K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2012, 00:21   #1
Dyrmose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 25
Styrke: 13
Dyrmose er ny på vejen
løntilskud mens man venter på afgørelse????

Hej til alle jer her på k10

Jeg har i et stykke tid været på kontanthjælp, mens jeg venter på afgørelse fra BAN vedr. min klage over fleksjob.

Jeg har været i arbejdsprøvning på et værksted for udviklingshæmmede, som pædagog medhjælper/ IT medarbejder, min arbejdsprøvning stoppede den 31/5-2012 og kort tid efter røg mine sygedagpenge, kæresten hun smuttede og jeg stod alene.

Da min arbejdsprøvning sluttede, fik jeg lov til at fortsætte der hvor jeg var i arbejdsprøvning og jeg er der stadig som frivillig ulønnet arbejdskraft for ikke at miste kontakten til brugerne, som for en dels vedkommende er længe om at vænne sig til nye mennesker og omvæltninger i det hele taget og da jeg er blevet lovet job på stedet, hvis jeg bliver tilkendt fleksjob, så ville jeg selvfølgelig gerne blive der for ikke at miste kontakten til brugerne, samtidig med har jeg ogsåværet med til at starte et projekt op hvor vi bruger IT som hjælpemidler for de handicappede.

Desværre sejler min økønomi nu så meget at jeg føler mig tvunget til snart at finde et job bare for at overleve, der er ikke til husleje da jeg også har 3 børn der skal betales bidrag til, jeg vil helst at jeg kan blive hvor jeg er men jeg skal jo også leve.

Så mit spørgsmål er om der er nogle muligheder for evt.at få løntilskud så jeg kan fortsætte hvor jeg er og bevare min tilknytning til brugerne, det må selvfølgelig helst ikke forringe min sag hos BAN og stille mig ringere end jeg er lige nu men jeg ved at være desperat da jeg er ved at være træt af at jeg ikke kan få pengene til at slå til og når huslejen er betalt så er der ikke meget tilbage og bare det at få penge til at slå til til at jeg kan spise hele måneden er en daglig kamp når der også skal være til min medicin.
Dyrmose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2012, 00:27   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis man sendes ud i løntilskud på kontanthjælp, får man vist lov til at beholde de 14 kr i timen.. som man så skal betale skat af..

Da du søger fleksjob og næppe har mere end 10 effektive timer om ugen, vil det efter skat måske være 85 kr om ugen...

Hvis du arbejder mere med løntilskud, vil kommunen kunne give afslag på fleks, da du så forventes at kunne blive selvforsørgende..

Så måske en billigere bolig er løsningen.. husk iøvrigt at du kan søge ekstra tillæg hvis du har en høj husleje.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mens jeg venter på anken! NinjaEgern Alt det andet 4 07-09-2010 23:41
flytte mens du venter på flexjob supersus Spørgsmål ang fleksjob 0 22-01-2010 00:49
Vikararbejde mens man venter på fleksjob... Multe Spørgsmål ang fleksjob 4 05-01-2010 00:44
Økonomi mens jeg venter? fehovedet At søge førtidspension 6 30-08-2008 20:31
Økonomi mens man venter Gittchen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-04-2007 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension