K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2012, 15:35   #1
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
betaling af medicin ???

hej

Er der nogen herinde der har erfaringer angående dette.
Jeg har i fredags fået mere + ny medicin udskrevet af hospitalet

pris 1900 kr for indløsning på apotek så det måtte jeg jo droppe igen da jeg ingen muligheder har for at betale noget der bare ligner dette beløb
de 3 slags dækker hver især en måned og de sidste er for 3 måneder

skal siges jeg iforvejen får andet medicin også så jeg ialt får medicin for godt 4200 kr hver kvartal altså 1400 kr pr måned nu pr md fra 26 April og frem

jeg er på kontanthjælp ogfår 9600 udbetalt og har et rådighedsbeløb på gennemsnitlig 2800 kr pr md

jeg mødte så op idag på ydelses kontoret for at bede om hjælp og ville selvfølgelig søge om hjælp hver måned fremover da jeg ikke ser mig istand til at betale dette dog er der bare den hage ved det at det tar 3 uger at behandle sagen om jeg kan få nogle penge nu i denne måned til medicin og at det tar 8 uger at behandle om jeg kan få noget de kommende måneder også ???
og så er det lige at jeg står her uden blodtryksmedicin -kolostorol medisin samt smertestillende som jeg nu har fået de sidste 4 mdr og løber tør for i denne uge ( jeg kan jo ikke vente til de bestemmer sig ????) og begge præparater blodtryk og kolostorol er ny emærker jeg skal have og de koster meget mere end dem jeg plejer at få og så det nye medicin for mine lunger som jeg endnu ikke er påbegyndt . JEg kan jo ikke bare stoppe midt i en behandling og så starte igen 3 -8 uger senere KOM GERNE MED RÅD TIL HVAD JEG GØR
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 15:42   #2
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Du ringer til din læge og beder om at få kronikertillæg med tilbagevirkende kraft.når du så får det kommer du max til at betale 3555,00 kr. pr. år.dvs ialt ca. 300,00 kr. pr. måned MAX.Det er ren formalitet da du har de udgifter giver de dig det bare sådan!! Kan du indtil det er kommet hjem (det tager 2-4 uger) bede om et lån på kommunen til det?? du får jo penge tilbage når det først træder i kraft og så kan du betale det hele tilbage!! på din bon fra apoteket står en ctr.salto og det den overskrider 17000,00 kr.(<--- er ikke helt sikker på tallet men ca.) får du retur!!
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 15:49   #3
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
tak for hurtig respons jeg forstår godt hvad du mener , dog har jeg jo ikke betalt noget der ligner dette endnu da jeg i midt januar fik de første tabletter udleveret direkte på sygehuset og i feb -marts-april har jeg max betalt 1000 -1200 kr ialt det er den nye medicin der er så dyr pr måned at det vælter det hele så jeg vil jo stadig her og nu skulle betale de 1900 kr og næste 2 måned lidt mindre og derefter ca 1400 kr pr måned der er langt op til de 17000 kr så det kan jeg jo ikke jeg skal have særlig kost ved siden af også
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 15:52   #4
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
øv...jeg troede lige jeg havde de vise ord til dig...det er jeg ked af.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 16:00   #5
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Har lige lavet en hurtig søgning på medicintilskud og det gav følgende hjemmesider

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...ud-til-medicin

http://www.apoteket.dk/LoveOgRegler/Medicintilskud.aspx

https://www.borger.dk/Emner/sundhed-...-medicin.aspx?

http://min.medicin.dk/Indledningsafsnit/Afsnit/3711

Håber det hjalp bare lidt der findes flere hjemmesider om det. Jeg tog dem som så bedst ud
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 17:04   #6
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
tak for hurtig respons jeg forstår godt hvad du mener , dog har jeg jo ikke betalt noget der ligner dette endnu da jeg i midt januar fik de første tabletter udleveret direkte på sygehuset og i feb -marts-april har jeg max betalt 1000 -1200 kr ialt det er den nye medicin der er så dyr pr måned at det vælter det hele så jeg vil jo stadig her og nu skulle betale de 1900 kr og næste 2 måned lidt mindre og derefter ca 1400 kr pr måned der er langt op til de 17000 kr så det kan jeg jo ikke jeg skal have særlig kost ved siden af også
Klap lige hesten det alm blodtryksmedicin koster vist under 100 det gør kolesterolmedicin også
Kan du ikke nøjes med det til at du får styr på pengene spørg lægen

du får jo også det automatiske tilskud efter 800 50% 1400 75% 3300 85%

Er der ikke noget med at man kan lave aftale med apoteket om at dele udgifterne ud over året prøv at spørge dem

Kan du ikke låne lidt af familie bank venner medicinen skal du have
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 17:13   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
når lægen så har hjulpet dig,så få en aftale m.apoteket om at betale pr.pbs..jeg betaler fast 3oo kr pr mdr og dem trækker de selv,så skal jeg aldrig gå og tænke på,hvad det nu koster og hvorhenne jeg er i ctr året..held og lykke
fp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 17:15   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
måske ku du lave en aftale nu her med apoteket..de plejer ikke at være så vanskellige
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 11:02   #9
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
kolostorol medicinen koster 808 kr bare til orientering
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 11:17   #10
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
uden at vide det, men vil jeg gætte på at når din kolesterolmedicin er så dyr er det fordi at du ikke kan tåle den mest almindelige Simvastitin.

Kan ikke selv tåle den og blev nødt til at skifte til Crestor og den er hundedyr især første gang man skal købe den, hvis man endnu ikke er nået så langt op i sin ctr saldo.

Men som regel bliver medicinen udskrevet så vi har til 3 mdr af gangen, hvis det også er tilfældet hos dig, så bed om at du kun får udskrevet til 1 mdr af gangen. Det er en anelse dyrere men ikke mange kroner og så vil du kunne få noget medicin med det samme og dele dine udgifter ud over flere mdr. og ikke en stor udbetaling. Når din ctr saldo når max til 85% vil det kun være et par hundrede om mdr du skal af med.

Når du så når den tid på året hvor du er ved at skal starte forfra på din ctr. saldo køber du ind til de næste 3 mdr til billig penge. Og har så 3 mdr til at spare op til du skal betale den høje pris for medicinen igen.

Ved godt at prisen er den samme i det lange løb, men psykologisk virker det mere overskueligt ikke at skulle bekymre sig over at nu får man snart en stor medicinregning igen.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Betaling for aktindsigt???? Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 05-04-2011 21:25
AOF, FOF ang. betaling Wodpoulsen Alt det andet 9 19-01-2011 11:08
Betaling af efterlønsydelse alice46 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-10-2009 13:26
Arbejdsgiver betaling popcorn Spørgsmål ang fleksjob 1 13-05-2008 14:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension