K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2016, 15:18   #1
HMK_hj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2016
Indlæg: 17
Styrke: 9
HMK_hj er ny på vejen
Dokumentation - aflevere personligt eller digitalt?

Kære K10 brugere

Jeg skal aflevere en anke på jobcentret, og vil gerne være sikker på, at den når frem, da jeg desværre har hørt om folk, der har mistet dokumenter trods personlig aflevering på jobcentret.

Hvad er bedst at gøre?
At aflevere anken personligt?
Og i så fald, kan man bede om kvittering på modtagelse?

Eller kan jeg maile den indscannede underskrevne anke?
Sidstnævnte er jeg lidt usikker på, da jeg ikke kan finde de tidligere mails jeg har sendt til dem.
Kan Jobcenter godt slette modtagne mails, så de også forsvinder fra min mailboks?

Håber I kan hjælpe hende her den småtforvirrede
HMK_hj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 15:27   #2
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Aflever personligt

og få en kopi med underskrift på.
Så er du sikker på at anken er afleveret og hvornår.
Det lyder usandsynligt, at mails kan slattes af andre, så mon ikke de har forputtet sig et sted.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2016, 15:28   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du kan vælge begge fremgangsmåder...

Kære HMK_hj

Bare du ved personlig aflevering modtager en kvittering.

Ved E-mail har du en juridisk kvittering.

Det offentlige har altid pligten til at sikre, at forkerte modtager videresender beskeder- anke til korrekte afdeling eller medarbejder.

Du husker, at anke skal være modtageren i hænde senest inden 28 dage præcis på minuttet ellers mister du din ankemulighed.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 18:30   #4
HMK_hj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2016
Indlæg: 17
Styrke: 9
HMK_hj er ny på vejen
Mange tak for jeres svar
Det er virkelig en stor hjælp, at I kommer med gode råd, det sætter jeg meget pris på!
HMK_hj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2016, 22:12   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Skal du være 100 % sikker på at den når frem til rette sted...så skal du aflevere den personligt ved skranken i jobcenteret eller på borgerservice og bede dem om en kvittering...

Lav evt selv to kopier af anken og bed dem kvittere på den ene..

At du sender en mail....gør ikke nødvendigvis at den er kommet frem til rette sted..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 15:55   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ville også aflevere personligt mod kvittering. Har før sendt mails, hvor de er røget forkert, enten pga deres email var rettet, eller fordi der har været 1 og l i mailadressen, så jeg så selv har begået en brøler.

alternativt kan du gøre begge dele, maile og aflevere personligt mod kvittering. Så har du i hvert fald dit på det tørre og har gjort alt i din magt for at det skal komme sikkert frem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 16:17   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Der er så vidt jeg kan se forskel på en anke og en klagesag. Når man klager over en afgørelse hedder det en klage. Når en sag sendes til ankestyrelsen, hedder det en ankesag. Men uanset ord, så aflever altid personligt til kommunen og forlang en kvittering!
Hvis man har yderligere oplysninger til en sag i ankestyrelsen har man 14 dage. Om det er fra den dato, sagen er rejst eller fra den dag man modtager beskeden kan jeg ikke hitte ud af?

Endvidere står der på ankestyrelsens egen hjemmeside, at man ikke kan aflevere personligt, men skal sende enten digitalt eller via Postvæsnet.
Med post vil jeg anbefale at ofre de 100 kr. det koster at sende rekommanderet.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 16:29   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Der er så vidt jeg kan se forskel på en anke og en klagesag. Når man klager over en afgørelse hedder det en klage. Når en sag sendes til ankestyrelsen, hedder det en ankesag. Men uanset ord, så aflever altid personligt til kommunen og forlang en kvittering!
Hvis man har yderligere oplysninger til en sag i ankestyrelsen har man 14 dage. Om det er fra den dato, sagen er rejst eller fra den dag man modtager beskeden kan jeg ikke hitte ud af?

Endvidere står der på ankestyrelsens egen hjemmeside, at man ikke kan aflevere personligt, men skal sende enten digitalt eller via Postvæsnet.
Med post vil jeg anbefale at ofre de 100 kr. det koster at sende rekommanderet.
Du har ret - rigtig godt set!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension