K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2009, 22:40   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Gapabentin obs!

synes lige at jeg vil gøre opmærksom på dette fra tekst tv:
http://www.dr.dk/nav/tekstttv/ -side 148

"medicinal gigant afsløret i fusk"

Hm, min mand har prøvet dette præparat og det havde overhovedet ingen effekt på hans smerter og kramper.

-men syns lige at andre skal have muligheden for at blive oplyst, i tilfælde af
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 02:58   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg er ikke enig

I det der står om, at Gabapentin kun virker på Epilepsi, jeg har brugt Gabapentin i årevis, og selv om jeg kan stoppe med at tage dem så let som ingenting (Gabapentin er ikke afhængighedsskabende), så ville jeg nødig undvære dem.

Gabapentin hjælper med at regulere de elektriske strømninger i hjernen, derfor kan det ud over at hjælpe mod epileptiske anfald, også hjælpe imod alle former for neurogene smerter, og lidelser i centralnervesystemet.

Måske din mand ikke havde nogle af disse former for smerter og derfor ej heller havde nogen effekt af dem.

Jeg fik oprindeligt Gabapentin for Trigeminus Neuralgi, men den seneste forskning indenfor Fibromyalgi viser også at 67% af alle Fibromyalgi patienter har en god effekt af Gabapentin, hvilket hænger godt sammen, med en anden forskning indenfor fibromyalgi, der påviser skader i smertereceptorerne i centralnervesystemet.

Og sørme om ikke det er Gabapentinen der hjælper allerbedst på min fibromyalgi. Kun med Gabapentinen lykkes det mig at lave en lille smule rengøring hver dag.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 19-11-2009 kl. 04:49.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 03:30   #3
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Ragdoll....en meget fin og sober beskrivelse af Gabapentin du har skrevet. Også jeg har fine erfaringer med Gabapentin mod fibromyalgismerter. Min læge fortalte, at selv om medicinen er mod epilepsi, så kan det have stor effekt på neurogene smerter og derfor var det værd at afprøve. Det er også vigtigt at påpege at man er nødt til at give det tid, og at tabletterne skal tages fast...modsat almindeligt smertestillende, som man typisk tager når smerter opstår.

Men sådan er der så meget med medicin....det kan være så forskelligt hvordan det virker på folk.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 11:14   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kære begge to, det glæder mig at i har go effekt af Gapabentin, det var ikke ment som en kritik -men en oplysning

-men storesøster siger jo netop at mennesker er forskellige og således også er effekten også forskellig fra person til person, enig.

Hm, måske det ikke virkede på ham fordi han har flere skavanker(bla også Trigeminusneuralgi) og han er nu på en kombinationsmed via smertelægen så nu er han "kun" oppe på 25 piller(depot) om dagen-suk- for i det hele taget at kunne stå på sine ben -men det blev en anden snak.

-men hensigt var at gøre opmærksom på at måske sidder der nogle derude som ikke har den store effekt af denne medicin og således tage snakken m deres læge.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 11:21   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Smile Tak for oplysningen

Hej. Tak for oplysningen, også af jeres egne erfaringer med dette middel. Kan dog oplyse, at det ikke stod på side 148, men 147 på min computer. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 11:34   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Buster....

.... jeg synes det er rigtig godt at du kommer med denne oplysning som jeg synes er vigtig. Og det var jo ikke dig men forfatteren til artiklen jeg ikke er i med.

Hvad får din mand for sin Trigeminus Neuralgi? Tegretol/Carbamazepin?

Hvor meget Gabapentin fik han da han fik det?

Jeg fik selv tidligere Tegretol/Carbamazepin for Trigeminus Neuralgi, det virkede rigtig godt men har en del væmmelige bivirkninger. Det ødelægger tænder og knogler, det kan skade synet, osv.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 13:38   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ragdoll, kan ikke sige dig 100% hvad han får for lige præcis trigeminus for han har så mange andre problematikker så den medicin han får er kombinations præparater.

Dog kan jeg sige at det meste af det er store doser morfin præparater i -lige pt- kombination med Lyrica -hm....
Dette præparat har han også tidligere prøvet og det var ej heller en succes men der var til gengæld den anden medicin anderledes -så..det må afprøves om denne kombination kan "funke"-suk(-og så skal han også tage højde for sit medicinske mavesår og lige pt nældefeberen, ak ja, vælg imellem pest eller kolera)

Hans største problematik er at lægerne nu endelig er blevet enige m sig selv om at hans "øverste kort" er gået i udu, dvs han kan betragte det som en form for(i gamle dage) børnelammelse!
Dvs hans nervesystem giver og modtager de forkerte signaler og så er det sørme svært at finde en medicin der kan hjælpe, når han samtidig også har neurogene smerter -suk
(i realiteten er han et unikt tilfælde, ligesom brumbassen, han kan gå hvilket han egentlig ikke burde kunne!)

så, derfor nok også at vi er meget obs på medicin for for os er det alfa og omega at kunne få en blot nogenlunde "normal" hverdag til at hænge sammen, endnu er lægevidenskaben ikke nået så langt at de kan reparere det meeeen håbet er lysegrønt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 19-11-2009 kl. 13:40.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 14:31   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ja Buster....

....du har ret vi må aldrig miste håbet, morfin kan jeg heldigvis ikke tåle. Men det lyder meget til at din mand har det som jeg, jeg har 11 diagnoser, som jeg siger, hvis jeg havde været en hest, så havde man skudt mig, haha.

Jeg kunne selvfølgelig aldrig finde på at opfordre til noget ulovligt, men det kunne være interessant at se om en lille smule cannabis kunne hjælpe på det. Det er da i hvertfald ikke værre end morfin. Selvom morfin er sidste udvej, så er det skræmmende hvor mange mennesker der er på morfin af medicnske årsager i Danmark. Før i tiden da man ikke viste hvad trigeminus neuralgi var eller hvordan man skulle behandle, endte man ofte med at trække alle tænder ud på folk, for så at blive klar over at det ikke hjalp, og før man kunne begynde at behandle trigeminus neuraldi, var det ikke ualmindeligt at den lidende begik selvmord, eller forsøgte på på det, smerterne er så voldsomme og kan jo vare i dage, uger og måneder, og til sidst synes døden som et behageligt alternativ.
Trigeminus neuralgi kan ikke forståes med mindre man har prøvet det. Og i lægebøgerne står der også at det griber så voldsomt ind i patientens velbefindende, eller mangel på samme, at hensynet til patienten er større end til om vedkommende skulle blive morfinist.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 15:29   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Orv genial ide Ragdoll!!! Altså det med hashen til Busters mand, det KAN jo vise sig at være det perfekte middel, som det jo har vist sig at være for millioner verden over der ellers ikke kan smertestilles. Og hvis han ikke ryger, så kan han jo spise det....måske i en kage, eller få lægen til at udskrive marinol blot for at SE om det kunne virke.

Ja ok, det skal måske nok være det sidste marinolen da det ikke er sikkert Buster og mand kender nogle pushere i nærområdet (og vi vil jo heller ikke opfordre til ulovligheder!)

Men hvor lyder det dog frygteligt med Busters mand, jeg bliver helt trist af at læse om det

Eeeej, læser så lige at Marinol ikke er godkendt og heller ikke må udskrives. Der er kun 170 patienter i Danmark der så alligel får det (hovedsagligt kræft og AIDS patienter)

http://www.information.dk/57295

Tjaaa, så er man jo dømt til den kriminelle løbebane hvis man vil smertestilles, suk og

Sidst redigeret af Ninja; 19-11-2009 kl. 15:33.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 18:14   #10
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Hej allesammen.

Ja så vil jeg lige blande mig lidt her. For jeg har fået Gapabentin. Jeg har også fibromyalgi og 12 andre diagnoser. Men jeg har alsrig nogensinde været så syg som mens jeg fik de piller. Ikke engang udtrapning af morfin/metadon var slem i forhold til. Så dem skal jeg ikke i nærheden af igen.

Men det er da rart at hører at det hjælper på nogle. Jeg har bare ikke hørt den store % som du nævner Ragdoll. Da smertelægen gav mig de piller sagde hun at det var 1 ud af 10 der kunne mærke en ændring i smerterne. Men måske hendes oplysninger er gamle. Det ved jeg ikke.

Knuz
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension