K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2012, 00:06   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Sejt du reagerede på det.

Personligt ville jeg ikke tage det så tung "alle" ved hvad jeg fejler, jeg er stærk modstander af fortielse og der ved opretholdelse af fordomme, men sådan er vi så forskellige
Men netop det faktum gør at jeg ikke vælger at råde til fra eller til mht næse uddeling eller ej, for det vil være stærkt farvet af min holdning *ss* jeg vil derimod...

Når du har rast af, så føl efter hvad du syntes er det rigtigste at gøre, du er sej nok til at få sagt det der skal siges, og vurdere om det ene eller det andet er det rigtige, det viste du tydeligt ved at reagere bestemt men roligt med det samme.

Jeg vil ønske at jeg i en given situation ville ture det samme, om end jeg også ved af erfaring at jeg heller ikke der vil tage det så tungt.
Her gik hun dog ikke så meget i detaljer, men nøjes med at svare at jeg var en af hendes tidligere borgere, slut på den historie, hun gjorde det helt åbenlyst men nu kender hun jo så også min holdning så...

Jeg tror nu mange af dem har svært ved at holde K, jeg kender i hvert fald flere der har det, ikke kun at de fortæller anonymt, men direkte sætter navn på borgeren de taler om, en gik endda så meget i detaljer for at forklare hvem hun snakkede om, at hun damens søn er xxx han bor der i forhold til dig.

Så sent som sidste uge oplevede jeg en der brød tavshedspligten, i forhold til en jeg kender ret godt (eller rettere dennes søn) ikke fordi der gjorde det intet, der er heller ikke nogen hemmeligheder omkring borgeren, og der er samme holding som jeg har, lige som jeg har hist på sønnen flere gange, men tavshedspligten blev stadig brudt i det der blev sat navn og titel på, det blev fortalt ifb at jeg fortalte omkring nogle vanskelighedder jeg har med vedkommende som kollega inden for beredskabet (hvor vi ikke har tavshedspligt på samme måde, vi har det over for statshemmeligheder, hvilket jo har noget at gøre med at hvis vi kommer i krig vil vi få oplysninger som helst ikke skal i fjendens hænder)

Men her i området foregår det i hvert fald i stor stil, faktisk kender jeg kun en inden for den type ag som kan finde ud af at holde hendes borgere anonyme, og finde ud af aldrig at pege fingre eller være nedladende (men jeg tror så også hun er knald hamrende dygtig til hende job)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 00:10   #12
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Dygtig eller ej, tavshedspligten SKAL overholdes !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 00:55   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
florken...enig..der bør gøres noget..kan man ikke stole på dem der har - personlige og ømme oplysninger - ka holde kæ.....ja så er det ganske forfærdeligt.
ka lige se de står og ævler om en du kender el.snakker om deres - kunder - ved aftensmaden og en af ungerne ved hvem det er..ja skåret ud i pap..
jeg er stadig chokket..vi ka diskutere herinde på k1o og hører meget og mangt...men det her er godt nok specielt..
jeg håber virkelig frkm gør noget..og lad os opmuntre frkm det vi ka og stå bag den beslutning der blir taget.
vi ka jo godt stå sammen herinde og bakke en borger op der har oplevet noget så chokerende og bekrymrende

bare min mening...tænker på dig frkm

hilsen stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 07:00   #14
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg kan desværre fortælle Jer at det er en ganske alm. ting at sige sådan, IKKE at det er ok, for det er det bestemt ikke...

Jeg arbejdede selv i hjemmeplejen i 4 år, med rengøring, og kom hos mange borgere, og hvis jeg møder nogle af dem i dag, og den jeg er sammen med spørger hvem det er så siger jeg... det var en borger jeg kom hos i hjemmeplejen.... men jeg kunne ALDRIG finde på at nævne noget deres "tilstand".

Men jeg har så fundet ud af Plejepersonale taler ligeså meget om deres kollegaeres historier, når man ikke er der, det har jeg personlige erfaret efter jeg stoppede pga. helbredet og det er f..... ikke sjovt at finde ud af bagefter.

Jeg synes du skal kontakte områdelederen og sige det, for det er bare ikke ok....

Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 07:09   #15
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Du skal helt sikkert kontakte områdelederen og gøre opmærksom på det.

Om andre ved, man her en diagnose eller ej er sådan set uvæsentligt; personalet har tavshedspligt under alle omstændigheder, og det er meget vigtigt at denne bliver overholdt af hensyn til borgerne selvfølgelig.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 07:48   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har også været flere år i hjemme plejen,og der er tavsheds pligt både under og efter job.

Den eneste undskyldning/formilnede omstændighed er hvis de to trode de var allene i omklædningen og at de var koleggaer.

Jeg syntes bestemt også at du skal gå til lederen ,så hun kan stå skoleret,for det bliver der bestemt ikke set mellem fingrene med slet ikke.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 08:26   #17
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Den eneste undskyldning/formilnede omstændighed er hvis de to trode de var allene i omklædningen og at de var koleggaer.
NIXEN, c.l.e.o.

Der er INGEN formildende omstændigheder !
Tavshedspligten gælder i ALLE forhold !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 08:37   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Alle borger bliver diskuteret i forumet ved fordelingen af arbejds opgaverne om morgen,med ledderen for enden af bordet.I hverfald der hvor jeg kom fra.

Men du har rat man må vist ikke,erinder lige at en borger med HIV måtte vi ikke få navnet,nogle mente de burte vide det for de ville så have dobbel hansker på, på ej heller de 7som lederen viste var stafet for at krænke børn,men de var i vores område ,det sidste kom frem ved at et par stykker følte ubehag hos nogle borger der havde billeder framme af sig selv med børn på skødet fra ferie i Tegland .
Det ligger 8 til 10 år tilbage.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 25-05-2012 kl. 08:40.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 08:54   #19
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Selvfølgelig skal du klage !

Hun SKAL overholde sin tavshedspligt !
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 09:11   #20
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Alle borger bliver diskuteret i forumet ved fordelingen af arbejds opgaverne om morgen,med ledderen for enden af bordet.I hverfald der hvor jeg kom fra.
Det er jo noget andet, da det foregår "i lukket rum", og hvor ALLE jo har tavshedspligt.

Det er jo desuden nødvendigt at være informeret af hensyn til arbejdets tilrettelæggelse.

Det kan sammenlignes med begrebet "vagtskifte", som holdes på hospitaler,
hvor der videregives de nødvendige oplysninger til det fremmødte personale.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overtrædelse af færdselsloven: rabat for førtidspensionister? glick Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 11-08-2012 22:53
Overtrædelse af handicapkonvektionen? Maybe Hjælpemidler til handicappede 3 06-11-2010 09:00
Tavshedspligt eller ej ?? JRJ Dit og Dat 2 30-11-2008 21:02
DH om tavshedspligt zuza Kommunernes Tavshedspligt 2 28-04-2008 10:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension