K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2008, 07:53   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sygedagpenge-Hjælp

Jeg har en større sag vedr. klage over enten fratagelse af sygedagpenge eller forkert indplacering i LAB.
Man kan ikke afvise sygedagpenge med begrundelse i at jeg ikke kan vende tilbage til det oridinære arbejdsmarkedet, også dagen efter indplacere mig i LAB til at kunne vende tilbage til oridinært arbejde.

Jeg har brug for at se afgørelser lovgivning på at man godt kan klage over også fratagelse af sygedagpenge, efter 3 år, fordi jeg først er blevet bekendtgjordt med indplaceringen , der hvor jeg klager.
Har skriftlig, at jeg først får denne afgørelse om indplacering nu, og at jeg har stået der, siden jeg kom på kontanthjælp.
Har skriftlig, at der ikke er, og der ikke vil blive lavet sygeopfølgningsplan, da det ikke kan betale sig?

Det er således denne uoverensstemmelse jeg klager over.
Kommunen vil så først have svar på om klagefristen ikke er overskredet, og det er den jo, men...

Det jeg vil have ud af det, er forlængelse af sygedagpenge, og efterfølgende korrekt indplacering i LAB.

(har forsøgt at lede, fordi jeg bestemt mener at vi har diskuteret/informeret her, men kan ikke finde det.)
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 00:29   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hallo-Hallo
Er der slet ingen der har nogen bud?
Buster , Havde du ikke en lign. sag?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 08:12   #3
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
hvad betyder LAB ?
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 08:52   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lov Om Aktiv Beskæftigelse
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 10:16   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej Pia

Hm jo måske er den lidt tilsvarende din. Skal forsøge at svare så godt jeg kan.

Dette ligger jo en del år tilbage så tilgiv mig hvis jeg ikke lige husker korrekt ang årstal

I år 2000 blev min mand syg. Han var sygemeldt i 52 uger og derefter ville man forsøge at foranstalte revalidering = revalideringsydelse.
Han måtte desværre stoppe efter knap 2 år gr forværring og så røg han på kontanthjælp MEN dette var ikke korrekt.
Vi fik hjælp af DUHK som jo kunne fortælle at man ikke bare automatisk kan sætte folk på kontanthjælp når man har været i gang med et forløb da der jo var en reel årsag til at han stoppede og derfor har man krav på at kommunen undersøger hvilke muligheder der så kan være flexjob eller pension.
Kommunen havde jo i sagens natur erkendt at hans tilstand var kronisk og at han ikke kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet uden hjælp!
Jeg ved at zuza kan mere om denne konkrete § for jeg kan ikke lige huske den i hovedet

Der gik et halvt år ca før kommunen havde remonstreret sagen(fint ord for at lette r.....) og han blev derefter tilkendt flexjob men det blev ALDRIG i hans sag noteret hvorfor man nu lige pludselig mente sådan
Rent papir og juristmæssigt fik vi at vide af arbskforeningen at det var ulovligt måden man havde gjort det på -hm, fortæl os noget nyt

Det korte af det lange blev at min mand fik tilkendt flexydelsen med tilbagevirkende kraft fra den dag han ellers var overgået til kontanthjælp.

Det er sådan ca hvordan det foregik og jeg håber at det er noget du kan bruge, ellers må du spørge igen så skal jeg prøve at uddybe hvis jeg kan


Sidst redigeret af buster; 30-08-2008 kl. 10:18. Årsag: manglende tekst
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 11:30   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pia... prøv at læse om arbejdsevnemetoden.

Der er nøje beskrevet, at der SKAL være PLANER... det SKAL der også, ifølge sygedagpengeloven, kontanthjælp osv. PLANER, PLANER, PLANER... og DET er det overordnede, du skal være opmærksom på.

Hvis disse planer var levet lavet korrekt i din sag, så kunne de ikke "trylle" sådan og rokere dig rundt efter forgodtbefindende.

FØR og UNDER sygedagpengeperioden SKAL kommunen undersøge, hvordan man hurtigst muligt kan komme tilbage til arbejdsmarkedet.

FØR sygedagpengene stoppes, SKAL der tages stilling til, om der skal revalideres, tilkendes fleksjob eller førtidspension.

Der SKAL være ændringer i din situation, før de kan ændre noget.

Prøv at læse den her: http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...vagtseende.htm

Men også sygedagpengeloven, hvor betingelserne er beskrevet for standsning af sygedagpenge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 12:21   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia jeg kan desværre ikke hjælpe dig her, det er lige netop den jeg selv har givet op overfor , jeg fik også stoppet sygedagpenge midt i en udredning , de mente at nu havde jeg været længe nok på sygedagpenge, og stoppede mine sygedagpenenge ... efterfølgende fandt jeg ud af at det var ikke lovligt , men må tilstå at jeg ikke har haft energi til at forfølge emnet , men kan være jeg skal genoptage det nu og se hvad vi kan finde ud af ....

jeg er her ikke meget de næste to dage, men jeg skal bruge den ledige tid jeg har til at se om jeg kan finde noget og vil du også skrive hvis du falder over noget, det kunne jo være spændene hvis man kunne gå tilbage til et ulovligt stop af sygedagpenge ... men jeg giver ti til en på at vi som borgere på det her område også er retssløse

men vi må lede videre
  Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 22:51   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sygedagpengende blev stoppet efter afslag på førtidspension. Argumentet var også at det ikke var sandsynligt at jeg kunne revalideres, ej heller genskabe arbejdsdygtigheden inden for 2x26 uger, er ikke lægeligt afklaret, arbejdsprøvning var ikke afklarende(trods klar konklusion om at der ingen arbejdsevne er, ej heller selvom jeg ikke er lægelig afklaret).
Ergo begrunder de sammenlagt afslaget i, at jeg ikke er endeligt afklaret, hvorfor jeg altså ikke kan få sygedagpenge. Jeg vil tro bestemmelsen om at man ikke kan stille sikkerhed for at jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, hvorfor man så sandsynliggøre, at det sandsynligvis ikke er muligt.(2005)

Men så er det bare også, at man ikke dagen efter kan indplacere mig til at vende tilbage til ordinære arbejdsmarkedet, når man lige har sandsynliggjordt det modsatte?
Der er kun en af disse pastande der kan være rigtig, men der er brug for at jeg kan fastholde kommunen i, at når først der er sagt A, må man altså også sige B.
DVS korrekt indplacering, og det er ikke stk 3.
Der er aldrig lavet sygeopfølgningsplan, det vil de ikke. har det skriftlig.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 23:47   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pia...

Prøv at gennemlæs din ressourceprofil og se, HVAD PLANEN er for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Der SKAL være en plan i din ressourceprofil, som går ud på at FJERNE dine BARRIERER i forhold til arbejdsmarkedet. Det kan være behandling, aktivering, mange forskellige ting. Dine barrierer skal være beskrevet, og PLANEN for fjernelsen af dem.

Et andet punkt er, at - som du rigtigt skriver - du kan efter den beskrivelse "kun" være placeret i match-gruppe 5. Ikke til ordinær beskæftigelse.

Hvor længe har du været på kontanthjælp?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 00:40   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia jeg har en ide ,,,, men ved ikke om det er min nattehjerne der har givet mig en tåbelig ide , men skriver den lige her alligevel

Det der er i dit tilfælde er at de matcher dig til 4 ud fra at du har fået afslag på førtidspension , de giver dig afslag på førtidspension og stopper dine sygedagpenge fordi du ikke er afklaret og de derfor ikke mener at du kan vende tilbage til det ordinære marked, jeg ved ikke hvor længe efter man kan anke et stop af sygedagpenge men man kan anke en match man mener er forkert, den kan man jo først anke når man bliver klar over den (matchen) så kunne det ikke være en ide i stedet for at klage/anke sygedagpengene så ank/klag over din match...

kunne det ikke være en ide ??

eller?

http://cms.ast.dk/artikler/default.asp?page=704
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Tilbagebetaling af sygedagpenge. (HJÆLP) Drezz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 01-11-2012 11:01
Hjælp sygedagpenge Iboo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 05-09-2012 11:47
Hjælp til spg om sygedagpenge.. Camille Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 21-06-2012 00:30
Hjælp! 41000kr i Sygedagpenge! MiaNima Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 04-03-2012 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension