeg har hørt om en paragraf 82, omkring befordringsgodtgørelse, når det handler om afklaring med hvor meget jeg kan holde til at arbejde?
Jeg sagde til Jobkonsulenten at jeg ikke havde råd til at bruge 800 kr om måneden til færgen, når jeg er på sygedagpenge (ca. 8000 kr om måneden) .. Dette var der bare ikke noget at gøre ved, var svaret
Hva mener i? Skal jeg virkelig selv betale, når det er et praktiksted jobcentret har fundet og bedt mig blive afprøvet i?
Vh Ulla
Ulla Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2014, 23:32   #12
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ulla.

Bed om en skriftlig afgørelse du kan klage over.
Jeg har selv en sag i Ankestyrelsen vedr befordringsgodtgørelse under 24 km - afklaring af arbejdsevne på kontanthjælp - i et forrevalideringsforløb.

Det afhænger også af, hvilken paragraf arbejdsprøvningen går under. (LAB - tjek jobplan)

Det er muligt at få dækket transportgodtgørelse under 24 km. Men det afhænger bl.a. af rådighedsbeløb, og en "konkret individuel vurdering" som jobcenteret siger. og den vurdering skal de selvfølgelig foretage!



edit:
læs følgende.
http://www.jobcentersyddjurs.dk/indh...%A6lpsmodtager

Sidst redigeret af Bodrum; 05-06-2014 kl. 23:35.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2014, 00:29   #13
Ulla Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
Ulla Jensen er ny på vejen
Super
Tusind tak for svar Bodrum Det får jeg lige tjekket op på i morgen
Ulla Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2014, 10:27   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Den § altså §82 stk 4, handler om funktionsnedsættelse.

Kravet er at man ikke kan gå alm. tage bus og eller cykle.

Det gælder feks også hvis det vil tage uforholdsmæssigt for mange kræfter til afklaringen, hvis der ikke køres individuelt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2014, 13:10   #15
Ulla Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
Ulla Jensen er ny på vejen
Vil det sige, at det så kun gælder til f.eks taxikørsel??
Jeg har ingen anden mulighed for at komme på "arbejde" end med færgen, som altså er et ret dyrt transportmiddel
Alternativ skal jeg anskaffe mig en lille jolle, og selv ro derover, eller svømme? Og det er altså lidt af en tur!
Føler det er endnu en magtklods, til at tvinge os, til at raskmelde sig

Bodrum... Synes ikke jeg kan læse på mine papir, hvilken paragraf arbejdsprøvningen går under??
Ulla Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2014, 17:12   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Færgen bør vel dækkes under en anden § eller sammen med.

Fordi færgen sætter dig i uforholdsmæssige store omkostninger.

Du skal be om at se aftalen, samt du vel skal underskrive? (men ikke uden at du ved, at det er rigtigt det du skriver under på).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 20:45   #17
Ulla Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
Ulla Jensen er ny på vejen
Hej igen

Så er jeg startet i min praktik, og så er der lige nogle flere spørgsmål dukket op

Mht færgeudgiften så har jeg fået svar på at jeg skal kontakte min egen kommune og forhøre mig om enkelt ydelse efter aktivloven! Det vil være en tvangsvurdering udfra mine samlede økonomiske forhold :/

Men nu tilbage til det jeg gerne vil høre jeres mening omkring

Startede i går på min praktik som er i et fitness center, hvor mine opgaver vil være at tjekke dispenserne for papir, spraydunkene for sprit, og se om skraldespandende er fyldt op med papir! Derudover holde øje med at folk tjekker ind når de møder. De har er medlemskort de skal køre igennem en terminal! Derudover ska jeg på et tidspunkt gennemgå deres oplysninger om de har oplyst de rigtige ting omkring adresse mv! Og om de har betalt (det kører over PBS)
Centret er et lille et med 600 medlemmer, og de fleste er ældre/pensionister.. Pga årstiden er det lavsæson nu og dvs at der ikke kommer ret mange og træner her om sommeren!
Min chef er der ikke ret meget, og dvs jeg skal "underholde" mig selv hver dag!
F.eks i morgen, vil han lige komme og sige godmorgen når jeg møder ind kl. 8.30.. Derefter kører han igen for resten af dagen!
Jeg er som start ansat 10 timer om ugen.. Mit "arbejde" kan klares på ca. 10 min... Resten af tiden kan jeg bare side og glo, eller bruge maskinerne hvis jeg har lyst!
Har da helt sikkert tænkt mig at benytte maskinerne, nu hvor jeg alligevel er der...
Men er det en reel arbejdsprøvning???
Jeg vil næsten sige at selv min gamle bedstemor på 91 med nedsunknen rygsøjle vil kunne klare dette job!! Men er det bare mig der har misforstået det med arbejdsprøvning?
Jeg er ret sikker på at jeg sagtens vil kunne holde til det her, men hvor stor er sandsynligheden for at jeg vil kunne få sådan et skånejob bagefter, som jeg også skal kunne leve af?? Der kommer nogle unge mennesker om eftermiddagen efter skoletid og sidder med deres lektier samtidig med at de passer deres "arbejde" Der er ikke pligt, at der er folk i receptionen...tror mest det er pga service at der er nogen ind imellem til at tage imod indmelding/opsigelse! Er der ikke nogen, lægger de bare sedlen!
Føler mig ret overflødig der må jeg sige
Men er det klogest at blive der tiden ud til 31/8 når jeg på sigt håber på en Flexjobbevilling, eller bør jeg allerede nu, kontakte min Jobkonsulent/sagsbehandler og sige min mening om dette her?
Planen er i morgen at jeg tager en bog med at læse i, for at fordrive tiden!!
Men helt ærlig...hvem skal vurdere min arbejdsevne/indsats her? Jeg er der jo alene næsten hele tiden sammen med kunderne? Jobkonsulenten ved godt cheften ikke er der ret meget, da han allerede til samtalen nævnte det! Det er Jobkonsulenten der har fundet stedet til mig, og jeg ved at jeg ikke er den første der har været der!
Det er min første arbejdsprøvning, så kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres vurdering af dette her
Mvh Ulla
Ulla Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 21:22   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Du skal bede om et andet afklaringssted, hvor du straks kan bede om aflastning i dine opgaver, eller gå hjem hvis det bliver for meget.
Det kan ikke nytte noget at man formoder det nok ikke bliver for meget, for hvor er afløsningen så henne når det pludselig gør.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 00:19   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal vel IKKE være der alene, ???

Det skal du ihvertfald klage over, alternativt skal du afklares et andet sted.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 07:03   #20
Ulla Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
Ulla Jensen er ny på vejen
Jo... Meget af tiden kommer jeg til at være der alene, sammen med dem der træner!!

Det ved Jobkonsulenten godt, så derfor undrer jeg mig over denne arb.prøvning? Bør jeg kontakte min sagsbehandler som den første i stedet for?? Eller hvem bør jeg gå til?

Jeg har det fint med at arbejde selvstændigt, men synes bare ikke det virker relevant i denne situation? Og som sagt så vil jeg ikke kalde det arbejde, når jeg egentlig bare er der, men stort set bare skal sidde og glo/læse i min bog??

Vh Ulla
Ulla Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension