K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2009, 14:00   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up Jobmulighed med de ældre

Måske det kan være en ide, hvis man er ledig flekser, at presse sin kommune til at oprette fleksjob på de lokale plejehjem.

Det må da være en win-win-situation.

Citat:
Siden plejecentret begyndte at ansætte flexjobbere, som giver sig tid og hygger om de gamle, er beboerne blomstret op og medicinforbruget faldet.
http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/.../26/160018.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 15:27   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
åh, hvor det glæder mig at alle får gavn og glæde af hinanden, dejligt

Hm, ja det var jo bla lige præcis det menneskelige aspekt i jobbet som regeringen lystigt skar væk og tog glæden fra MANGE mennesker både patienter og personale.

Sørgeligt fattigt samfund
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 15:36   #3
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Det er så dejligt at høre.

Og ansætter de flere personaler og flekser, vil man se en enorm opblomstring af de ældre, for nu er der tid til en snak med dem.

Tror også man sparer i det lange løb, folk bliver ikke nedslidte, hvis normeringen er høj. Til gavn for beboerne og personalet.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 15:42   #4
magna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
magna er ny på vejen
Dejligt at høre det virker nogle steder.

Her har byens plejehjem ikke råd til at ansætte ledige fleksere, så de får lov til at beholde dem på ledighedsydelse.
Min svigerinde går der 12 timer om ugen.
De ældre er så glade for hende og hun for dem.
Bare ærgerligt hun ikke får en fastansættelse :-)
magna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 16:54   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja er sq en god Kommune. Da jeg var i arbejdsprøvning, var det netop, på en afd. med demente.

Jeg var " morgendame" det vil sige at, jeg lavede morgenmad, og " madede" de 2-3 borgere på afd. der skulle have hjælp til det. Derudover skiftede jeg sengetøj, og lavede en masse andre småting, så det faste personale havde overskud og ikke skulle stresse rundt.

Der blev RO blandt de demente, mens jeg var der ( 3 timer) og alle var glade, og de ville gerne have ansat mig, når jeg blev tilkendt fleks.

Men men, da jeg fik tilkendt fleks, så var der jo lige sket KOMMUNESAMMENLÆGNING..... og de skulle spare o.s.v.

Nå **** det, istedet bruger De vikarer i stor stil, da personalet er totalt nedslidt og sygemelder sig ( har jeg fra en ansat, jeg stadig har kontakt med).

Jeg havde ellers fundet mit drømmejob", men måske... der er nogen kommuner, der fatter pointen nu!!

Bor jo desværre i en lorteKommune., der aldrig Ser Lyset!!

Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 23:25   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af magna Se meddelelser
Dejligt at høre det virker nogle steder.

Her har byens plejehjem ikke råd til at ansætte ledige fleksere, så de får lov til at beholde dem på ledighedsydelse.
Min svigerinde går der 12 timer om ugen.
De ældre er så glade for hende og hun for dem.
Bare ærgerligt hun ikke får en fastansættelse :-)
Din svigerinde skulle måske gøre indsigelser mod at hun er der på den måde evt via fagforening , jeg ved godt at mange gerne vil være der på deres ledighesdyelse kontra at gå hjemme , men lige nu burde din svigerinde da kunne presse kommune og jobkonsulent og plejehjem lidt ---

Når hun har været på ledighedydelse længe nok vil kommunen miste refusionen til hende og så skal hun være i fleksjob i 9 mdr inden de igen vil kunne få refusion til hende...

Mon ikke hun kunne presse kommunen lidt med den viden , hvorfor skal man tilkendes fleksjob for at blive selv forsørgende for så efterfølgende at arbejde gratis - det er der ingen logik i så kan man jo lige så godt være førtidspensionist med mulighed for frivilligt arbejde ...

Så også det omtalte plejehjem i nyhederne her til aften og helt ærligt en win win situation for alle , beboer flekser og personale ...

Tag dog og ansæt en flekser som et personalegode

Så også folketingsdebatten idag hvor Henriette Kjær mente at man kunne bruge lære assistenter i skolerne og det kunne jo være frivillige ..hmm hvad har de imod løn ???
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stoppe praktik når der ikke er jobmulighed? bruger2013 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 29 02-04-2013 08:15
Ældre tvinges til at få robot buster Politik og Samfund 11 16-11-2011 15:29
Fyr fleksere og ældre zuza Manglen på Fleksjob 7 08-06-2009 19:50
ældre går i retten buster Politik og Samfund 0 02-02-2009 20:01
Aktindsigt i ældre papirer?? dhansen Alt det andet 10 17-04-2008 12:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension