K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2012, 16:53   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
smertecenter

Min læge foreslog mig for længe siden at han syntes det ville være en god ide for mig at tage på et smertecenter. Jeg afviste det dengang blankt. Men det er nu 2 år siden jeg fik min ftp, og det har givet så meget ro at jeg overvejer at takke ja til smertecentret.

Jeg har HMS den styrer min hverdag totalt, enten er det en god dag, ellers er det en dårlig dag, hvor jeg intet kan.

Men nu sidder jeg så og tænker, hvad laver man på et smertecenter? hvordan foregår det? jeg kan læse at det er socialrådgivere, psykologer, læger osv. Men bare ordet socialrådgiver får det til at løbe iskoldt ned af min ryg, og alle alarmklokker ringer.

Er det sådan at man så risikerer at de konkluderer at man alligevel måske har lidt rest arbejdsevne, og at man så risikerer at skal gennem arbejdsprøvninger osv igen? Ikke fordi jeg har nogen rest arbejdsevne tilbage, men skrækken sidder så dybt i mig, at bare ordet socialrådgiver er nok til at fremkalde den værste frygt.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan i andre har oplevet et forløb på et smertecenter. Jeg går ud fra det er et dagscenter hvor man kommer nogle timer og går hjem igen. Bliver jo nok den i Aalborg, hvis det bliver aktuelt
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 17:53   #2
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg har kun positive ting og sige om smertecenter
Jeg har gået på rigshospitalets smertecenter i over 2 år, har kun fået god behandling af læger og socialrådgivere
De forstår mig og er 100 % på min side og hjælper hvis der er problemer med kommunen

Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 20:47   #3
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Jeg har også været tilknyttet en smerteklinik hvor der var læger, psykologer, socialrådgivere og fysioterapeuter.
Det foregik på den måde, at man efter indledende samtaler bliver tilknyttet de forskellige faggrupper alt efter ens behov.
For mig har det været en positiv oplevelse. Jeg var tilknyttet smertelæge, psykolog både enetimer og et gruppeforløb på 12 gange sammen med ligesindede. Vi blev undervist i accepten af ens kroniske smerter, hvad kroniske smerter er, hvordan man kan lære at leve med dem osv osv osv...
På smerteklinikken mødte jeg for første gange (ud over min nærmeste faml.) forståelse, tillid og omsorg. Kompetente personalegrupper der ved hvad det vil sige at have kroniske smerter. Den mistillid jeg tidligere har mødt hos mine utallige sagsbeh. var der ikke skyggen af på smerteklinikken.
Jeg vil tro du selv kan være med til at beslutte om du har behov for / lyst til sagsbehandleren..? Tal med din læge, spørg hvad han i sin tid mente at smertecentret kunne hjælpe dig med.. måske er det medicinering, accepten af din situation.. det kan ikke skade at spørge ham om han vuderer du på nuværende tidspunkt at få gavn af sådan et forløb!
Held og lykke med det. Mvh Jette
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 21:14   #4
JegHåber
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
JegHåber er ny på vejen
Hej

Jeg har med stor glæde også haft et forløb på et smertecenter.

Det var mens jeg var i et kommunale afklaringsforløb. Smertecentret var hele vejen igenem på min side.

Mht. arbejdsevne - mit smertecenter (Allevia i Kolding) - gav helt fra starten klar besked: et forløb kan ikke forbedre arbejdsevne, men alene livskvaliteten. Først tænkte jeg, at det måtte da også kunne forbedre arbejdsevne, men jeg endte med at give dem ret.

Jeg synes du endelig skal tage afsted...

Dorte
JegHåber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 22:06   #5
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Hej

Jeg kan kun anbefale at komme på smertecenter, jeg er pt. tilknyttet Aalborg.
Jeg har været der 6 gange, hvoraf den første gang talte jeg med en overlæge, hvor jeg fortalte om mit liv med smerter og hvilken medicin jeg tog.
Jeg har fået omlagt noget medicin, og det gode var, at overlægen ringede til mig for at høre hvordan det gik med det nye medicin, uden at det var aftalt. (det har jeg aldrig oplevet før).
De andre 5 gange har jeg gået i gruppeterapi, det er rigtig godt her snakker vi om vores problemer, og får gode råd fra de andre, om hvordan de takler de små forhindringer vi støder på i hverdagen.
Jeg er stadig tilknyttet smertecenteret, der er 4 gange tilbage i gruppen.
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 22:18   #6
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Talking Smertecenter

Jeg kan kun tilslutte mig

Jeg er startet i et forløb på smertecentret OUH - det er simpelthen fantastisk!
Det er simpelthen så befriende at blive mødt af mennesker der er så søde og forstående og man møder andre mennesker der er i nøjagtig samme situation som dig selv.
Jeg er på hold med 10 andre, vi lider alle af komplekse kroniske smerter og vi er allesammen socialt uafklarede - vi lærer at forstå hvad det er som sker i kroppen når man har konstante smerter, at det kan vær grunden til at du er træt, deprimeret og heller ikke husker særlig godt osv.

Jeg kan anbefale det!

Vh
Marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 04:14   #7
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Tak for alle de gode svar, vil prøve at kontakte lægen
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 10:26   #8
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Jeg har også rigtig gode erfaringer med smerteklinik.
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 12:44   #9
blund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
blund er ny på vejen
Hejsa Alle samen,

JEg vil også gerne på smerteklinik, min læge henviste mig til Randes Sygehus, de kunne ikk ehjælpe mig, så henviste han mig til en smerteklinik på Århus Kommune Hospital, de skrev tilbage til min læge at jeg desværre ikke passer ind i deres målgruppe....JEg ved godt det ikke kan fjerne mine smerter og helbrde mig, men jeg vil bare så gerne kunne blive bedre til at håndtere mine smerter, så jeg kan holde fokus på andre ting i livet... mine dejlige børn, de kommentere jo på at mor er ukoncentreret og glemmer aftaler...
Det gør avs, jeg vil bare så gerne kunne fungere bare en smule bedre end jeg gør nu, så hvor kan jeg komme på smerteklinik hennei nærheden af århus?? knuzz
blund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 07:45   #10
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Slutter mig til koret med gode erfaringer.
Jeg var på Herlev private smerteklinik.

Det er nu snart 2 år siden og starter op på nyt krusus på Forebyggelsescenteret, som de allerfleste kommuner har.
Det er sådan set det samme. At leve med kroniske smerter.
Men jeg vil have godt af at få det genopfrisket og i hele taget komme ud af døren.

De har iø. mange spændende kurser og de er gratis.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
smertecenter... blme Alt det andet 7 15-03-2013 21:24
smertecenter i nordjylland blme Alt det andet 1 26-10-2012 23:56
Smertecenter i Give strikkemusen Dit og Dat 4 31-10-2011 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension