K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2007, 08:07   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Nyt i Fyens Stifstidende

Jeg har lavet følgende indlæg på debatten http://www.fyens.dk/modules/debat/to...topicid=265275

-------

Skrevet af lena michelsen for 2 minutter siden
Vil lige opdatere for jer, jeg har fået følgende juridiske vurdering " "For så vidt angår dit afslag på pension, må vi konkludere (ud fra de oplysninger, du har givet), at afgørelsen er ugyldig - altså at den ikke har nogen retsvirkning over for dig. Dette skyldes, at afgørelsen er truffet ud fra et ufyldestgørende eller urigtigt afgørelsesgrundlag. Der er ikke en egentlig paragraf i forvaltningsloven, der er overtrådt i denne henseende, men afgørelsen er direkte i modstrid med det såkaldte "officialprincip", hvorefter forvaltningen er forpligtet til at træffe afgørelser ud fra et rigtigt grundlag. Dette vil du kunne gøre gældende over for den anke-/rekursinstans, som du vil kunne påklage afgørelsen til. Såfremt der ikke består en sådan rekursadgang kan du anlægge sagen ved de almindelige domstole, men dette er dog oftest en besværlig og langvarig proces. Alternativt kan du klage til Folketingets Ombudsmand. Sikkert er det i hvert fald, at du er berettiget til at få din sag prøvet ved en instans, der anvender det rigtige afgørelsesgrundlag!"

Eva Kjer Hansen har skrevet til mig "Du nævner, at du muligvis vil kontakte en advokat for at være sikker på, at din sag bliver korrekt behandlet. Det er ikke meningen, at man skal have en advokat for at få behandlet sin sag korrekt eller for at blive inddraget i sagens behandling. Efter retssikkerhedsloven skal borgeren have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunen skal tilrettelægge behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed. Medindflydelse i form af en god dialog og en åben og gennemskuelig beslutningsproces har betydning for, at borgeren kan føle sig tryg ved resultatet af sin sag."

Eva Kjer Hansen skrev også "Borgmesteren er øverste chef for de ansatte i kommunen. Hvis du føler dig dårligt behandlet af din sagsbehandler eller er utilfreds med sagsbehandlingen i din kommune, kan du derfor rette en klage til kommunens borgmester."

Hertil svarer Jan Boye "Som jeg tidligere har nævnt for dig, har vi i Odense Kommune en styreform, som er anderledes end de fleste andre kommuners.
Hvis man er utilfreds med sagsbehandlingen i Odense Kommune, så er det ikke borgmesteren, men derimod rådmanden for den pågældende forvaltning, som behandler klagen. Bemærkningen fra socialminister Eva Kjer Hansen gælder altså ikke for Odense Kommune"

Og så er jeg ikke kommet et skridt videre.

Eller det vil sige, jeg har fået genoptaget mine sygedagpenge. Der ud over har kommunen IGEN ikke foretaget 8 ugers opfølgningssamtale, ligesom jeg nu har fået ny sagsbehandler IGEN (den 2. på 9 uger!!)

Er det rimeligt at jeg skal bruge mine penge på advokat?
Er det rimeligt at Odense Kommuner bruger penge på en retssag, hvor udfaldet i mine øjne er givet?

Det er dig som borger i Odense, der i sidste ende betaler for sagsbehandlingsfejlene!!!!

------------

Smid gerne en kommentar også........

EDIT/ADMIN: Linket aktiveret.
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2007, 10:40   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
der er også denne her i dag...Fyens Stifttidende 14 sep 07.

http://www.fyens.dk/article/853533

Ens behandling af klienter

Af Niels Andreasen

Nogle klagesager og et ønske om bedre overblik fra direktionen i Nyborg Kommune har ført til en analyse af en række sager om sygedagpenge.

Et halvt hundrede sager er blevet set efter, og 28 sager har fået en særlig grundig, faglig gennemgang.

Årsagen til analysen er ifølge Ulrik Nielsen (K), formand for Beskæftigelses- og Erhvervsudvalget, at der ved sammenlægningen af de tre kommuner er sammenbragt et hold af sagsbehandlere, der kommer fra tre forskellige måder at arbejde på. De forskellige kulturer skal nu smeltes sammen til én.

- Fokus er, at uanset hvilken sagsbehandler, en klient får, så sker sagsbehandlingen ud fra samme retningslinjer. Målet er, at afdelingen får fælles værdinormer, så sagerne ikke afgøres ud fra, hvad den enkelte sagsbehandler synes, siger Ulrik Nielsen.

Analysen siger, at der generelt er en god struktur og journalføring, men at der også forhold at rette op på.

Den peger på uensartede metoder og fremstillinger, som kan gå ud over borgernes retssikkerhed.

Der har også været problemer omkring de faglige vurderinger, men der er allerede taget fat på at få rettet op på det punkt.

Næste skridt bliver at udarbejde fælles værdier og holdninger.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fyens stifttidende AnnetteH Alt det andet 0 13-07-2009 09:43
Debat Fyens Stiftstidende! lena Et godt link! 2 07-03-2008 15:03
Fyens Stiftstidende andi1975 Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 13-01-2008 22:40
Artikel Fyens Stiftstidende; lena Politik og Samfund 1 26-10-2007 14:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension