K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2010, 20:15   #1
Dilbert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Dilbert er ny på vejen
Fleksjobber med hobbyvirksomhed?

Jeg har med interesse læst lidt i tråden "Salg af egne kreationer" http://http://www.k10.dk/showthread.php?t=14070 og jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I tænker om min situation.

Jeg har et 20 timers fleksjob som udover en fysisk lidelse også skyldes stress. En af måder, som jeg kobler af på er, at jeg laver malerier. Jeg kan ikke holde til så meget, så det bliver vel til højest 1 maleri om ugen. Men da jeg efterhånden har mange malerier stående, så tænker jeg på at begynde at sælge dem. Må jeg godt have sådan en hobbyvirksomhed som fleksjobber?

Et lille 'twist' på den situation er, at jeg muligvis kan få lov til at få mine malerier solgt som lærredstryk. Altså der tages et fotografi af et af mine originale malerier, og så bliver det trykt på lærred og 'masseproduceret'. Der vil være tale om et projekt, som ikke vil give overskud, men jeg synes stadig det vil være fantastisk sådan at få spredt sine malerier. Jeg ville ikke selv skulle stå for noget som helst (det vil være en trykvirksomhed, der modtager ordren, laver lærredstrykket og sender det til kunden) andet end at tage et billede af de malerier jeg alligevel laver på hobbyplan og sende det til trykvirksomheden.

Vil det ikke være i orden, hvis jeg 'bevise', at der ikke er andet end et par timers arbejde i det om ugen?
Dilbert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 20:30   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Hvis der er et par timers arbejde i det om ugen, så kunne du jo teoretisk arbejde et par timer mere på fleks.

arbejde er netop Fy-ordet her.

Det kræver en konkret vurdering og det er kun din kommune der kan svare dig.

Husk at give så mange oplysninger som muligt ifht din hoppy.

Hobby afstresning, fritid ect.

Giv også gerne et Realistisk estimat over hvad du forventer, at din syssel vil kunne indbringe.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 22:55   #3
Dilbert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Dilbert er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Hvis der er et par timers arbejde i det om ugen, så kunne du jo teoretisk arbejde et par timer mere på fleks.

arbejde er netop Fy-ordet her.
Ja, jeg ved det, at det netop er 'arbejde' som er fy-ordet, men jeg kunne også kalde det 'hygge', for det er jo min hobby, som jeg slapper af ved. To timer af mit 'rigtige' arbejde koster mentale kræfter, mens to timer med min hobby giver mentale kræfter.

Jeg kunne også læse i en bog i to timer eller ordne haven i to timer, men det betyder jo ikke, at jeg derfor kan arbejde to timer mere om ugen. Jeg har svært ved at forstå, at man som fleksjobber ikke må have en hobby, som man bruger tid på.
Dilbert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 23:08   #4
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Fuldstændig enig.

Det var hverken min mening at være perfid eller tage modet fra dig det tror jeg nu godt du er klar over.

Men jeg mener at det hver gang er kommet til, at man bør spørge for at være på den sikre side.

For socialrådgivers/det offentliges side er det jo altid et spørgsmål om, om du ville kunne forsørge dig selv via din hobby - Og derved kunne klare dig uden fleks.

Ved godt at ovenstående stort set aldrig er tilfældet, men det er nok alligevel sådan social/det offentlige tænker.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 23:33   #5
Dilbert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Dilbert er ny på vejen
Nej, min harme er ikke rettet mod dig :-) Det får bare nogle følelser op i mig, når jeg ser dig skrive det, for du har jo ret i, at det højst sandsynligt er den sort/hvide tænkning, som man render ind i. Det vil ikke være første gang...

Og det er bare så trist, for jeg laver jo de malerier lige meget hvad, og så virker det så tåbeligt, hvis man ikke må sælge dem - eller sælge lærredstryk af dem uden at jeg skal lave 'fodarbejdet'. Jeg forventer bestemt ikke at kunne forsørge mig selv, men skulle det om 10 år vise sig, at jeg ville kunne det, så siger jeg da gerne 'farvel' til systemet og forsørger mig selv. Man bliver jo ikke fleksjobber af lyst men af nød.

Men ideen med lærredstryk vil ikke give overskud, det er helt sikkert (det er nemlig et non-profit-koncept, der arbejdes med der) . Der kan højest komme en indtægt ved salg af originalerne, og da jeg ikke er anerkendt kunstner, så er det nok højest beskedent, hvad det vil give.
Dilbert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 07:28   #6
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
måske skulle du give dem sådan en spray så de holder sig, og så sælge dem når du bliver pensionist
Jeg har lige stillet samme spørgsmål i en anden tråd og malerier er lidt svære at sælge, med mindre du laver kunstnernavn på dem og via qxl.. Jeg tror bare man bliver sat op i timer hvis man har flere værker.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 20:31   #7
Dilbert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Dilbert er ny på vejen
Men jeg har fx hørt, at man godt må lave frivilligt arbejde i 4 timer om ugen som fleksjobber (nogen som kan bekræfte det?), så hvis man må det, er det så ikke underligt, hvis man ikke må bruge 4 timer på en hobbyvirksomhed?

For det er vel kun det med timerne, som kan være problemet her, ikke? Jeg er nemlig ikke stødt på nogle steder, at man ikke må have en indtægt (stor som lille) ved siden af sit fleksjob.
Dilbert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 21:16   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er ikke problemet med den eks.indtægt men snare det at der så muligvis er mere arbejds evne.

Jeg har kikket på SR bistans,og de forslår at man ,nøje noter hvad bijob eller hoppy beskeftigelsen,indebære, timer .og så kontakter sin sagsbehandler,som så skal vuder om det er iorden,eller der kunne ligger noget arbejds evne skjult.

I mine øjne ser det ud til at det muligt man får grønt lys,men skulle man skifte sagsbehandler så kan det inder bære ny arbejds prøvning.

eks.hvis man har 16timer i køkknet på plejehjem ,og et bi job/hoppy,Ja Så kunne man jo prøve med et vil ,midt på dagen, på en madras,og så en time med højt læsning for de ældre inden dagen er slut.

De skal jo suge hver en time ud af os ..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn fleksjobber KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 05-06-2013 10:31
syg fleksjobber garage50 Spørgsmål ang fleksjob 4 24-05-2013 08:17
Førtidspension og hobbyvirksomhed Mullemus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 27-01-2013 15:32
Fleksjobber SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 8 21-11-2009 02:01
løn som fleksjobber... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 19-11-2009 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension