K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2016, 16:52   #1
Dyrmose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 25
Styrke: 13
Dyrmose er ny på vejen
Fleksjob Endelig

Hej til jer alle

I tirsdags blev jeg langt om længe godkendt til fleksjob, det tog så kun 8 år fra jeg første gang bad om at få blive indstillet til fleksjob, min sag har været taget op flere gange og jeg har fået flere afslag undervejs.

For omkring 2 år siden fik jeg det sidste afslag, og det var kommunens hensigt at give mig kontanthjælp svarende til 20 timer om ugen, heldigvis havde jeg selv på daværende tidspunkt været hos flere speciallister på eget initiativ, og der var kommet flere skånehensyn til, blandt andet at jeg ikke måtte arbejde i kulde og træk og i fugtige omgivelser, så kommunen var tvunget til at tage min sag op igen pga de nye skånehensyn.

Samtidig med at jeg fik dem til at genoptage min sag bad jeg om at få en ny sagsbehandler, det var nok det bedste der er sket i min sag for ny fik jjeg endelig en sagsbehandler som gjorde sit arbejde ordentligt jeg har i de sidste par år været i 3 arbejdsprøvninger og alle 3 viste at jeg max. kunne klare 14 timer om ugen og det med alle tænkelige skånehensyn.

Jeg har hørt at hvis man bliver godkendt til fleksjob at man så kan få udbetalt hvad der svarer til ledighedsydelse, med tilbagevirkende kraft til første gang man søgte, jeg ved godt at ledighedsydelsen for mig vil svare til den kontanthjælp jeg har fået i snart nogle år efterhånden, men sidste år har jeg og konen været ramt af gensidig forsørgerpligt fordi hun fik arbejde og her mistede vi en del penge, disse penge ville falde på et tørt sted hvis det forholder sig som jeg har hørt.

Håber at en af jer herinde kan fortælle mig om det jeg har hørt er rigtigt
Dyrmose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2016, 18:16   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du kan (som reglerne var da jeg før 2013 blev bevilliget fleks) kun få ledighedsydelse fra den dato der står at du er bevilliget fleksjob fra. Før det er du jo ikke flekser og kanikke få ledighedsydelse.

Kun hvis der bevilliges fleksjob med tilbagevirkende kraft modtager du ledighedsydelse fra den dato det så vil være.

Man kan godt bevilliges fleks med tilbagevirkende kraft, det var min, men så står det tydeligt i bevillingen fra hvilken dato bagud der gælder
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension