K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2012, 10:53   #1
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
snart fleks

Hej alle

jeg ved godt der er mange tråde herinde men det er svært og uoverskueligt når man ikke har så meget overskud.

jeg går og venter på at blive indstillet til fleks. sb siger det bliver jeg når js er færdig med papirerne.

så skal jeg læse en masse papirer igennem og skrive under på dem hvad ska jeg være opmærksom på?

så skal jeg underskrive ngoet fra hende også forstår jeg, er der noget her jeg skal gøre?

Hvor langt tid går der fra hun sender indstillingen til afgørelsen? og hvad er chancerne ca ?

hvor lang tid går der før man så skal aktiveres? og hvad kræves der er en ledig fleksjobber?

så kan jeg kun få fleks ydelse i to år ikke?

Jeg burde være glad men ser det ikke som godt at jeg skal have fleks og synes der er mange usikkerheder i det som i andre også skriver.

Håber i vil hjælpe med at svare på de ting jeg skal være opmærksom på.
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 11:24   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er ressourceprofilen, og erhvervsevnemetoden du skal gennemlæse, kommentere og underskrive, disse ting fik jeg først til gennemlæsning efter at jeg var indstillet positivt.

Når du så er indstillet så har sagsbehandleren 3 mdr til at gøre papirarbejdet færdigt, og så får du den endelige afgørelse når jobcenterchefen har skrevet under.

Jeg spurgte min jobkonsulent om jeg kunne risikere et afslag efter indstillinger, og der var svaret NEJ, så er du først indstillet positivt så får du også afgørelsen, uden at der bliver rettet et komma i den.

Kommenter hvis der er noget der er åbentlyst forkert.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 11:25   #3
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen

Hey til dig

Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Hej alle

jeg ved godt der er mange tråde herinde men det er svært og uoverskueligt når man ikke har så meget overskud.

Det kender vi allesammen, bliv her i din egen tråd det gør det nemmere for alle

jeg går og venter på at blive indstillet til fleks. sb siger det bliver jeg når js er færdig med papirerne.

så skal jeg læse en masse papirer igennem og skrive under på dem hvad ska jeg være opmærksom på?

så skal jeg underskrive ngoet fra hende også forstår jeg, er der noget her jeg skal gøre?

Umiddelbart vil jeg tro at det er din resourceprofil du får til gennemlæsning og for at kunne rette i den. Det er vigtigt at du føler at det 100% er dig der er beskrevet i den og hvis der er noget der ikke er helt rigtigt eller noget du synes der kan misforstås, så skal du sørge for at rette det til. Så sender du den tilbage til din SB og får den retur igen med de nye rettelser, og hvis den så er ok, skriver du den under og så bliver den sendt videre i systemet til dem der skal afgøre om du får fleks.

Hvor langt tid går der fra hun sender indstillingen til afgørelsen? og hvad er chancerne ca ?

Det er meget forskelligt fra kommune til kommune, men spørg din SB hvornår du kan forvente et svar - og hører du ikke noget, så skriv en mail og spørg igen.

hvor lang tid går der før man så skal aktiveres? og hvad kræves der er en ledig fleksjobber?

Igen er det meget forskelligt fra kommune til kommune, så det bedste og mest rigtige svar får du nok fra din egen SB'er. Skriv evt en mail og spørg, så har du også svaret liggende så du kan følge med henad vejen.

så kan jeg kun få fleks ydelse i to år ikke?

Når du er ledig fleksjobber får du ledighedsydelse (hvis du kommer fra sygedagpenge?) - fleksydelse er fleksjobbernes efterløn. Som det er i dag kan du få Ledighedsydelse i en ubegrænset periode, den nye reform er IKKE vedtaget og ingen ved hvordan den kommer til at se ud. Efter 12 md på ledighedsydelse SKAL kommunen revurdere din sag, og denne revurdering SKAL være afsluttet inden der er gået 18 md. At de revurderer betyder at de skal tjekke op på om du stadig er berettiget til din fleksbevilling eller evt skal overgå til førtidspension. Men igen - mail din sagsbehandler og spørg - så har du det på skrift og kan følge med selv.

Jeg burde være glad men ser det ikke som godt at jeg skal have fleks og synes der er mange usikkerheder i det som i andre også skriver.

Fleksjob "systemet" er endnu ikke lavet om. Og det er spørgsmålet hvor meget der bliver ændret. Det er aldrig rart at måtte erkende at man ikke kan arbejde på fuld tid, men mange i fleksjob er rigtig glade for det. Tror det tager noget tid at "falde til ro" efter turen i kommunens "centrifuge".

Håber i vil hjælpe med at svare på de ting jeg skal være opmærksom på.
Spørg igen hvis der er andet eller mere eller noget du ikke forstår, ikke altid jeg lige får formuleret mig så godt
OG så ligger der en pjece om fleksjob herinde et sted, det er der nok en anden der kommer og linker til. Der vil du også finde svar på rigtig mange af dine spørgsmål.


Håber for dig at de sidste skridt her mod fleksjob kommer til at glide let og smertefrit
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 18:33   #4
Dyrmose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 25
Styrke: 13
Dyrmose er ny på vejen
Man kan sagtens få afslag på fleksjob, selvom man er instillet positivt af sin sagsbehandler jeg har 2 gange fået afslag på fleksjob senest i dag, den første gang kunne jeg godt forstå afslaget da jeg ikke var blevet ordentligt afprøvet på det tidspunkt, men afslaget jeg har fået i dag det forstår jeg ikke, så jeg venter på at få begrundelsen for afslaget.

Jeg har siden det første afslag været i arbejdsprøvning og har været til forskellige speciallæge undersøgelser og alle har konkluderet at jjeg aldrig igen ville kunne arbejde på normale vilkår og at jeg opfylder alle betingelserne for fleksjob.

og Kommunen har selv skrevet at der kun er 2 muligheder for mig nemlig Fleksjob eller førtidspension.

Så man skal ikke vide sig sikker bare foordi man bliver instillet til fleksjob
Dyrmose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 19:45   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dyrmose Se meddelelser
Man kan sagtens få afslag på fleksjob, selvom man er instillet positivt af sin sagsbehandler jeg har 2 gange fået afslag på fleksjob senest i dag, den første gang kunne jeg godt forstå afslaget da jeg ikke var blevet ordentligt afprøvet på det tidspunkt, men afslaget jeg har fået i dag det forstår jeg ikke, så jeg venter på at få begrundelsen for afslaget.

Jeg har siden det første afslag været i arbejdsprøvning og har været til forskellige speciallæge undersøgelser og alle har konkluderet at jjeg aldrig igen ville kunne arbejde på normale vilkår og at jeg opfylder alle betingelserne for fleksjob.

og Kommunen har selv skrevet at der kun er 2 muligheder for mig nemlig Fleksjob eller førtidspension.

Så man skal ikke vide sig sikker bare foordi man bliver instillet til fleksjob
Er det teamet der har indstillet dig positivt ? og så får du afslag bagefter.... Måske det er forskelligt fra kommune hvordan deres arbejdsgang er.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 08:54   #6
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Supersus er ikke helt med 3 mdr?

jeg har forstået det sådan at jeg nu i dag nok får rapporten fra js og kan læse den, så skal den til sb og så indstiller hun mig vel efter hun har skrevet nogle ting. Det er vist et møde ikke hvor hun fortæller om min sag?

og hvor lang tid har teamet så til at vurdere sagen? hun får vel ikke svar med det samme?

og hvad sker der så?

Maja tak for dit lange svar. Det kunnne ellers være rart hvis det var sådan at når først man er indstillet så får man ikke nej, men det synes jeg at læse herinde sker tit og det er da skræmmmende.

Og det er ikke noget jeg ser frem til at skulle læse fra js i dag. Det er jo ikke gode ting der står om en i sådan en rapport.
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 09:24   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Supersus er ikke helt med 3 mdr?

jeg har forstået det sådan at jeg nu i dag nok får rapporten fra js og kan læse den, så skal den til sb og så indstiller hun mig vel efter hun har skrevet nogle ting. Det er vist et møde ikke hvor hun fortæller om min sag?

og hvor lang tid har teamet så til at vurdere sagen? hun får vel ikke svar med det samme?

og hvad sker der så?

Maja tak for dit lange svar. Det kunnne ellers være rart hvis det var sådan at når først man er indstillet så får man ikke nej, men det synes jeg at læse herinde sker tit og det er da skræmmmende.

Og det er ikke noget jeg ser frem til at skulle læse fra js i dag. Det er jo ikke gode ting der står om en i sådan en rapport.
Det er sådan set ikke SB der indstiller dig, men sb tager din sag med på et team møde, hvor der bliver snakket om din sag, og så er det teamet der indstiller dig til fleksjob( det gør de på mødet ). Herefter har sb så 3 mdr til at få sagen gjort færdig med bla ressourceprofil, erhvervsevnemetoder og andre papirer, og derefter skal jobcenterchefen have den til gennemlæsning, og underskrift, og først derefter er man endelig godkendt, og bliver overført til fleksteam.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
ja snart 2 år mc07 Dit og Dat 3 24-05-2011 23:59
Så er vi der snart Jan69 Din historie 15 04-03-2008 11:11
Nu må de sgu snart ta sig sammen!! cl8 At søge førtidspension 17 17-11-2007 16:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension