K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2011, 16:24   #1
tusindblomst
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
tusindblomst er ny på vejen
så er jeg vist solgt??

Hvor har jeg dog kæmpet.. ligesom så mange andre, der oplevede at falde... uden for arbejdsmarkedet.. Dt er som at se toget kører forbi..man står på perronen, men kommer ikke rigtigt med..for så blir du sat på et nyt spor ??

Kort fortalt ?? jeg er en af de borger som faldt... og en lang rejse har jeg været på for at nå hertil.. ligesom de fleste af jer herinde, som tror og håber på hjælp via kommunen, så kan det til tider godt virke som om, at intet af det er godt nok- for de finder da bare et hul.. eller også forties det (hjælpen ).
Næe...at blive kørt rundt i mannegen er ikke let.

jeg har oplevet frustration, ked af det hed osv men i min kontakt med jobc. har jeg ikke været en af de heldige, desværre..

har oplevet frækhed uden lige, fået forkerte informationer, oplevet svigt (uden at sku gøre mig til offer)- og har endda gjort opmærksom på det- men er ikke blevet hørt, til trods for ar de ved der ER fejl i min sag.

jeg har stor forståelse for at sagsbehandlere føler sig presset, men at opleve at man er til besvær (og dirrekte fået det fortalt) selvom man har henvendt sig pænt- ja, så ku den pågældende jo ligeså godt ha stukket en et par flade..

Ressource ?? sku jeg ha været til.. det tog lige et års tid, og da jeg ikke er inde i systemets regler, så håber man jo på at hjælpen er nær.da jeg endelig kom til dt, var tiden knap- for det skulle gå så hurtigt, og ja jeg skulle jo være glad for at være puttet ind i en en stram kalender, tak for kaffe sir jeg bare..

det sagde jeg dog ikke da jeg sad der.. og når man efter en undersøgelse kan påvise at man har en diagnose, som ikke er psykisk betinget, men en man skal tage hensyn til, så hiver de blot det gamle frem, som var årsag til at man faldt?? Og på den måde kører toget rundt og rundt og rundt... MEN jeg står næsten af..

Vi er midt i københavn,møder op med det pæneste man er opdraget til : nemlig at møde andre med respekt, men det er ikke "altid" gensidigt. sådan har det været ofte undervejs i min sag- og ja nu står jeg her ved en skillevej ??

For jeg har 10 dage til at give mit besyv med i en rapport som sendes til mig?? Og nej, jeg skal ikke kaste rub´ndt i det her system , og ved fra andre NU at det er åbenbart blvet mer "kotumen end undtagelsen"

Har været faldet med stress og været hele møllen igennem og er nu klar til arbejdsmarkedet men med henssyn, har søgt flex og er Næsten så sikker som amen i kirken at den allerede er afslået, forinden. Jeg ved ikke hvorfor at nogen af dem ikke kan forstå at man rejser sig på den vej,man er faldet.. og forstår helller ikke at de tillader sig i et hurtigt øjeblik, at sige : nu har du kørt på det psykiske ?? af hva ..Jeg var ved at falde ned af stolen?? For hvis det er den måde man bliver mødt på (også) en af man aldrig har mødt, så har de ligesom allerede sat en i bås.

Og ja, enhvers mening er jo objektiv.. Vi har ret til at mene hva vi vil ?? Men at en kan tillade sig at sige det, fordi man også fremkommer med diagnose, som oven i er en del af ens historie, så må jeg sige at grovheden vist ingen grænser har.

Jeg er helt afklaret omkring den diagnose, som jeg skal leve med resten af mit liv, men lur mig?? den ser de ikke på.Min hukommelse er til tider som en si- troede jeg nogen gange var ved at være senil (smiler ) men nej, nu harjeg en årsag "også". det er da dejligt at få en viden, om hvorn man skal forholde sig til den fremadrettet- men hvis sytemet så ikke respekterer den, hvor er vi så henne??

Jeg har fået hjælp undervejs (udefra) bliver fortsat der og ved at når tiden er til det, så vil det komme frem - på en sober måde, selvfølgelig.

Men når nu man som borger oplever at sige B, når de siger A - og ja omvendt... Hvem vil så være så sød at hjælpe med at besvare mit spørgsmål ??

Skal man gøre som de siger, for at opnå en palds på arbejdsmarkedet ..forstået pådn måde?? jeg vil altidha skånehensyn, og hvsi de nu vægler IKKE at lytte til det, og kaster mig videre (trods dokumentation )for at stress IKKE er godt for mig - ?? Må de så godt det??

For af hvilken årsag" andet end økonomi" er det godt, at sende en borger rundt??

Jeg har forsøgt at sige fra på en pæn måde, mødt op på en pæn måde, været ked frustreret men er mer afklaret end nogen sinde ??
på en god måde endda.

Meen blir negligeret , og ja pilen pejer jo desværre oftest på borgeren, for de har da bestemt Ikke gjort noget forkert?? og hvis de har, så er de jo kun mennsker, men når vi andre har- så er vi problemagtige "ifølge dem".

Hvilken hjælp man sige... Du må helst ikke kravle op igen af den stige, du faldt på- for vi finder lige et løst trin du kan falde på.

Kære Q10 - Tak fordi I er til for så mange mennesker,som af en eller anden årsag måtte havne her
tusindblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 16:46   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har lidt svært ved at gennemskue, om der er noget du har brug for hjælp til, så du må meget gerne skære det ud i pap hvis du har nogle spørgsmål.

Skriv evt. hvor langt du er nået med din sag, hvad fejler du, har du været i arb.prøvning o.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 17:15   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
De 10 dage du snakker om er det RP´en (ressourceprofilen) og er det noget du er ved lige nu??

I så fald bør du søge aktindsigt omgående og bede om udsættelse af indleveringen af RP´en til 14 dage efter du har modtaget aktindsigten. Og mens du venter læse lidt om RP´en og dens indhold.

Du spørger til om de må være ligeglade med at du har skånebehov. NEJ det må de ikke men det forhindrer dem ikke i at være det og du kan ikke gøre så meget ved det andet end at påpege det, og så ellers holde fast i, i praksis at det er et skånebehov, dvs udsættes du for noget der ikke opfylder skånebehovet siger du fra, det er den eneste måde hvorpå du kan få dem til at forstå at det altså ER et skånebehov slut basta.
Dog husk at have din læge med på sidelinjen hele tiden.

Jeg gætter på det er en arbejdsprøvning de vil have dig i, der er det meningen at de skal se hvor meget du kan, og altså skal de presse dig på dine skånebehov, men så er det jo så DU skal sige fra, og sørge for hele tiden at få dokumentation på at du har ret i at sige fra (læs lægelige udtalelser.... ja det virker totalt gak, men sådan ER systemet altså) samtidig bør du føre dagbog, og ellers rode lidt rundt her på siden i debatterne omkring arbejdsprøvning.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 17:34   #4
tusindblomst
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
tusindblomst er ny på vejen
nej, jeg er skam solgt til stanglakrids

tak for svaret iøvrigt, men jeg har haft en sag der har ligget i over halvandet år hvor jeg efter at ha haft alvorligt stress, nu kan dokumentere at jeg har epelepsi efter eeg scaning , og skal nævnes at jeg for mange år siden havde det - og sidenhen har forespurgte egen læge, om det mon var kommet tilbage.

Hendes svar var dengang nej men efter at ha været faldet om og senere bad om at blive henvist til neurolog og herefter til eeg, så har den påvist at jeg har epelepsi.

denne dokumentation er lagt i min sag, men nu her inden jeg blev kaldt op til ressource samtale, havde den pågældende sagsbeh. den frækhed at sige hun lige ku klemme mig ind i kalenderen - og da jeg endelig sad der, troede jeg at vi skulle renskrive den ressourcesamtale

jeg har ikke tidligere været til ressourcesamtale hos jobcenteret, men har tværtimod oplevet den mest nedladende behandling som snart tåler dagens lys- og ja, den er på vej, for nu må der være nogen der må og skal hjælpe når man som borger udsøttes for det her
tusindblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er jeg købt eller solgt Høeg Spørgsmål ang fleksjob 12 01-07-2011 17:55
Købt eller solgt ? søsser s Dit og Dat 12 15-12-2008 16:30
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
Jeg er vist besværlig. Maj-Britt Dit og Dat 5 27-08-2007 17:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension